Viatge a Alemània . Visitem el RHEINTURM

Els alumnes de 4rt d’ESO del Giola van fer al desembre passat un viatge d’intercanvi a Alemanya. Els hi acompanyaven el professor d’alemany i jo mateixa. En aquest viatge destinat a practicar els seus coneixements tant d’alemany com d’anglès, no perdem de vista altres tipus d’activitats que els alumnes poden realitzar relacionades amb altres àmbits del coneixement. Un dels dies vàrem anar a visitar Düsseldorf i en concret vàrem tenir la possibilitat de pujar a dalt de la torre de comunicacions situada al costat del Rhin. A 168 m d’altura hi ha una plataforma des de la que es poden visualitzar perfectament els meandres del Rhin i tota la plana que envolta la ciutat. El que em va cridar poderosament l’atenció només entrar al recinte de la “Rheinturm” va ser una estructura central que vaig estar observant durant uns minuts i que em va donar la possibilitat de dissenyar una activitat pels meus alumnes.

Aquesta estructura central constava d’un seguit de miralls enganxats formant un determinat angle i a sobre dels quals hi havia gravat tot el mapa mundi, amb el nom d’alguns països destacats. Al peu dels miralls es poden observar els graus de “longitud” i les hores, segons es pot apreciar a les fotografies que teniu més avall. L’activitat que els hi vaig preparar la teniu a continuació. Haig de dir que quan els alumnes van exposar el resultat del seu treball ( on havien resolt aquesta i d’altres activitats ) vàrem quedar, els dos professors, molt satisfets amb la seva feina. Enhorabona nois!!!!

ACTIVITAT BASADA EN LA “RHEINTURM”

Al entrar a la “Rheinturm”, es pot veure una estructura central on s’indiquen les hores del diferents països en funció de la seva longitud al planeta. Al meridià de Greenwich que passa per Saragossa i Londres se li va assignar la longitud 0º. Sabem que Bangkok té una longitud de 90º est i que quan a Londres són les dotze del migdia a la capital de Tailàndia són les sis de la tarda. Calcula:

a) a quants graus de longitud equival una diferència horària d’una hora.

b) quina hora marcarà el rellotge de l’ajuntament de Buenos Aires ( longitud 60º oest ) quan a Saragossa siguin les nou del vespre.

c) quina longitud presenta Brisbane (Austràlia) si quan a Londres són les 20:00  allà són les 5 de la matinada del dia següent?.