El carboni de la terra va arribar per un xoc planetari

La terra, quan es va formar fa 4500 milions d’anys, no era igual que la que avui.Estava formada per un nucli incandescent fos envoltat per un espès núvol de gasos ipols. Amb la calor del sol, aquests gasos van acabar per desprendre a l’espaiinterestel·lar.

A poc a poc, el planeta va ser refredant i així es va formar una superfície sòlida que donaria lloc als continents i el fons del mar. Els gasos que desprenia s’acumulaven sobre la superfície i va donar lloc a una atmosfera amb molt de vapor d’aigua, diòxid de carboni, nitrogen i altres gasos. Quan van passar milions d’anys i ja s’havia refredat l’escorça, el vapor d’aigua d’aquesta atmosfera va passar a estat líquid i així es van formar els oceans i els mars. Però l’activitat volcànica no havia acabat. Es seguien desprenent gasos que emanaven els volcans.

Però hi ha una pregunta que els experts encara no sabien com respondre. Com va sorgir la vida basada en el carboni, atès que la major part d’aquest element s’hauria d’haver evaporat en els primers dies del planeta o quedat tancat en el nucli de la Terra? O més senzillament: d’on va venir el carboni?

Científics de la Universitat Rice suggereixen que gairebé tot el carboni fonamental per a la vida de la Terra podria haver vingut d’una col·lisió entre la Terra i un planeta embrionari similar a Mercuri, fa al voltant de 4.400 milions d’anys

http://www.quo.es/ciencia/el-carbono-de-la-tierra-llego-por-un-choque-planetario

El núcleo de la Tierra, que es principalmente de hierro, constituye aproximadamente un tercio de la masa del planeta. Los otros dos tercios están formados casi en su totalidad por el manto de silicatos y se extiende más de 2.400 kilómetros bajo la superficie terrestre. La corteza y la atmósfera son tan delgadas que representan menos del 1% de la masa del planeta. El manto, la atmósfera y la corteza constantemente intercambian elementos, incluyendo aquellos necesarios para la vida. Pero hay una pregunta que los expertos aún no sabían cómo responder. ¿Cómo surgió la vida basada en el carbono, dado que la mayor parte de este elemento debería haberse evaporado en los primeros días del planeta o quedado encerrado en el núcleo de la Tierra? O más sencillamente: ¿de dónde vino el carbono?
Científicos de la Universidad Rice sugieren que casi todo el carbono fundamental para la vida de la Tierra podría haber venido de una colisión entre la Tierra y un planeta embrionario similar a Mercurio, hace alrededor de 4.400 millones de años,.
En un nuevo estudio publicado en Nature Geoscience, el equipo liderado porRajdeep Dasgupta, especializado en recrear las condiciones de alta presión y alta temperatura que existen en lo profundo de nuestro planeta, ha llegado a esta conclusión tras analizar los elementos del manto y realizar diferentes modelos que explicaran la presencia de carbono.
“Un escenario que explica la proporción entre azufres y carbono y la abundancia de este último en la Tierra – explica Dasgupta –, es que un planeta embrionario como Mercurio, que contaba con un núcleo rico en silicio, chocó contra nuestro planeta y fue absorbido por él. Debido a que se trataría de un cuerpo masivo, la dinámica podría funcionar de manera que el núcleo del planeta se uniría directamente con el núcleo del nuestro y su manto, rico en carbono, se mezclarían con el manto de la Tierra”.
En el artículo, los científicos afirman que “se necesitarán más investigaciones para conciliar todos los elementos, ya que el presente estudio sólo se centró en el carbón y el azufre”.

http://recursos.cnice.mec.es/biosfera/alumno/1ESO/atmosfera/contenidos5.htm

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *