Article aparegut al ” diari de l’educació “. Només destacar un paràgraf:

¿On aprendran els alumnes a entendre’s i a parlar i debatre? ¿A les tertúlies televisives?”, ironitza Barlam, el professor de l’institut Cal Gravat. I abunda Farràs: “Si l’educació política depèn dels debats de La Sexta Noche, del circ de Twitter i dels vídeos de Facebook, no anirem enlloc, i això no hi ha dubte que el consumeixen tots els adolescents”, sentencia .  No val dir: “millor no fer soroll”.

El debat al voltant del referèndum ha arribat a les aules catalanes. Més enllà dels advertiments de la Fiscalia i de les cartes del Govern als directors d’escoles, més enllà de les vagues estudiantils, de l’activisme de la comunitat educativa per obrir els col·legis o dels avisos de la Fiscalia de Menors, l’1-O és també un repte pedagògic per a molts docents. Alguns d’ells es pregunten com abordar una qüestió política que no deixa indiferents als seus alumnes. Continua la lectura de L’1-O entra a les aules: “Com a docent no puc inhibir-me davant la pregunta d’un alumne”

Una sola mutació va fer que el virus de Zika ataqués els fetus

Quan la naturalesa ‘s’equivoca’ les conseqüències són imprevisibles. Segons publica aquesta setmana la revista Science, el virus  Zika va adquirir una mutació en 2013. Tan sols aquesta mutació va transformar el virus Zika en un patogen especialment virulent contra el cervell en desenvolupament.

La epidemia de zika que se desató en América entre 2015 y 2016 centró la atención del mundo sobre una enfermedad que hasta entonces había pasado desapercibida. De pronto el virus del zika, asociado previamente con poco más que fiebre y erupciones en la piel, empezó a provocar síntomas neurológicos y deformaciones graves en los fetos. El más alarmante de ellos es la microcefalia, una malformación cerebral congénita que afectó a más de 2.000 bebés, según datos de la Organización Mundial de la Salud (OMS). La propia OMS calificó la situación como una emergencia de salud pública de importancia internacional a principios del 2016. Continua la lectura de Una sola mutació va fer que el virus de Zika ataqués els fetus