En aquest enllaç podeu veure un recull de fotografies del projecte de l’alimentació de 2n-B.
En aquest enllaç podeu veure un recull de fotografies del projecte de l’alimentació de 2n-B.
[youtube]https://youtu.be/eTsIkgX_dHU[/youtube]
A partir del segon trimestre, els alumnes de segon es van iniciar en el joc dels escacs. De mica en mica s’han anat introduint les diferents peces. Van començar amb el peó i els darrers dies de curs van fer el cavall.
Els escacs és un joc que contribueix a exercitar la memòria visual, aprendre a prendre decisions, aprendre dels propis errors, treballar la capacitat de concentració, creativitat i orientació espacial, potenciar la convivència, treballar conceptes matemàtics….
El lema amb el joc dels escacs és “observo, penso, jugo”, és a dir, primer observem i ensenyem a observar, després pensem i ensenyem a pensar, és a dir, què volem fer, què podem fer i com ho podem fer, i a la fi, juguem, és a dir, ho fem.
Amb tots els envasos buits que van portar els nens i nenes de 1r vam muntar una botiga a la classe.
Aquí us deixem algunes fotografies perquè veieu que bé ens ho hem passat. És molt divertit comptar euros!!
Aquest any els nens i nenes de cicle inicial han escrit unes llegendes de Sant Jordi una mica diferents. Han canviat el final del conte i han afegit altres personatges. Aquí teniu la mostra dels seus treballs que han quedat molt divertits.
També han fet uns dracs molt originals i simpàtics i les roses.
Aquí tenim les princeses i els cavallers fent un selfi…
Els dies 31 de març i 1 d’abril vam anar de colònies al Pou del Glaç de la Bisbal d’Empordà. Ens ho vam passar molt bé fent tot ple d’activitats, l’activitat d’aventura, un taller de galetes, un circuit amb bicicleta i un joc de nit.
Aquest any, el bon temps ens ha permès celebrar la festa de l’arbre. Tots els alumnes de cicle inicial i de P5 de les escoles de Palamós hem participat en la plantada d’arbres. Hem plantat cirerers japonès i pomera de flor. Després de la plantada hem cantat i hem ballat tots junts.
Avui ha vingut en Jofre i ens ha explicat moltes coses interessants sobre les plantes. A continuació us fem un petit resum:
Les plantes neixen,creixen, es reprodueixen i es moren com les persones perquè són éssers vius.
Hem repassat les parts d’una planta i entre tots ens hem adonat que hi ha plantes que ens mengem les fulles (enciam), altres que ens mengem les arrels (la pastanaga), altres que ens mengem la tija (espàrrecs) i d’altres que ens mengem el fruit (mandarina, poma).
Les plantes i els arbres s’han de cuidar molt bé perquè gràcies a elles podem respirar. Elles netegen l’aire brut que nosaltres contaminem i ens donen oxigen perquè puguem respirar.
Hem de cuidar molt totes les coses que venen dels arbres (taules, cadires, llapis, papers,…) perquè així no han de tallar tants arbres. I sobretot, si es fan malbé les llencem en el contenidor adequat o a la deixalleria per poder-les reciclar!!
Finalment, hem plantat una flor amb les llavors que ha portat en Jofre. Hem pogut escollir entre: petunies, begonies, caputxines i clavells.
Aquí podeu veure com hem plantat les flors:
Els nens i nenes de cicle inicial ens ho hem passat molt bé per carnaval! Durant la setmana hem complert les consignes que ens ha manat en Carnestoltes.
Dilluns hem vingut en pijama a l’escola, dimarts amb un pentinat ben divertit, dimecres ben maquillats i dijous hem portat un davantal. A la tarda hem menjat coca i hem fet gresca al pati amb la carrossa dels “Carallots”.
En aquest vídeo podeu veure algunes de les imatges del Carnaval.
[youtube]https://youtu.be/rHlJYbysyGY[/youtube]
Aquest any tots els alumnes de segon de les escoles de Palamós i els alumnes de l’escola dels Àngels ens hem trobat a l’escola Vedruna per celebrar el dia de la Pau.
Quan hem arribat al pavelló de l’escola hem vist una petita representació teatral, sobre la resolució de conflictes, dels alumnes d’ESO.
Després hem cantat una cançó de la Pau.
Seguidament ens hem agrupat amb diferents alumnes de les altres escoles i ens hem intercanviat el treball que havíem fet sobre el personatge que ens havia tocat.
A continuació dos representants de cada escola han llegit les característiques del personatge treballat.
Després cada alumne ha agafat un globus de color i en el pati s’ha confeccionat la paraula PAU.