VISITA REIS D’ORIENT I PATGES

Durant aquest matí, els reis i patges d’Orient ens han visitat a l’escola per recollir-nos les cartes que els havíem escrit. En aquestes, els hi hem demanat algun regal material però sobretot els hi hem descrit moments, experiències o desigs que teníem. Un exemple, en podria ser el de passar la diada de Nadal amb tota la família unida o poder gaudir d’una excursió amb els pares i germans/es. Per acabar, els hi hem argumentat si creiem que ens ho mereixíem o no perquè és important que reflexionem i valorem les coses que demanem.

A part de regalar-nos caramels, s’han avançat a les festes i ens han regalat el gran joc de “Desafíos Naturaleza” que conté animals dels cinc continents.

Quines ganes de jugar-hi al gener!

Bones festes de Nadal!

FESTIVAL DE NADAL

Després de molt estudi, preparació, nervis i assaigs, ja hem fet el festival de Nadal. Juntament amb 2n i 4t, hem cantat cançons i les hem instrumentat perquè ens poguessin venir a veure pares, mares, familiars i amics.

Mireu algunes fotografies, ens va quedar d’allò més bé!

FESTIVAL DE NADAL

Després de molt estudi, preparació, nervis i assaigs, ja hem fet el festival de Nadal. Juntament amb 1r i 3r, hem cantat cançons i les hem instrumentat perquè ens poguessin venir a veure pares, mares, familiars i amics.

La classe de 5è

Mireu algunes fotografies, ens va quedar d’allò més bé!

TALLER CIENTÍFIC – ELECTRICITAT ESTÀTICA

En aquest taller, sobre l’electricitat estàtica, hem après que tots els objectes estan carregats elèctricament i que si dos objectes estan carregats amb la mateixa carrega, es repelen i si estan carregats amb diferents carregues,  s’atrauen.

La ciència és molt més divertida quan podem experimentar-ho nosaltres mateixos.

Els alumnes de cicle superior.

Aquí us deixem fotos que ho demostren.

Publicat dins de Cinquè, General, Sisè | Deixa un comentari

NADALES AL BERNAT JAUME

Com cada any, els nens i nenes de sisè hem anat al centre sociosanitari131 Bernat Jaume a cantar nadales als avis. Allà, hem fet un concert a cada planta i, a part, hem celebrat una eucaristia molt emotiva.

Avis i nens/es ens hem emocionat; els avis estaven molt contents de rebre visites i nosaltres molt nerviosos i engrescats per fer-los aquest regal de Nadal.

A l’aula també els hi havíem preparar una postal de Nadal com a record de la diada.

Mireu que guapos/es amb els barrets de Pare Noel.

Estel i Bea.

VISITA A LA DEIXALLERIA

El dia 4 de desembre, els alumnes de 5è hem visitat la deixalleria de Figueres .

A través d’aquesta visita hem pogut conèixer què és i quines són les funcions i objectius d’una deixalleria:  quin és el seu paper dins el model de gestió de residus, quins residus s’hi poden portar, quins són els guanys ambientals… També hem après a identificar aquells residus tòxics i perillosos que tenim a casa. La visita també ens ha fet reflexionar sobre la importància de separar els residus i portar-los a la instal·lació corresponent.

Els alumnes de 5è.

Aquí podeu veure algunes fotos de la nostra visita.

INFANTESA DE MARIA

El dia 21 de novembre, vam celebrar la Infantesa de Maria a la nostra escola. És el dia en que, entre altres coses, donem gràcies a Maria per donar-nos exemple de com actuar i comportar-nos. Durant la setmana prèvia, vam fer moltes activitats a l’hora de religió com la d’explicar quan Maria va ingressar al temple.

A primera hora del dimecres vam arribar tots/al centre amb una flor. Només d´arribar, començàrem a fer la nostra “motxilla”. En aquesta, havíem d’escriure coses bones, records o frases que quan reflexionem sobre la nostra vida, voldríem afirmar que portem dins la nostra motxilla espiritual. Mentrestant, hi havia persones que s’encarregaven de fer el ram per oferir a la Verge durant la celebració.

Vam baixar a la capella per celebrar l’eucaristia, on havíem de ser respectuosos i molt educats. Els nens i nenes de sisè varem llegir durant les diferents parts de la missa: reflexió, lectura, salm, pregàries i ofertori. Les famílies estaven convidades a venir així que la capella era ben plena.

Al acabar, pujàrem a la classe per fer un lloc de lletreig amb totes les paraules que havien sortit. El guanyador es va convertir en el “rei del lletreig” de la classe.

A la tarda, vam fer una xocolatada per acabar de celebrar aquest dia tan especial!

Joel Garcia

TALLER CIENTÍFIC: Fem un slime

A taller científic, el segon experiment que hem fet ha estat fer SLIME.

Hem gaudit fent barreges amb cola i detergent, l’hem acolorit amb pintura, hi hem posat purpurina i al final ens ha sortit un Slime fantàstic i molt elàstic.

Molt divertit!!!

VISITA DE LA GUÀRDIA URBANA

El dia 6 de novembre els  alumnes de 5è vam rebre la visita de la guàrdia urbana de Figueres.

Ens van parlar sobre les mesures de prevenció que prenen per evitar accidents, conflictes… i tambe sobre la importància de la influenciabilitat en les conductes humanes.

Varem aprendre molt i ho vam passar molt bé.

Aquí teniu les fotos

EXCURSIÓ EMPÚRIES

El divendres 9 de novembre vam anar  a Empúries a visitar les ruïnes. Després d’esmorzar ens vam separar en dos grups: cinquè i sisè.

Els nens i les nenes de sisè, pel matí, vam anar a fer una gimcana a la ciutat romana tot aprenent cinc de les edificacions més importants d’aquesta civilització com és el fòrum, la plaça central. Al cap d’una estona, vam visitar les restes de la ciutat grega, molt més petita i desorganitzada que la romana.

A última hora del matí, tots els nens i nenes de cinquè i sisè ens vàrem reunir per veure un vídeo que explicava el pas del temps pel territori on érem, qui hi havia viscut, elements propis de cada cultura, el seu llegat…una projecció molt interessant!

A continuació, vàrem anar fins a la muralla per trobar junts els elements principals que havíem explicat a coneixement del medi. El dinar va ser molt divertit perquè vàrem  passar l’estona a l’amfiteatre romà on abans lluitaven els gladiadors.

Per la tarda, vam anar a veure l’estàtua d’Asclepi al museu i a fer una obra de teatre representant el seu mite.

Els nens i nenes de cinquè varen fer les mateixes activitats, però pel matí varen fer el taller de teatre i per la tarda varen visitar les ciutats romana i grega.

Text escrit per: Laia A. Estel A. i Laia N.

Fotos de sisè.

Fotos de cinquè.

Si mireu el canal de Youtube de l’escola, trobareu un vídeo amb una de les representacions teatrals del mite d’Asclepi..quin fart de riure!