Un nou tipus d’escola?

Al estats units, concretament a Nova York, a mitjans de la dècada dels 90 va aparèixer una escola pública experimental anomenada KIPP (Knowledge is Power Program). Ràpidament es va veure que aconseguia que els alumnes provinents de barris marginals i de famílies no estructurades tinguessin la possibilitat d’ingressar en universitats de prestigi. Sobretot aconseguien l’excel·lència en matemàtiques. Si!, aconsegueixen  que els alumnes estimin les matemàtiques….. Com ho fan? Fomentant l’autocontrol i desvinculant als alumnes dels seus entorns. En KIPP un/a alumne/a es passa de l’ordre d’un 50 o un 60 % més de temps aprenent que en una escola pública tradicional.  Els resultats han estat tant bons que aquest tipus d’escola s’ha anat expandint als USA fins arribar a més de 180 centres, 70000 estudiants i 6000 ex-alumnes que cursen en universitats (veure http://www.kipp.org/). Continua la lectura de Un nou tipus d’escola?

Refugiats climàtics pel món

Les persones més vulnerables són les que no contribueixen gairebé res al canvi climàtic. Cada segon, una persona al món es veu obligada a abandonar el seu lloc d’origen. Els patrons de migració estan canviant, però per culpa del canvi climàtic aquests desplaçaments s’estan convertint en quelcom permanent. Els refugiats climàtics s’han convertit en la cara humana de l’escalfament global. En els propers anys, centenars de milers de persones estaran en risc Continua la lectura de Refugiats climàtics pel món