FUNCIONAMENT DEL CICLE
Bata i roba d’educació física:
Recordeu que s’ha de portar la bata i l’agenda cada dia.
- Fins a 1r. Curs de Primària és obligatori portar bata. De 2n a 6è és recomanable disposar d’una bata per fer plàstica.
- Recomanem posar una beta amb el nom de cada nen a la bata.
Per fer educació física tots els alumnes de l’escola de Primària han de portar roba adequada per fer l’activitat d’educació física/ psicomotricitat.
Cal portar:
samarreta de màniga curta, o xandall.
pantalons curts o xandall,
mitjons de cotó,
i sabatilles esportives, així com unes sabatilles que “la sola no sigui prima , ni negra”, que quedarà a l’escola per fer servir al gimnàs.
Per poder-se canviar després de classe caldrà portar una tovallola petita, samarreta i mitjons, per tal d’evitar refredats i la proliferació de fongs causat per la roba suada.
Entrevistes
Durant el curs, els tutors/es mantindran, com a mínim, una entrevista individual amb tots els pares i mares dels alumnes de la classe. L’horari de les entrevistes es divendres de 12:30 a 13;30.
Recordeu firmar la vostra confirmació d’assistència amb la firma a l’agenda.
Biblioteca
La Biblioteca de l’escola disposa d’un servei de préstec de llibres pels alumnes de primària . Trobareu un apartat pels alumnes de cicle inicial on podeu agafar llibres lúdics i pedagògics per llegir a casa .
MOLT IMPORTANT: En cas de pèrdua del llibre de préstec caldrà abonar l’import del llibre.
Medicaments
Sempre que sigui possible s’han d’administrar a casa.
No es donaran medicaments als nens/es sense prescripció mèdica (recepta o similar). A més els pares/tutors hauran de passar per secretaria i omplir l’autorització corresponent.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
Llengua catalana i literatura
• Participar de forma adequada en les situacions comunicatives habituals en
el context escolar i social, respectant les normes d’interacció oral i mostrar
interès i respecte quan parlen els altres.
• Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen en activitats
d’aula, situacions d’aprenentatge i vida quotidiana, i també els que provenen
de mitjans audiovisuals i informàtics.
• Realitzar exposicions orals de textos memoritzats o de producció pròpia
referits a coneixements, vivències o fets, adaptant el to de veu o el gest a la
situació comunicativa, i amb utilització d’imatges o audiovisuals, si la
situació ho requereix.
• Comprendre i extreure informacions rellevants de textos escrits i
audiovisuals adequats a l’edat i presentats en diferents suports.
• Aplicar a les lectures individuals algunes estratègies treballades
col·lectivament, començant per les més senzilles, com mirar les imatges i
llegir el títol per fer hipòtesis.
• Escriure textos de diferents tipologies i que responguin a diferents
situacions (notícies, experiències, descripcions, textos imaginatius, entre
altres) a partir de models o de creació pròpia, escrits a mà o amb eines
informàtiques.
• Saber utilitzar algun recurs propi del llenguatge poètic per explicar
sentiments, emocions, estats d’ànim: sentit figurat, sinònims, comparacions,
entre altres.
• Haver mecanitzat que abans d’escriure s’ha de pensar i, un cop escrit, s’ha
de revisar. Aplicar-ho a tot tipus de textos.
• Mostrar coneixement de l’ortografia de base i de les normes ortogràfiques
més bàsiques en algunes o en la majoria de les produccions.
• Ser capaç d’observar el funcionament de la llengua: canvis d’ordre dels
elements, formació de paraules, formes literàries, analogia, entre altres.
• Interès per aplicar els coneixements apresos a la lectura i a l’escriptura i per
la bona presentació dels treballs.
• Mostrar interès per la lectura en general i pels textos tradicionals i de
literatura adequats a l’edat.
• Escriure textos narratius de caràcter poètic (contes, poemes, endevinalles,
refranys, rodolins) basant-se en models observats i analitzats.
• Conèixer el funcionament bàsic de la biblioteca de centre.
• Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació, per aprendre i
apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar
respecte per totes.
• Percebre algunes característiques de les semblances entre les llengües que
hi ha a l’aula o a l’entorn més proper.
• Tenir una actitud crítica cap a tota mena d’estereotips que reflecteixen
prejudicis racistes, classistes o sexistes.
Llengua castellana i literatura
• Participar adequadament en interaccions a classe amb les nenes i nens i els
mestres en diferents situacions comunicatives.
• Respectar les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan
parlen els altres.
• Comprendre i extreure informació rellevant de produccions adequades a
l’edat, i de diferents suports utilitzats a l’aula.
• Realitzar breus exposicions orals sobre coneixements, vivències o fets.
• Comprendre informacions rellevants de missatges escrits breus i mostrar
comprensió per mitjà d’explicacions orals o altres representacions que
s’hagin treballat a classe: contestar preguntes, completar un text, escollir un
dibuix.
• Escriure missatges relacionats amb temes d’aprenentatge i experiències
pròpies. Redactar amb claredat i ortografia adequada als seus
aprenentatges.
• Mostrar coneixement en la correspondència so-grafia i tenir assolida
l’ortografia de base i algunes regles bàsiques d’ortografia en els escrits fets
a l’aula.
• Saber aplicar els coneixements apresos a llengua catalana.
• Valorar l’actitud i l’atenció quan s’explica o es llegeix un conte, un poema,
una cançó.
• Mostrar interès i llegir contes adequats a la seva competència lectora.
• Ser capaç d’escriure textos curts amb intenció literària.
• Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació, per aprendre i
apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar
respecte per totes.
• Percebre algunes característiques de les semblances entre les llengües que
hi ha a l’aula o a l’entorn més proper.
• Tenir una actitud crítica cap a estereotips lingüístics que reflecteixen
prejudicis racistes, classistes o sexistes.
Primera llengua estrangera
• Captar el missatge global de les produccions orals amb suport visual i no
visual més treballades a l’aula.
• Captar informació rellevant d’un missatge oral.
• Entendre i participar activament de les interaccions orals treballades.
• Reconèixer mots i expressions orals en la seva forma escrita i usar-les
oralment.
• Reproduir textos orals tenint en compte el ritme i l’entonació segons el
model ofert.
• Escriure paraules, expressions conegudes i frases a partir de models i amb
una finalitat específica.
• Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació, per aprendre i
apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar
respecte per totes.
• Percebre algunes característiques de les semblances entre les llengües que
hi ha a l’aula o a l’entorn més proper.
• Mostrar interès i valorar la utilització d’una llengua estrangera per a la
comunicació dins de l’aula i en les activitats d’ensenyament-aprenentatge
que es creïn dins de l’aula.
• Tenir una actitud crítica cap a estereotips lingüístics que reflecteixen
prejudicis racistes, classistes o sexistes.
CONEIXEMENT DEL MEDI
• Observar l’entorn i identificar relacions senzilles entre els elements que en
formen part, distingint els elements humanitzats i els naturals. Valorar a
importància de respectar i protegir el medi.
• Distingir éssers vius i objectes inerts i relacionar característiques (nutrició,
relació, reproducció) d’animals i plantes propers, amb la seva identificació
com a éssers vius.
• Reconèixer i classificar amb criteris elementals els éssers vius de l’entorn i
identificar algunes relacions que estableixen amb el medi, utilitzant els
instruments adequats i mostrant una actitud
de respecte per la natura i pel material.
• Reconèixer les principals parts del cos humà i relacionar-les amb la seva
funció i amb els canvis físics que es produeixen al llarg de la vida. Identificar
semblances i diferències entre les persones i valorar la seva diversitat física.
• Valorar positivament la relació entre la salut i el benestar de la persona i la
pràctica de determinats hàbits associats a la higiene, l’alimentació variada i
equilibrada, l’exercici físic i el descans.
