Fem fang!

L’alumnat de 5è hem estat investigant sobre quina feina ens agradaria fer en funció de les qualitats i habilitats que tenim. És per això, que cadascú ha triat una i ha fet un treball de recerca per explicar a la resta en què consisteix “La feina dels meus somnis”.

Per completar el treball, hem fet un objecte relacionat amb la feina que ens agradaria fer. Ens ha quedat molt bonic!

 

Bateig de mar

L’alumnat de 5è hem anat a la platja del Masnou a fer diferents activitats aqüàtiques a l’escola del Vent.

No hem tingut molta sort amb el temps perquè no feia sol, però els monitors ens han preparat altres activitats i ens ho hem passat molt bé!! Hem fet diferents grups i hem anat passant per totes les estacions aquàtiques: paddle surf, vela, mini surf, mataconills a l’aigua…

Un cop hem acabat, ens hem quedat a dinar a la platja i hem jugat una estona. Hem acabat molt cansats i cansades, però ha valgut la pena!

Redactora: Aina Abarca

                                    Punxa a la imatge per veure més fotos!

 

Cantània Virtual

La primera setmana de juny l’alumnat de cinquè va poder viure i representar la Cantània Virtual de manera presencial a L’Auditori de Barcelona.

Ja fa dies que l’anàvem estudiant a l’escola a les classes de música amb el Josep Maria.

Moltes cançons, melodies, ritmes nous, moviments, materials i vestimenta per poder anar a gaudir i formar part del gran concert de Cantània.

Les sensacions després del concert superen les expectatives dels participants i les famílies que ens han pogut acompanyar.

La posada en escena de tot el treball d’un curs va ser magnífica i felicitem al nostre alumnat per la seva implicació i participació activa.

Felicitats a tots i totes!

Punxa a la foto per veure més imatges!

Les bandes sonores a l’escola.

Ja fan uns dies van rebre la visita molt especial del Marc Blanes, pare de dues nenes de l’escola de 2n i soci de l’empresa de producció musical BSO.

Ens va oferir l’experiència de saber com arriba la musica a les pel·lícules.

Quanta gent hi ha implicada en el procés de creació?
Doncs, la veritat és que més dels que hi pensàvem…
La importància i cooperació de moltes persones fa que tot tingui els elements necessaris que el director de cinema desitja.

Per últim vam veure i escoltar el poder de la música que acompanya les imatges d’una pel·lícula.

LO IMPOSSIBLE, una pel·lícula dirigida per J. A Bayona  basada en fets reals del tsunami que van patir al desembre del 2004 els paíssos d’Àsia occidental.

La seva proposta de reflexionar sobre una mateixa escena amb dos ambients sonors ben diferents va ser una activitat preciosa i educativa que ens va ensenyar la part més humana i la part artística i emotiva de la música i el cinema.

Gràcies Marc i gràcies a BSO

VIII Congrés de Ciència

Els alumnes de 5è estem arribant a la recta final de la nostra participació al VIII Congrés de Ciència.

Una part del Congrés consistia en dissenyar el logo que el representaria i que havia d’estar relacionat en salvar el medi ambient. De tots els participants de les diferents escoles el guanyador ha estat el de la Clara Bernabeu Estrada de 5è B.

Enhorabona!!

                                                                                     Clara Bernabeu 5è

 

 

Residus al mar

L’altre dia va venir un noi l’escola, l’Eugeni. Ell és BIÒLEG MARÍ, és a dir, estudia el mar.

Ens va ensenyar moltes coses, entre elles, com tots els RESIDUS que generem arriben al mar i com l’influeixen.

Va ser molt interessant perquè ens va ensenyar coses que ni ens imaginàvem. La part que més ens va agradar va ser quan ens va explicar la cadena TRÒFICA i que si seguim així com podria acabar la humanitat.

    (Feu click a la imatge per veure més fotografies)

Ziad 5è

 

L’excursió al CRAM

El 14 d’abril del 2021, vam anar al centre de recuperació CRAM. A les 08:50 a.m vam sortir de l’escola per anar a l’autocar, vam tardar com 30 minuts per arribar al CRAM.

Quan vam arribar ja era molt tard i vam haver d’esmorzar ràpidament abans de fer les activitats. Després, vam començar les activitats.

En la primera activitat, ens van explicar com verificar que el peix era de bona qualitat, també ens van explicar com entre tots destruïm el nostre mar i l’última explicació que ens van fer, va ser sobre com arribava el peix a les peixateriasDesprés vam fer el que hem explicat fa un moment (està subratllat al text). Primerament, que vam revisar la carta que venia amb el peix (el peix era de plàstic). Hi havia 5 safates de peixos diferents en cada una d’elles. Després d’analitzar cada peix i conèixer el trajecte que havia fet vam subhastar per comprar la millor caixa. Érem 5 grups i cadascun tenia 3,82 euros per subhastar. Després, vam veure les tortugues que estan en recuperació i ens van explicar com i quan van arribar a allà.

Les tortugues que viuen al CRAM són Massagran,4×4,Casimiro,Damm.

4×4: Es diu 4×4 perquè va resistir a la terra quan ella és d’aigua. Menjava  insuficientment.
Massagran: Ens van explicar que la Massagran era la més gran que tenen al centre.
Casimiro: Ens van explicar que tenia una infecció i no li van poder salvar. Li van treure l’ull. La part positiva és que diuen que han fet proves i Casimiro podrà sortir del centre de recuperació.
Damm: Ens van explicar que casi es queda sense ull pero la van poder salvar,però li costa veure per l’ull infectat.

Finalment, vam acabar d’extreure conclusions i ens va recollir l’autocar per portar-nos a l’escola.

                                                                                   Aitana,Iliana i Jose 6è B

Visita de l’Asha Miró a l’escola

Aquest dimecres 17 de març l’escriptora Asha Miró va visitar a les dues classes de sisè amb el programa de l’autora a l’aula.

És una persona molt amable i simpàtica. Ens va explicar coses súper interessants sobre el seu llibre “RASTRES DE SÀNDAL”, un relat autobiogràfic. Els personatges que apareixen són reals, tot i que en la novel·la els hi canvia el nom. També ens va desvelar quines parts són ficció i quines realitat. L’Asha deia que va haver de posar molta imaginació per enllaçar alguns passatges amb alguns llocs ja existents.

Ens va fer molta il·lusió poder conèixer l’Asha en persona. Ens va inspirar laseva història de superació i ens va animar a no deixar mai de lluitar per tal d’aconseguir els nostres somnis. 

Si voleu veure més fotos, feu clic a aquí!

Linus i Jessica de 6è B