El desglaç de l’Àrtic exposa a un poblat al canvi tecnològic

La gent de la regió no subestima l’efecte total de l’escalfament global. Veuen com pugen les aigües i els preocupa que desapareguin els mamífers marins. Depenen del mar per alimentar-se i el seu any s’organitza al voltant dels festivals per recollir baies i caçar balenes.

Però d’altra banda, a Point Hope, la nova connexió obrirà la possibilitat de tenir millor atenció mèdica, ja que els pacients del poble i els metges de ciutats llunyanes es podran comunicar per mitjà de vídeos sense interrupcions. També podrà ajudar a millorar l’educació. Els mestres estan acostumats a esperar hores per poder descarregar el material dels seus cursos, però ara podran fer-ho en minuts.

Sobirania alimentària i Treball Col·laboratiu a TOPE al Giola!

Concurs MASTER CHEF SALUDABLE .Avui ha sigut una jornada magnífica en la que cal felicitar a tots els alumnes de 2n ESO i agrair la participació dels professionals que han fet de jurat de les receptes que han elaborat els nostres alumnes.

Aquest curs a 2n ESO hem treballat a l’assignatura de projecte xarxa un tema transversal essencial en les nostres vides. L’objectiu general ha sigut generar consciència crítica sobre el nostre model alimentari i els seus impactes en la salut, el medi ambient i els mitjans de vida de les persones que produeixen els aliments, tot presentant alternatives de producció i consum des de la sobirania alimentària.

L’estructura del projecte consta  de tres blocs:

Bloc I: Per què conviuen fam i obesitat al nostre món?

Bloc II: Quins són els aliments que ens ajuden a estar sans i quins ens emmalalteixen?

Bloc III: Per què mengem tan malament?

El projecte ha culminat en l’elaboració i presentació d’un plat i participació en un concurs Master Chef saludable. Els criteris de valoració han sigut els següents:

El concurs ha valorat la sobirania alimentària de la recepta. Està feta amb productes de proximitat. Els productes estan produïts d’una manera respectuosa amb el planeta. Té un perfil nutricional saludable i aprofita restes.

El treball col·laboratiu i gènere en el grup. En el grup han treballat per igual els nois i les noies. S’han esforçat i el clima ha sigut de respecte i comunicació

La comunicació i saber estar de la presentació del plat ha estat estructurada i amb suports necessaris.

Aquests són alguns moments molt macos de la jornada: