ELS NOGUERS DE CRESPIÀ

Hola pares i mares:

Els vostres fills han fet uns escrits molt complerts i “científics” sobre la sortida als noguers de Crespià. De seguida que poguem els penjarem al bloc. De moment i per anar fent boca, mireu aquestes fotografies amb ells, que de ben segur tindran moltes coses per explicar-vos.

Mireu què diuen els seus articles!!!

“Els noguers no són gaire alts perquè els tallen i així fan les branques més amples i fan més nous. També si són més baixets poden curar-los més bé quan tenen malalties. Carla T. i Carla P., 1r.

“La clofolla serveix per protegir la nou de la pluja i de les pedregades. És de color verd clar i és gruixuda” Bruna i Uriel, 1r.

“Els noguers tenen dues flors, una femella i una mascle. La flor mascle té uns granets que es diuen pol·len i les abelles xuclen i toquen el pol·len i el porten a la flor femella i així surt el fruit que és la nou” Ot, 1r.

“La llavor és el que nosaltres mengem. Té forma de cervell. És molt bona per la salut i pel cor” Erik, 2n.

“Per recollir les nous, hi ha una màquina que abraça l’arbre i fa tremolar les branques i cauen les nous a terra” Duna i Àdam, 1r.

“Al camp, hi havia un tractor que apilonava les nous en una filera. Un altre tractor portava un remolc i passava pel mig recollint les nous” Quim i Bernat, 2n

“Al terra hi havia un tub que té un forat i es diu degoter i deixa aigua gota a gota. A l’estiu un noguer necessita beure molta aigua cada dia”. Yanis, 1r.

“Els adobs són vitamines i minerals que necessiten les plantes, com la caca dels animals que és un adob natural. L’adob el posen al mateix tub de l’aigua.” Jana i Txell, 1r i 2n.

“Hi ha un cuc que fa un capoll a la nou i després es transforma en papallona. Al cap d’un temps surt la papallona del cappoll i pon ous… dels ous en surten cucs i aquests cucs es mengen la nou” Júlia i Lola, 1r i 2n.

A dalt amb les màquines:

“Hi havia una màquina que tirava les nous bones al remolc i les dolentes al sac. Com ho sabia la màquina quines eren bones o dolentes? Com ho distingia?
Pel pes. Les que pesen més són les bones i les que pesen menys són les que s’han podrit o li ha entrat el cuc de la papallona” Estel i Ferran, 1r i 2n.

“Hi havia una roda que rodava i netejava les nous amb aigua. Quedaven ben netes i passaven a un secador. Hi estaven molts dies. Després pujaven per una cinta i baixaven per un tub i queien al remolc.” Jan, 1r.

“Hi havia un senyor a sobre d’una reixa que portava un bastó per fer passar les nous per la cinta.
En Miquel ens va ensenyar com recollien les nous i ens van donar dos sacs de nous per tots els nens i nenes”
Joel i Marc, 1r i 2n.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *