SORTIDA ESPORTIVA

Finalment el temps no ens va deixar fer tal i com havíem planejat la nostra sortida, però tot i això vam fer un adaptació i ens va sortir molt be.

Vam canviar el recorregut i l’horari de sortida, també vam modificar les activitats previstes, però tot i això, la sortida va ser tot un èxit.


Aquest dimecres dia 20 de març, per dir adeu al segon trimestre, farem la nostra sortida de cicle anual. Com ja és tradició, aquesta sortida està relacionada amb l’àrea d’educació física.

És una sortida on els alumnes de 5è i 6è treballen conjuntament. Realitzaran diferents activitats físiques en un medi natural. Es relacionaran, cooperaran, i faran esport d’una manera diferent.

Esperem que les condicions metrològiques ens deixi fer la sortida amb normalitat.

Recordeu que els nens i nenes han de venir amb roba d’esport i  bambes. han de portar l’esmorzar i el dinar. ( comproveu aquells que tenen pícnic del menjador). I sobretot han de portar AIGUA ( si pot ser una ampolla gran, perquè allà on anem és bosc i no tenim font , i no hem d’oblidar que els nens van a fer activitat física).

 

Publicat dins de educació física | 1 comentari

Un regal per USA

Hola!
Els alumnes de cinquè hem enviat un regalet molt bonic als nostres amics d’Estats Units. Son uns videos que hem fet amb molt de “carinyo” i ja sabem que als nostres amics els hi ha agradat molt!
Aquest va dirigit a la classe del Piratas!

I aquest va dirigit a la classe de Los Lobos!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LA LECTURA EN VEU ALTA

PER QUÈ LA LECTURA EN VEU ALTA
-per practicar l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica,
-per afavorir la comprensió lectora,
-per ser generadora de debat,
-per treballar alguns aspectes gramaticals,
-per afavorir l’ampliació de lèxic i vocabulari,
-per prendre consciència de l’organització de la informació.

MODALITATS DE LECTURA EN VEU ALTA
Podem distingir les modalitats bàsiques de lectura en veu alta següents:
•Lectura dramatitzada: Permet la intervenció de més d’un alumne i la lectura dels fragments corresponents a un narrador i diferents protagonistes de la història.
•Lectura comunicativa: Lectura individual d’un text que els altres no tenen. Potencia la capacitat d’escoltar de la resta del grup.
•Lectura avaluativa: Lectura en veu alta d’un text determinat per avaluar-ne després determinats aspectes: la velocitat, l’entonació, la correcció, el ritme, la fonètica… Permet assenyalar els aspectes concrets de la lectura que cal millorar.

DOMINAR LES DESTRESES PER A UNA LECTURA EXPRESSIVA CORRECTA
Per a dominar les destreses necessàries per tal de fer una lectura expressiva correcta es poden tenir en compte els punts següents:
•Llegir amb una entonació adequada, amb la velocitat, la pronunciació i el ritme que demana cada tipus de text.
•Controlar el procés lector per a assegurar una lectura correcta d’allò que diu el text (preparar-se la lectura, mantenir l’atenció, saber què s’ha de fer davant de paraules difícils…).
•Llegir en públic textos diversos, amb expressivitat, captant l’atenció, amb l’entonació, el ritme i la velocitat adients en cada cas, controlant el procés de lectura.
•Tenir clar amb quin objectiu o amb quina intenció es llegeix un text determinat (un llibre de consulta, un fullet de propaganda, un rètol, un diccionari, un còmic, una novel•la…), per a ajustar-hi la lectura.

DOMINAR LES DESTRESES PER A LA COMPRENSIÓ DEL QUE ES LLEGEIX
Per a dominar les destreses necessàries a fi de garantir la comprensió del que es llegeix es poden tenir en compte els punts següents:
•Treure profit de les imatges i altres indicis que acompanyen un text o fer servir la imaginació quan en manquen, per a assegurar-ne la interpretació.
•Fer resums, síntesis o ampliacions, sobretot quan es tracta de textos expositius i quan hi ha la intenció de fer aprenentatge a partir de la lectura.
•Localitzar en un text habitual (llibres de la biblioteca, textos escolars, diccionaris, enciclopèdies, revistes, anuncis, pàgines electròniques…) els paràgrafs o apartats que ofereixen la informació més interessant, la més completa o la més important per assolir l’objectiu.
•Identificar l’estructura d’un text, les seves parts, fixant-se en els paràgrafs, en la manera com es connecten les idees, en la seva seqüència.
•Identificar els senyals diversos (semàntics, lèxics, sintàctics, gràfics…) i treure’n profit.
•Fer servir les corresponents estratègies per a buscar el tema i la idea principal de textos habituals per a fer-ne un resum general i obtenir-ne una comprensió global.

