Així quedaria el mapa d’Europa si es fonguessin els pols

En els pols hi ha emmagatzemats 24 milions de Km3 d’aigua dolça, la major part en l’Antàrtida sota la forma de gel. Si es fonguessin completament, cosa que sembla difícil, el nivell del mar pujaria 66 metres.

Un usuari de Reddit (veure https://ca.wikipedia.org/wiki/Reddit) s’ha dedicat a simular com quedaria Europa si això succeís. El resultat ha estat el mapa que podem veure en una notícia apareguda al diari Público (veure http://blogs.publico.es/strambotic/2017/06/europa-anegada/). Curiosament la península Ibèrica no surt gaire malparada i en canvi Holanda, Dinamarca i Bèlgica ho tenen bastant pelut (veure Fig. 1.)

Fig. 1. Mapa d’Europa on pot apreciar-se com l’ascens del nivell del mar afecta a Holanda, Bèlgica i Dinamarca i deixa poc tocada la península Ibèrica.

Sense arribar a aquests extrems si no es fa res per aturar les emissions de gasos d’efecte hivernacle, el canvi climàtic que impulsa la fusió dels casquets polars pot acabar provocant greus problemes en les zones costaneres. Seria convenient doncs des de ja començar a fer accions per tal de minvar els efectes que aquest canvi pot provocar. Moltes d’elles ja s’han anat explicant en altres posts que hem anat publicant. Però la principal es canviar de model. Abandonar aquest BAU basat en el créixer-créixer i adoptar un model més just i respectuós amb la natura.

Así quedaría el mapa de Europa si se derritieran los polos

27JUN 2017

Comentar

En los casquetes polares hay almacenados 24 millones de kilómetros cúbicos de agua dulce, dos tercios de toda el agua dulce del mundo, la mayor parte en forma de hielo en la Antártida. Si la el continente helado se llegara a derretir, el nivel de los océanos se elevaría 66 metros (tranquilos, que no va a suceder) y el mapamundi sería mucho más azul de lo que ya es.

Un usuario de Reddit ha hecho esta simulación con el continente europeo. Si el agua de los polos anegara las costas de Europa, el continente quedaría bastante mermado: Holanda, Bélgica y Dinamarca prácticamente desaparecerían del mapa; Gran Bretaña quedaría hecha una piltrafa, y las penínsulas italiana y escandinava a punto de convertirse en sendas islas.

Por el contrario, España no saldría demasiado mal parada, apenas desaparecería el delta del Guadalquivir y un puñado de ciudades costeras del Mediterráneo. Los áticos de los rascacielos Benidorm quedarían convertidos en chalets unifamiliares. No hay que olvidar que España es, detrás de Suiza, el país más montañoso y, por tanto, con mayor altitud media de toda Europa, así que el agua riega, que aquí no llega.

Pincha con ganas para ver el mapa en versión gigante.

En realidad, el mapa que elaboró @GeoGeek1 es una versión “política” de este otro, bastante más sofisticado, realizado en 2014 y en el que se puede apreciar la línea de costa original y la hipotética ribera resultante si efectivamente los polos liberaran esos 24 cuatrillones de litros de agua, cosa que, insistimos, no verán ni tus hijos ni tus nietos.

El mapa original, en Reddit. Visto en 20 Minutos.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *