L’equip de l’ISGloblal recorda que la contaminació perjudica l’aprenentatge dels nens

Recupero avui una notícia en aquest portal informatiu que considero fonamental. Els nens de les escoles amb més contaminació tenen la seva capacitat d’aprenentatge sensiblement alterada a la baixa, a diferència dels escolars de recintes menys exposats a la contaminació, especialment del trànsit.

El prestigiós ISGlobal Barcelona (Institut de Salut Global Barcelona), és un equip de científics de moltes nacionalitats i multidisciplinari.

L’oli de palma segueix destrossant les selves i la teva salut

Ja ho hem comentat diverses vegades. L’oli de Palma és l’oli més utilitzat en el món conjuntament amb el de soia. La raó rau en que no tan sols s’utilitza en alimentació sinó en la indústria de la cosmètica, decoració i neteja.

L’oli de Palma és un greix que s’obté del premsat de la polpa del fruit d’una palmera africana anomenada Elaeis guineensis o palma de Guinea. L’oli de Palma és caracteritza per tenir un punt de fusió molt elevat, com a conseqüència del seu contingut elevat en àcids grassos saturats. El seu contingut elevat en àcids grassos ( com l’esteàric i el palmític, oleic i grassos monoinsaturats) fa que no sigui excessivament bo pel nostre sistema cardiovascular.

A Indonèsia – una de les zones de màxima producció de palma – les condicions laborals per a la seva producció son d’esclavatge i l’agressió al medi ambient és molt intensa. Continua la lectura de L’oli de palma segueix destrossant les selves i la teva salut