Més enllà del punt de no-retorn

Quan és parla de forats negres un punt de no retorn és aquell instant en el qual facis el que facis ja no pots escapar de l’atracció del forat negre i caus inevitablement en ell.

En l’article que publica el diari “Rebelión” (veure https://www.rebelion.org/noticia.php?id=222341), aquest títol pot fer referència al fet que la administració Trump està portant a terme tot una sèrie d’accions que menen cap a un destí irreversible. Un destí de clar enfrontament amb el medi ambient i on la única situació que es pot esperar és l’agreujament de la majoria de problemes ambientals mundials. Entre ells podem destacar el canvi climàtic, l’exhauriment de la majoria de recursos, així com un increment de les tensions internacionals per la possessió dels mateixos. Tota una declaració de principis….que de no fer res, poder farà certa la frase final del article (a remarcar, però, que no hi ha cap altre planeta al que puguem arribar a instal·lar-nos):

“De lo contrario, mas temprano que tarde nos veremos forzados a reconocer que hemos cruzado el punto de no-retorno; que tendremos que conseguir con urgencia algún otro planeta para asegurar la sobre-vivencia de la humanidad, pues habremos provocado una destrucción irreparable de esta pequeña perla azul donde nos hemos desarrollado.” Continua la lectura de Més enllà del punt de no-retorn

De la ‘A’ a la ‘Z’ expliquem en quin contenidor va cada residu

L’Institut Giola es va adherir al projecte d’Escola Verda de la Generalitat de Catalunya i va rebre el distintiu el desembre de 2004. Aquest distintiu comporta un compromís per part del centre de fomentar i promoure la seva participació en projectes locals de millora ambiental. En aquest marc, un dels objectius és potenciar el reciclatge (recollida selectiva de material de laboratori, de paper, de plàstics, de metalls….). Hi participen activament el coordinador d’Escoles Verdes, el coordinador de Riscos, i els delegats Mediambientals (2 per classe, un total de 42 alumnes), dividits en 3 comissions.

Aquest article pretén ser un recordatori exhaustiu del procés de separar els envasos en els contenidors corresponents, i evitar així els dubtes, que segons les estadístiques, el reciclatge de residus segueix generant  entre els ciutadans.

http://www.ecoticias.com/residuos-reciclaje/131882/explicamos-contenedor-residuo Continua la lectura de De la ‘A’ a la ‘Z’ expliquem en quin contenidor va cada residu