Publicat dins de curs 2012-2013, LLENGUA CATALANA | Deixa un comentari

Els Pollets de les Llisses

Hola!

La setmana passada van sortir de l’ou els nostres pollets. Desprès de 21 dies dins de la incubadora, van decidir que ja havien de sortir a conèixer als alumnes de cinquè, que els han cuidat amb molt de “carinyo”, i als de tota l’escola.

Aquí teniu les fotos que els hem fet. Esperem que us agradin i us convidem a visitar-los el proper dia 23 de febrer a les Jornades de Portes Obertes de l’escola.

Aquí teniu el video del moment del naixement del nostre primer pollet!

Publicat dins de General | 2 comentaris

COM PREPARAR UN DICTAT

Llegir per entendre el text.
Fes una primera lectura del text i intenta descobrir el tema (de què tracta) i quines són les idees principals. És molt important entendre’l bé.
Llegir per localitzar les dificultats ortogràfiques i gramaticals.
Torna a llegir el text. Aquesta vegada fixa’t amb les paraules o expressions que creguis que et seran difícils d’escriure o que no havies vist mai. Marca-les en el text.
Llegir per activar la memòria visual.
Amb les paraules que has assenyalat al text:
• Les llegeixes.
• Les lletreges.
• Tanques els ulls i t’imagines que escrius la paraula.
• Amb els ulls tancats imagina que pintes del teu color preferit la part difícil de la paraula.
• Escriu la paraula en un full i comprova si l’has escrit bé.
Escriure per practicar el dictat.
Demana que algú et dicti el text i practica. Recorda les paraules i expressions que has treballat abans. Endavant! Segur que ho faràs molt bé!
Llegir per revisar el text i fer la reflexió sobre l’ortografia.
Ara llegeix el que has escrit. Ben a poc a poc. Si creus que has fet errors, corregeix.
Llegir per corregir.
Agafa el text original i compara’l amb el teu. Corregeix els erros.
Si n’hi ha, pensa on has fallat i perquè creus que et costa.
Deixa passar una estona o un dia.
Descansa del dictat i fes una altra cosa.
Assegurar l’aprenentatge.
Si abans has fet molts errors o vols assegurar que has preparat bé el dictat, torna a repetir els passos anteriors. Pots fer-ho tot o només els passos que consideris necessaris.

Publicat dins de General | 1 comentari

EL PARXIS ORTOGRAFIC

Aquesta setmana hem practicat una manera més lúdica per aprendre les normes ortogràfiques… EL PARXIS ORTOGRÀFIC.

Qui diu que aprendre l’ortografia catalana és avorrit?

Aquesta setmana hem treballat una manera diferent per assimilar les principals normes ortogràfiques de la nostra llengua.

Publicat dins de CINQUÈ, curs 2012-2013 | Deixa un comentari

CARNESTOLTES 2013

Aquesta setmana hem gaudit de la festa del Carnestoltes.

 

El tema de les disfresses era “ELS CONTES”, El nostre cicle va escollir un conte tradicional PETER PAN i un de modern TOY STORY.


Us deixem unes quantes fotografies per a que gaudiu amb nosaltres de la nostra festa.

PODEU VEURE MÉS FOTOS DE LA FESTA A LA WEB DE L’ESCOLA ( a la pàg. dedicada al CARNESTOLTES 2013)

Publicat dins de curs 2012-2013 | 2 comentaris

FEM ESPORT!!

Aquest trimestre des de l’àrea d’educació física els nostres alumnes estan treballan tres blocs de continguts diferents.
1. Treballen les habilitats, normes i característiques del Volei.
2. Realitzen activitats manipulant raquetes de diferents formes i tamanys, fent servir, pilotes, plumes, globus.
3. Comencem a pràcticar el nostre ball de fi de curs.

Publicat dins de CINQUÈ, curs 2012-2013 | 4 comentaris

CUIDEM L’HORT ENTRE TOTS

Aquest any hem canviat la forma de cuidar el nostre hort. Els nostres alumnes  van rotant, i cada setmana una classe diferent s’encarrega de fer les tasques de l’hort: regar, treure males herbes , ….

Aquesta setmana ens ha tocat als alumnes de 5è.

 

Publicat dins de CINQUÈ, curs 2012-2013 | 2 comentaris

L’amic invisible

Bon Nadal!!

Els alumnes de cinquè hem fet l’amic invisible. Els regals han estat xulísims!!!

Publicat dins de General | 4 comentaris