L’aigua, mirall dels nostres excessos

Som aigua, i l’aigua guia la nostra vida sense ser molt conscients. Aquest article fa una completa reflexió sobre el paper de l’aigua al món , i el major protagonisme que té com a conseqüència del canvi climàtic.

L’aigua és un bon indicador per conèixer els efectes de la nostra relació amb el planeta, perquè acaba reflectint-hi tot el que opera sobre la biosfera.

En època de sequera, les pluges d’aquesta tarda han causat estralls i inundacions a les zones de Tarragona. Hem de fer el possible per preservar la qualitat dels nostres rius i aqüífers reduint al màxim la contaminació, repensar els nostres models d’usos de l’aigua posant en marxa polítiques ambicioses de gestió de la demanda, i garantir una gestió transparent de l’aigua que no deixi cap escletxa per les males pràctiques o la corrupció. Continua la lectura de L’aigua, mirall dels nostres excessos

El 81% de la població espanyola està exposada a nivells d’ozó desaconsellats per l’OMS

L’ozó que ens protegeix de la radiació ultraviolada que arriba del sol a l’estratosfera . A les zones baixes de l’atmosfera és un contaminant perillós. Cal insistir en aquest doble paper perquè és una font d’error quan es pregunta com influeix l’ozó als nostres alumnes en les nostres vides .

Aquesta substància química es manifesta de dues formes: ozó estratosfèric (capa d’ozó) i ozó urbà (‘smog’ fotoquímic). El primer, essencial per a la vida a la terra, filtra un 90 per cent de les radiacions UV. La segona manifestació d’aquest element es dóna en zones baixes de l’atmosfera com a resultat de diverses reaccions fotoquímiques en què actuen substàncies contaminants.

Un informe d’Ecologistes en Acció adverteix que les temperatures més elevades estan incrementant la presència del contaminant.

Molt sovint, com succeeix a Catalunya, els màxims d’ozó troposfèric no es registren a l’àrea de Barcelona i altres zones industrials, sinó en llocs més allunyats on el gas s’acaba dipositant