Retrat d’un planeta a la vora de la catàstrofe climàtica

Les perspectives d’assolir acords mundials per aturar les emissions s’han vist afeblits per la propagació del populisme de dreta. Els problemes del planeta tampoc no acabaran el 2100. Encara que la majoria dels debats utilitzen l’any com un punt de tall convenient per descriure el destí probable de la Terra, els canvis que ja hem activat duraran més enllà d’aquesta data, va dir Svetlana Jevrejeva, al National Oceanography Center , Liverpool. Ha estudiat pujades al nivell del mar que es desencadenarà fonent xapes de gel i expandirà l’aigua de mar calenta en un món 3-5 C més calent del que es trobava en temps preindustrials i conclou que aquestes podrien arribar a 0,74 a 1,8 metres per a l’any 2100. Això seria prou per aprofitar els estats insulars del Pacífic i l’Oceà Índic i desplaçar milions de Miami, Guangzhou, Mumbai i altres ciutats baixes. El cost total del planeta podria ascendir a 11 milles de lliures.

Tot i així, els mars no deixaran d’augmentar, va afegir Jevrejeva. “Continuaran pujant durant segles fins i tot després d’haver estabilitzat els nivells de gasos d’efecte hivernacle. Podríem experimentar l’augment més elevat del nivell mundial de la història de la civilització humana “.

Es destruiran grans extensions de béns immobles primers, en un moment en què es necessitarà una terra amb desesperació sense precedents. La població de la Terra es troba actualment a set mil milions i es preveu que ascendeixi a nou mil milions abans de 2050 i es dipositi a més de 11 mil milions per a l’any 2100, quan el canvi climàtic ha destruït els principals ecosistemes i convertí les terres agrícoles en pols.

El diumenge al matí, centenars de polítics, funcionaris governamentals i científics es reuniran en la grandesa del Centre Internacional de Congressos de Katowice, Polònia. Serà una experiència familiar per a molts. Durant 24 anys, la conferència anual de clima de l’ONU ha servit per una dieta fiable de retòrica, converses a fons i dramàtiques ofertes d’última hora per detindre l’escalfament global. Continua la lectura de Retrat d’un planeta a la vora de la catàstrofe climàtica

Ones gravitacionals: el ressò de quatre esdeveniments còsmics arriba a la Terra

A TV3 una de las sèries de més audiència banalitza tots els conceptes de la mecànica quàntica. Això és bo, qualsevol divulgació de la ciència és bona.

Ho diem així com qui no vol la cosa, forma part del nostre llenguatge i coneixement incorporat, però fa un parell d’anys, no havíem sentit  aquesta paraula de manera tan popular: “Ones gravitacionals”. De fet el treball de recerca de l’alumne que tutoritzo aquest any  té com a títol “Viatjar en el temps” . Parla de les ones gravitacionals  en el treball com si fos un concepte del més normal.

L’anunci de quatre fusions addicionals de forats negres binaris ens aporta més informació sobre la naturalesa de la població d’aquests sistemes binaris en l’Univers i restringeix millor el ritme de successos per a aquest tipus d’esdeveniments.

Anem aprenent i encara ens queda molt. Com va dir Richard Feynman (aquest any es compleixen 100 anys del seu naixement) :

“Si vostè pensa que entén la mecànica quàntica … llavors vostè no entén la mecànica quàntica “

ttps://www.elperiodico.com/es/ciencia/20181203/cuatro-nuevas-detecciones-ondas-gravitacionales-7181432 Continua la lectura de Ones gravitacionals: el ressò de quatre esdeveniments còsmics arriba a la Terra