LES DONES I LA CIÈNCIA

Els alumnes de 6è , per treballar el «Dia Internacional de les Dones i les Nenes a la ciència», hem fet una recerca molt interessant. Hem investigat i reflexionat sobre les dones, la ciència i la seva empremta. També hem fet exposicions als nostres companys i companyes per poder donar a conèixer les diferents inventores que hem trobat, els seus invents i les seves aplicacions. Ha sigut una experiència súper xula i engrescadora.
A continuació us deixem un tastet d’imatges. Esperem que gaudiu d’elles tant com nosaltres.

Setmana de la ciència: Taller microscopi

Durant la setmana de la ciència els alumnes de cicle superior van tenir un taller de visionament a través del microscopi. Va ser una experiència molt interessant que vam dur a terme al laboratori on els alumnes van tenir l’oportunitat d’aprendre a manipular aquests aparells.

Què que hem vist? Doncs vam poder observar amb detall mostres d’aigua estancada, iogurt, diari, sal, sucre, ceba, cèl·lules de suro, cabell, etc.

Ha estat una experiència molt bonica que volem compartir amb vosaltres a través d’aquestes imatges.

Descobrim l’accentuació!

Amb un joc de paraules , identifiquem com es classifiquen els mots a partir de la síl•laba tònica. Classifiquem i descobrim quines són les normes d’accentuació.

Fons de retrats famosos

En el marc de la unitat didàctica com ens podem endinsar dins d’un quadre, l’alumnat de 5è reprodueix el fons de retrats famosos per després posar-hi tal i com ho fan els personatges.

Construïm un parc temàtic

Les classes de 5è s’han proposat construir un parc temàtic. En petits grups cooperatius han investigat i dissenyat màquines simples seguint els coneixements que han descobert: les palanques, les politges i els tipus de força. Estem preparant exposicions per què tota l’escola ho pugui gaudir , les ensenyarem al vestíbul.

Coreografia 6è “Jerusalema”

Els nens i nenes de 6è en diferents sessions d’educació física vam estar assajant la cançó de “Jerusalema”. Com és un tema molt popular a les xarxes i tenim molta marxa, hem volgut compartir imatges d’aquesta coreografia. Ha estat arrel d’un grup d’infants africans, relacionat amb els drets humans, que aquest ball s’ha fet tan viral.

Aquí teniu als alumnes de sisè practicant Acrosport a l’àrea d’Educació física

L’Acrosport és un esport acrobàtic-coreogràfic que integra tres elements fonamentals: formació de figures o piràmides corporals, acrobàcies i elements de força, i flexibilitat a més d’equilibris com a transicions entre figures.

L’acrosport és en principi una activitat no competitiva i que permet la participació de tothom, més enllà de les seves capacitat físiques.

També és una activitat que fomenta la cooperació, el treball en grup i la creativitat, ja que les variants en les figures són pràcticament infinites.

L’ART URBÀ

Hola famílies!!
Aquest trimestre a plàstica, els alumnes de 6è, hem estat treballant l’Art Urbà. Hem aprés una mica les tècniques que s’utilitzen, diferents artistes, … i, a més a més, hem pogut posar-nos en la seva pròpia pell dissenyant un mural per reivindicar diferents problemes socials!!! Esperem que us agradin molt.

Lema sobre la Identitat

Hola tothom, som els alumnes de 6è,

Hem estat treballant les xarxes socials. Hem parlat de moltes coses. Des dels influencers, els youtubers, els tik-tokers. També hem vist com els hackers poden accedir a qualsevol ordenador, mòbil o aparell amb conectivitat i per això que hem acabat parlant de què és la identitat en general i la identitat digital, en particular.

És per això què hem fet el nostre lema.

Aqui us ho deixem. Esperem que us agradi.