Alerta pel sucre amagat dels iogurts per a nens

El iogurt si és saludable. El sucre no és dolent, l’organisme ho necessita, el cervell funciona a força de glucosa. Però no hem de consumir més del que necessitem. Ha de suposar el 10% de les calories de la dieta. I a Espanya en nens en edat preescolar i escolar, suposa al voltant del 18-19%. Hi ha un excés de consum diari.

Un dels majors problemes de l’alimentació actual, que pot afectar tant a famílies vegetarianes com no vegetarianes, és l’excés de sucre.

El consum de sucre augmenta el risc de desenvolupar sobrepès, diabetis, i elevació del colesterol i triglicèrids en sang (el que eleva el risc cardiovascular), i afavoreix la formació de càries. A més aporta “calories buides”, el que pot conduir a una manca relativa de nutrients importants com vitamines i minerals. L’Organització Mundial de la Salut recomana que el consum de sucre sigui inferior al 10% de les calories totals de la dieta, i preferiblement menor del 5%. Per a un nen o nena de 5 anys, això significa no més de 15g de sucre al dia.

Los yogures dirigidos a los niños contienen el doble de azúcar que los yogures naturales y son una fuente oculta de azúcares libres en la dieta infantil, alerta un estudio que publica la revista BMJ Open.Investigadores británicos de las universidades de Leeds y de Surrey han analizado 921 yogures y otros productos lácticos, como natillas o flanes, de los principales supermercados del Reino Unido y han visto que los yogures dirigidos a los más pequeños, así como los fermentados etiquetados como orgánicos o ecológicos son los que más destacan por su elevado contenido de azúcar. Continua la lectura de Alerta pel sucre amagat dels iogurts per a nens