La Barcelona Medieval

Al dia 28 de març, vam visitar la Barcelona Medieval. El nostre guia, és diu “Josep” Lluís Muñoz. Ens va guiar per tota la zona medieval de Barcelona. La nostra primera parada va ser l’esglèsia de Santa María del Mar. Allà ens va parlar mes o menys de l’edat mitjana, (des de els Visigots fins al descobriment d’Amèrica.

Al passeig del Born en Josep ens va dir que antigament hi havien torneigs de cavallers.

Vam visitar el “call” (el  antic barri Jueu). Al final de la visita vam anar a  la plaça del rei i vam veure el palau, ens van donar un dossier de l’edat Mitjana i el vam completar.

Redactors: Sahil i Martí (5èB)

Visita d’Eva (enginyera)

Amb motiu del proper 8 de març dia de la dona, ens ha vingut a veure l’Eva, enginyera en telecomunicacions, que ha passat per tot cicle superior. Ens ha explicat com era la seva feina, li hem  fet unes quantes preguntes sobre com era el seu treball i si havia tingut dificultats pel fet de ser dona. També ha passat diferents objectes com: un mòbil desmuntat, un altaveu per la meitat, uns xips, unes piles…

Hem après d’algunes de les dificultats que troben les dones per accedir a aquests llocs de treball ocupats per una majoria d’homes, ens ha animat a continuar canviant la societat,una societat amb igualtat d’oportunitats i que mantingui viva la ciència .

Gràcies Eva!

Editors: Pau Nieto i Pol Ondoño (6è B)

Pregó de Carnestoltes

Ha arribat CARNAVAL amb el Pregó 2019 del Consell del Bull. Avui al matí ha arribat el Consell Bull i amb ell el rei Carnestoltes. Ha estat una estona molt divertida, graciosa i original en la que ens han anunciat les consignes de la setmana:

Dilluns–> Barba o bigoti.

Dimarts–> Pijama.

Dimecres–>Un complement hippie.

Dijous–>Una sabata de cada color.

Divendres–> Un complement boig.

Redactors: Eriol i Lucia (6è B)

Visita al Palau Güell

Durant dos divendres seguits els alumnes de 5è hem anat a fer la sortida per el monogràfic al Palau Güell.

Hem anat amb metro Diagonal-Liceu i quan hem arribat, hem esmorzat.  Quan hem entrat ens han fet una petita explicació de la família Güell, i d’Antoni Gaudí. Després hem baixat a l’estable i hem fet tres grups,  que cadascun d’ells havia de fer una funció. Hem anat a set sales, sala de carruatges i cavalls, l’estable, l’entrada i la sortida, la cuina, la sala de reunions i de assaig i la sala central on es tocava l’orgue.

Ens han explicat una petita cosa de cada sala i també fèiem les funcions dels tres grups.

Al final de tot hem fet una activitat amb unes targetes i un “powerpoint” amb els tres grups. Després de tot hem, pujat al terrat per veure les xemeneies.

Tot en general a estat molt divertit, una guia fantàstica i hem après un munt de coses!

Redactora: Erola Bergés (5èB)

Fes click a la imatge per veure les fotos!

Teatre en anglès

Avui els nens i nenes de 5è, hem anat al teatre “Tradicionarius” a veure l’obra “Tommy and the talent thief”.

Tractava d’un nen que havia perdut el seu talent de ballar. Quan la directora l’informa de l’existència del lladre de talents ( the talent thief), en Tommy decideix anar ha buscar la casa del lladre per recuperar el seu talent. Durat el trajecte coneix a la Hilda (una nena que no te talent per aprendre anglès) i al Nigel, un noi que no era bo en matemàtiques.

Els tres descobreixen que  ningú ha robat el seu talent, sinó que qualsevol cosa és possible si practiquem molt.

Ens ho hem passat molt bé ajudant a practicar el ball a en Tommy.

Redactores: Raffaella i Judit (5èB)

Fes clic per veure el vídeo

APILO

Hola a tots i a totes! El 22 de gener va venir a classe la Laura, una noia que ens va fer una xerrada sobre les piles. Ens va explicar sobre els sobre els tipus de piles que hi han, com reduir-les in quan contaminen.

També vam fer un experiment: amb una moneda de 5 cèntims, un cargol de metall i una llimona, vam aprendre que amb aquests materials podem fer piles!!

A més, la nostra professora de Medi natural, la Mari Carmen, ens ha manat se els encarregats de repartir unes capsetes que serveixen per posar-hi les piles gastades. Després, aquella capsa, va as un contenidor en forma de cohet.

ESPEREM QUE AIXÒ US HAGI ANIMAT A CUIDAR EL NOSTRE PLANETA!!!!!!!!!!!!!!!

Redactores: Jana i Emma (5è B)

Fes click al coet per veure fotos!

Projecte School to school

Els nens de 5è i 6è hem treballat conjuntament amb l’escola THAGGUPARTHI SCHOOL d’Anantapur ( Índia ) aspectes diversos de les nostres cultures: salutacions i gestos, hem intentat traduir al Telugu, llenguatge es parla a la regió d’ Andhra Pradesh, el valor entre les seves i les nostre monedes i els menjars tradicionals ambdues cultures i hem après molt i molt.

Pilota Basca

Avui els alumnes de sisè ho hem passat genial anant fins Vall d’Hebron per practicar diferents modalitats de pilota basca:

• El frontenis.
  • A mà.
  • Cesta-punta.
  • Pala.

Ha estat un matí força intens i ple de moviment que ha finalitzat amb una demostració per part d’equips professionals de cadascuna d’aquestes modalitats.

ÚLTIMATE FRISBEE

Aquests últims dies, a educació física, els alumnes de 5è, hem estat provant un nou esport! No només hem provat una nova activitat física, sinó que també un nou material. Hem pogut conèixer un nou esport no gaire conegut i com colocar els braços.

L’últimate frisbee es tracta d’anar passant el disc amb els teus companys i arribar al camp contrari sense que caigui al terra, o intentar que l’equip contrari el perdi.

Quan ja sabíem jugar vam començar a fer campionats!

Amb aquest esport ens hem conegut més a nosaltres mateixos, però sobre tot als altres, hem jugat amb i contra tothom, alguns cops hem guanyat i altres hem perdut, però hem aprés a saber celebrar-ho i a passar-ho bé.

FEU MOLTA ACTIVITAT FÍSICA!

Redactora: Judit Gesa (5èB)

Clica per veure el vídeo!