Fracking: ascens i caiguda de la fractura hidràulica a Europa

Després d’anys de bombos i platerets anunciant guanys i més guanys i davant la negativa de molts països de permetre el fracking, les empreses dedicades a l’extracció de gas d’esquist semblen haver perdut l’esperança d’una revolució energètica en la majoria de països d’Europa, a veure si realment és veritat.

Recentment al Regne Unit, el partit Laborista va anunciar plans per prohibir la fractura hidràulica en tot el territori si és elegit. Encara que molt criticada per uns i aplaudida per altres, aquesta iniciativa marca un nou canvi en l’actitud del país, enfront del fracking. Continua la lectura de Fracking: ascens i caiguda de la fractura hidràulica a Europa

Classes de cuina als centres escolars?

Llegint el diari “El Diario” he trobat entre d’altres articles aquest (veure http://www.eldiario.es/consumoclaro/comer/clases-cocina-colegios-escuelas-ninas-ninos_0_565893786.html), que hem sembla que té molta lògica. Perquè no tornar a introduir la cuina com assignatura (pot ser una optativa) dins dels centres? De fet, en el cas del nostre centre, es fa un taller de cuina – fet per un professor del centre que és un excel·lent cuiner – que utilitza els productes provinents del nostre hort en el dia de la jornada verda. És un taller de cuina “ecològica” pel fet de utilitzar preferentment productes produïts ecològicament i de km0. Però és tant sols això, un taller …unes hores (2-3)  i ja està.

Altres escoles incorporen la cuina ecològica portada per ells mateixos, amb productes dels seus horts, per tal d’abastir els menjars dels seus alumnes. Però els alumnes no cuinen de forma sistemàtica.

D’aquí que la idea expressada en aquest article, que es podria unir també amb aquestes iniciatives, va més enllà. És una proposta – entre d’altres – per tractar la igualtat de gènere i fomentar la responsabilitat del que posem a taula entre els nostres infants que és com dir en la societat del demà. Em sembla doncs una molt bona idea que caldria pensar com introduir-la en el ja atapeït programa escolar.

Continua la lectura de Classes de cuina als centres escolars?