Cinc treballadors del metro, afectats per l’amiant dels trens i les instal·lacions

 Anem tard. TMB reconeix que hi podria haver més treballadors afectats per amiant. Veure també https://www.ccma.cat/324/tmb-reconeix-que-hi-podria-haver-mes-treballadors-afectats-per-amiant/noticia/2896560/

Fa un mes Johnson & Johnson es va desplomar a la borsa por el anuncio sobre la presencia d’amiant en el seu talc per a nadons. Veure també :https://www.semana.com/mundo/articulo/johnson–johnson-se-desplomo-en-la-bolsa-por-reporte-sobre-asbesto-en-su-talco-para-bebes/595165

L’amiant o asbest és un dels components del fibrociment, un material de construcció. Està compost per fibres microscòpiques que poden romandre en l’aire el temps suficient perquè suposin un risc respiratori. Les malalties que pot provocar són les de l’aparell respiratori: càncer de pulmó, mesotelioma maligne i asbestosi.

https://www.ccma.cat/324/cinc-treballadors-del-metro-afectats-per-lamiant-dels-trens-i-les-installacions/noticia/2896334/

Els sindicats del metro han revelat que hi ha cinc treballadors amb afectacions provocades per la presència d’amiant a instal·lacions i trens.

Pateixen un engruiximent de la pleura, una malaltia que no és maligna però que els obligarà a sotmetre’s, de per vida, a proves anuals per detectar possibles problemes respiratoris.

Segons TMB, l’aparició d’alguns casos era previsible quan es van començar a fer les anàlisis a 600 treballadors. L’empresa, però, diu que no són patologies greus.

La notícia l’ha avançat Nació Digital que xifra en dos els treballadors afectats. TV3 ha pogut confirmar que els operaris diagnosticats ja en són cinc.

Un cotxe del metro al taller de La Sagrera de TMB (ACN)

A l’octubre, Transports Metropolitans de Barcelona va trobar amiant en 38 dels 109 cotxes que havia analitzat. Com ja va passar en el primer cas detectat, l’amiant dels 38 casos es trobava en la pintura antisoroll​ dels baixos dels vagons. Segons va afirmar TMB en aquell moment, això no suposava cap perill ni per als passatgers ni per al personal de l’empresa.

El conseller delegat de TMB, Enrique Cañas, va assegurar que les garanties de la qualitat de l’aire a la xarxa de metro eren “totals” i que els 38 vehicles afectats continuarien circulant els 3 o 4 anys que els queden de vida útil.

En general, aquests trens, de les sèries 3000 i 4000, van ser fabricats la segona meitat dels anys 80 i, per tant, són els primers de la flota que seran renovats pel fet d’arribar al final de la vida útil.

https://www.20minutos.es/noticia/3263768/0/que-es-amianto-enfermedades/

2 pensaments a “Cinc treballadors del metro, afectats per l’amiant dels trens i les instal·lacions”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *