A què esperem per reaccionar ?

El canvi climàtic està començant a canviar-nos la vida i ens la canviarà encara més. Per exemple, posant en risc el nostre accés segur a l’aigua potable. Els períodes de recurrència dels fenòmens meteorològics extrems estan sent cada vegada més curts. Hem de reaccionar tots alhora, cadascú des del seu àmbit: governs, empreses, ciutadans.

La cumbre de Bonn sobre cambio climático ha pasado sin pena ni gloria para la mayoría de informativos. Por lo que parece aquí seguimos pensando que lo del calentamiento global es algo que les está pasando a los demás y oye tú, ya se apañarán. Continua la lectura de A què esperem per reaccionar ?

El 20 de novembre és un dia important per a la infància. És el Dia Universal del Nen des de 1954, però també és l’aniversari de l’adopció de la Declaració Universal dels Drets de l’Infant, el 1959. A més, és el dia en què es va aprovar la Convenció dels Drets de l’Infant, el 1989 , el més universal dels tractats internacionals. Disponible en anglès

La Convenció sobre els Drets de l’Infant estableix una sèrie de drets, inclosos els relatius a la vida, a la salut, a l’educació i a jugar, així com el dret a la vida familiar, a estar protegits de la violència, a no ser discriminats ja que s’escoltin les seves opinions.

Malgrat això, 385 milions de nens viuen en la pobresa extrema, 264 milions no estan escolaritzats i 5,6 milions de nens menors de cinc anys van morir l’any passat per causes que podien haver-se previngut.

Mares i pares, professors, infermers i doctors, líders governamentals i de la societat civil, professionals dels mitjans de comunicació, religiosos, empreses i mitjans de comunicació poden fer molt per promoure junts el benestar de la infància.

Els nens i nenes prenen el comandament

Per celebrar el Dia d’aquest any, el Fons de les Nacions Unides per a la Infància (UNICEF) ha convidat els nens de tot el món a que assumeixin un paper clau en els mitjans de comunicació, en la política, en les empreses, així com en el món de l’esport i l’entreteniment. Amb aquest protagonisme, es busca que aquests nens donin suport i veu als milions de menors, que al contrari que ells, no poden anar a l’escola, estan desprotegits o pateixen el desarrelament.

Un mundo sin terrorismo, sin pobreza y sin hambre, esa es una de las reivindicaciones más repetidas por los niños y niñas de todo el mundo cuando son consultados sobre sus deseos de futuro, según ha explicado en un comunicado con motivo del Día del Niño el Fondo de Naciones Unidas para la Infancia (UNICEF). Continua la lectura de Un món sense terrorisme, sense pobresa i sense fam, la reivindicació dels nens en el seu dia