Aquest espai ha resultat ser una gran descoberta per els infants i per les mestres. El guió que hem seguit en totes les sessions és el següent:
1. Presentació del material.
2. Manipular el material, fer hipòtesi, experimentar, registrar resultats…
3. Posada en comú del que ha realitzat en la sessió.
4. Valoració de l’activitat.
S’han dividit les sessions segons un contingut matemàtic:
1. Mesurem diferents magnituds (longitud, massa,temps) utilitzant diferents unitats (metres, pams, passes, Kilograms, grams, mesos, dies, setmanes, mesos,hores…) i diferents instruments (centímetres, diferents tipus de bàscules, calendaris, rellotges, …)
2. Juguem amb els nombres: classificar nombres, comptar, calcular, ordenar nombres, diferents maneres de representar-los,…amb materials diversos (nombres, dòminos, calculadores, fitxes, botons, quadrats màgics,daus, regletes, àbacs,…)
3. Relacions i canvis: classificar, ordenar, fer seriacions, organitzar, interrelacionar peces per crear un tot (amb model o sense). Material utilitzat: tangram, geoplà, pius, ninotets, blocs lògics, botons, magnètics,…
4. Resolem un problema quotidià: “el dia 10 de Març anem a l’Auditori de Barcelona. Hi anirem els de 1r que som 27, els de 2n que en som 21 i 3 mestres. A cada autocar hi caben 20 persones. Quants autocars necessitem?. En cada autocar hi anirem el mateix nombre de passatgers, quants haurem de pujar en cada autocar?
Ens hem divertit molt però se’ns ha fet una mica curt! Esperem trobar un altre moment per continuar investigant i descobrint el món de les matemàtiques!