L’Atlàntida dels microbis

Una suposada ciutat submarina descoberta a Grècia resulta ser obra de bacteris. Les grans estructures simètriques havien alertat al servei arqueològic grec. Molta gent donava per fet que es tractava d’una ciutat antiga submarina creada per l’home.  Anàlisi amb raigs X i mesures d’isòtops sobre mostres del material han trobat el seu origen. Aquestes contenen dolomita, un fort desequilibri entre diversos isòtops del carboni i certs valors d’isòtops de l’estronci. A partir d’aquestes evidències, els científics han reconstruït la pel·lícula de l’Atlàntida microbiana. L’edat s’estableix usant l’estronci, tres o quatre milions d’anys, La presència de metà es dedueix de la fracció d’isòtops de carboni. Aquestes condicions solen atreure bacteris que s’alimenten de metà. “Els bacteris fan servir els sulfats de l’aigua de la mar per treure el carboni de la molècula de metà i així fer-lo servir com a menjar”, explica Andrews. Però quan es redueix la concentració de sulfats en el sediment, llavors precipita la dolomita, el material de les misterioses roques submarines. Continua la lectura de L’Atlàntida dels microbis

Sense cap culpable i amb la qualitat de l’aire en qüestió

Fa ja un mes de l’incendi a l’abocador no controlat de pneumàtics de Seseña. Un mes de l’Aseseñato. I com sempre no hi ha culpables, tothom ha fet el que tocava i queda, però, un medi ambient a la zona contaminat. Sobretot a nivell atmosfèric, però sembla evident que el sòl també ho estarà ja que moltes de les partícules en suspensió s’hauran dipositat en ell.

Entre els contaminants, com ja havíem comentat en altres posts, el benzè….. altament cancerigen. Ara els pneumàtics que quedin es traslladaran a dipòsits controlats – per fi!! – i les tasques de neteja de la zona i una mínima restauració suposaran 5 milions d’euros.

Mentre la guàrdia civil dona per fet que el foc va ser intencionat, amb més de 4 focus, i busquen pistes per trobar als culpables.

Però de fet és allò que en diuen …”Entre todos lo mataron y el solito se murio”. Molts actors en aquest drama, crònica d’una mort anunciada, que han anat teixint una sèrie de despropòsits dels quals ara ningú es vol fer responsable ni reconèixer la seva implicació. El resultat com sempre, el mateix: gent pobre afectada i un medi ambient encara més degradat.

Tot això, i més, ho podem llegir a un article publicat al diari “El Diario” (veure http://www.eldiario.es/clm/incendio-Sesena-culpables-cuestionada-calidad_0_526348018.html) Continua la lectura de Sense cap culpable i amb la qualitat de l’aire en qüestió

Robotseny 2016

ROBOTSENY 2016

Dissabte 11 de juny, l’Institut Giola va participar en la jornada de difusió  de la ciència i la tecnologia, que es va celebrar a Sant Celoni, i on participaven diferents escoles i instituts de la zona del Baix Montseny.

Durant el matí es va desenvolupar la ROBOTSENY KIDS, vam participar tres equips formats per alumnes de 2n d’ESO. ROBOTGIOL1:  Dani López, Carla Martín, Guille Díaz, Mireia Sánchez, Sergio Blanco. ROBOTGIOL2: Oriol Amadó, Carla Ruiz, Carla Resalt, Pol Antón. I un equip participant a la fira científica de MOBILITAT: Andrea Creix, Adrià Estevam, Pol Àvila, Nora Vankova i Natàlia Moreno.

Tots tres equips van fer una molt bona feina. Va ser un matí emocionant, divertit on els alumnes es van implicar molt. L’Equip Robotgiol1 va aconseguir dos dels tres premis possibles del concurs de Robòtica: Millor Puntuació i Robot més fiable.

MOLTES FELICITATS ¡¡¡

Durant la tarda dos equips de 4t ESO van participar en la ROBOTSENY HIGH. Equip1:Adrià Romero, Àlex Fernández, Aleix Ramírez, David Pérez i Eric Muñoz. Equip2: Lluís Guimerans, Noah Casanovas, Oriol Escalona, Manel Toledo i Edu Palacios.

La tarda va ser més emocionant quan l’equip format per l’Adrià, l’Àlex, l’Aleix i en David, amb el seu SumoMcFede va aconseguir treure fora del tatami a Golliat, un “superhipermegarobot”.

MOLTES FELICITATS NOIS¡¡¡¡

Tot aquest projecte és el resultat del treball, la  implicació i la suma de moltes hores de classe, així com de l’esforç dels alumnes participants i l’orientació de professors com ara Ana A., Montse S., Carme R., Pere V. i Amparo R. i en Fede V.

També volem agrair als pares que ens van acompanyat a la jornada. Ens van ajudar, animar i recolzar en tot moment. Moltes gràcies.