EXPLOSIÓ A UNA PLANTA QUÍMICA D’IGUALADA

Totes les informacions coincideixen en afirmar que la fuita es produeix en abocar àcid nítric (HNO3)en un contenidor no adequat. Unes fonts indiquen  la proximitat d’àcid fòrmic (HCOOH) i, altres, de sulfur fèrric (Fe2S3). En  tot cas, el núvol tòxic, format com a subproducte, conté diòxid de nitrogen (NO2) que li dona el color marró-taronja.

Es un gas tòxic, irritant i precursor de la formació de partícules de nitrat.  Afecta principalment al sistema respiratori. L’exposició pot afectar greument a les cèl·lules pulmonars. El diòxid de nitrogen (NO2) es presenta sempre en equilibri en la seva forma dímera N2O4.

El diòxid de nitrogen és un dels gasos responsables de la pluja àcida ja que al dissoldre’s en aigua ocasiona  àcid nítric. (Les prediccions meteorològiques no preveuen pluja en la zona).

L’empresa a on s’ha produït l’explosió, SIMAR, és una de les principals companyies en el sector de la distribució i emmagatzematge de productes químics i matèries primes  per la industria en general  des de fa 40 anys.

Impresionante explosión en una planta química de Igualada (Barcelona) obliga a confinar a 660.000 personas

Según han explicado a Europa Press los Bomberos de la Generalitat, la explosión se ha producido durante una maniobra de carga y descarga de productos químicos en el polígono Les Comes. La explosión en la empresa de productos químicos Simar de Igualada (Barcelona) ha obligado a Protección Civil a pedir este jueves el confinamiento de los vecinos de los municipios Igualada, Òdena, Vilanova del Camí y Santa Margarida de Montbuí (Barcelona). Según han explicado a Europa Press los Bomberos de la Generalitat, la explosión se ha producido durante una maniobra de carga y descarga de productos químicos en el polígono Les Comes. Protección Civil ha señalado que los vehículos no son el lugar adecuado para confinarse, y ha instado a los vecinos a encerrarse en casa con las ventanas, puertas y elementos de ventilación cerrados y no ir a buscar a los niños al colegio. DOS HERIDOS LEVES La nube tóxica que ha causado ha dejado heridas leves por inhalación del producto a dos de las personas que se encontraban manipulando el material. Según ha explicado el Sistema de Emergencias Médicas (SEM), han recibido el aviso a las 9.36 horas y han trasladado a las dos personas al Hospital de Igualada. Como consecuencia del accidente se ha activado el Plan de Emergencia Exterior del Sector Químico de Cataluña (Plaseqcat) y se ha coetado el acceso a la carretera del polígono y la salida de la autovía A-2 en Igualada con sentido Lleida. ep

Fuente: http://www.ecoticias.com/co2/100250/impresionante-explosion-en-una-planta-quimica-de-igualada-barcelona-obliga-a-confinar-a-660-000-personas-

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *