Ventalls de paper contra el canvi climàtic

El conseller de salut de Madrid proposava utilitzar ventalls de paper als estudiants per suportar les elevades temperatures de les aules. Com és evident tothom se li va llençar  al damunt. Però posar aire condicionat, com proposen molts, és millor? L’aire condicionat consumeix electricitat i contribueix per tant al canvi climàtic (ja que per produir electricitat cremem combustibles fòssils i generem CO2).

En un article publicat al diari “ElDiario” (veure http://www.eldiario.es/ultima-llamada/Abanicos-papel-cambio-climatico_6_655894406.html), els autors  del mateix  (vells coneguts d’aquest bloc) es qüestionen aquesta idea de l’aire condicionat i d’altres. Es pregunten perquè en lloc de l’aire condicionat no s’han fet cases bioclimàtiques, perquè no s’utilitzen més les bicicletes a les ciutats, perquè no incorporem matèria orgànica als nostres sols, perquè no estalviem energia….etc.

El nostre país és un dels més exposats davant el canvi climàtic. Exposat a patir sequeres i elevades temperatures. Exposat a patir més incendis i desforestació.  Exposat a la desertificació..

Cal fer pasos en la direcció adient des de ja i el primer és “canviar de model econòmic”. Canviar del BAU, del créixer-créixer, a un altre model on es prioritzi la sostenibilitat per damunt dels ingressos econòmics. Un model més just socioeconòmicament, amb millor redistribució dels recursos. Sense això no hi haurà res a fer i el canvi climàtic cada vegada anirà a pitjor…..i això és ja mateix….. Continua la lectura de Ventalls de paper contra el canvi climàtic

“Hem de sortir de la Terra”

Jules Verne explicava viatges fantàstics que després s’han fet realitat. Per què no poden ser certes aquestes declaracions de Stephen Hawking, algun dia, i no meres conjectures?

El que si és cert, malauradament, són les declaracions que també va realitzar en l’entrevista a la qual fa referència l’article:

“El món s’està tornant massa petit per a nosaltres; els recursos físics s’estan explotant a un ritme alarmant “

“Estamos al principio de una nueva era espacial”, declaró ayer el cosmólogo británico Stephen Hawking. Continua la lectura de “Hem de sortir de la Terra”