• Conèixer alguns valors fonamentals de la convivència democràtica,
especialment aplicats a l’escola, i la necessitat de respectar les normes
bàsiques com a ciutadans i ciutadanes.
• Reconèixer, identificar i posar d’exemples de les responsabilitats i de les
tasques que desenvolupen les persones a l’entorn, superant els estereotips
sexistes.
• Identificar els grups de pertinença dins l’entorn i les seves relacions.
Reconèixer algunes manifestacions culturals presents en l’àmbit escolar,
local, mostrant empatia, valorar la seva riquesa i respectar la seva diversitat.
• Valorar el paper de les famílies i descriure alguns aspectes de la vida
personal i familiar. Ordenar temporalment alguns fets rellevants. Descriure
altres fets quotidians i elements patrimonials aplicant nocions temporals
bàsiques.
• Observar i identificar les propietats d’alguns materials i relacionar-les amb
els seus usos, fent-se preguntes que permetin obtenir informacions
rellevants.
• Desmuntar i tornar a muntar objectes senzills i joguines, diferenciar els
diferents components, manipulant-los amb precaució i descriure algunes
característiques del seu funcionament.
• Col·laborar en les tasques del treball en grup, contrastant i valorant les
explicacions dels altres i les pròpies amb respecte.
MATEMÀTIQUES
*Reconèixer i utilitzar diferents usos dels nombres (cardinals, ordinals,
identificadors) en situacions familiars i en altres àrees.
- · Cercar semblances i diferències entre objectes i situacions (en particular,
els canvis que es produeixen en una seqüència), i classificar i ordenar
objectes d’acord amb diferents criteris.
- · Comprendre situacions-problema relacionades amb aspectes concrets i
vinculats a la pròpia experiència. Emprendre la resolució de forma
autònoma i expressar la solució i el procés seguit.
- · Usar l’assaig-error per cercar solucions als problemes i a les exploracions.
- · Formular preguntes en situacions conegudes. Comunicar oralment
coneixements i processos matemàtics duts a terme (càlcul, mesura,
resolució de problemes).
- · Usar el llenguatge verbal per interpretar gràfics, nombres i signes
matemàtics.
- · Interpretar, representar (amb materials diversos) i utilitzar els nombres
naturals (inferiors a 1.000) en contextos de la vida quotidiana. Comparar,
ordenar i descompondre els nombres utilitzant diferents models.
- · Desenvolupar agilitat en el càlcul mental (descomposició additiva dels 20
primers nombres, dobles, estratègies personals…). Usar els algorismes de
suma i resta (sense portar), les TIC i la calculadora per calcular i cercar
regularitats dels nombres i operacions.
- · Definir la situació d’un objecte a l’espai i d’un desplaçament en relació a un
mateix, tot utilitzant els conceptes: davant-darrera; prop-lluny; dalt-baix;
dreta-esquerra.
- · Identificar, analitzar i descriure objectes i espais amb formes geomètriques
tridimensionals i planes. Buscar semblances i diferències entre dues figures.
- · Mesurar objectes, espais i temps familiars amb unitats no convencionals
(pams, peus, passes…) i convencionals (kg, m, l, dia i hora) tot utilitzant
instruments propers i adequats a cada situació.
- · Interpretar i construir gràfics (pictogrames i diagrames de barres) amb
dades sobre fets coneguts relatius a la vida quotidiana i a altres àrees.
EDUCACIÓ PLÀSTICA
· Reconèixer i anomenar algunes de les característiques i de les possibilitats
d’utilització plàstica, sonora i corporal dels elements presents en l’entorn
natural, cultural i artístic.
· Expressar de forma senzilla i compartir amb els companys i les companyes
el que ens desvetlla una experiència cultural o artística, individual o
col·lectiva.
· Realitzar senzilles composicions visuals (imatges i objectes), sonores i
coreogràfiques que representin el món imaginari, afectiu i social i participar
en produccions col·lectives.
· Emprendre processos de creació i producció artística i desenvolupar-los
amb confiança, satisfacció i respecte.
· Mostrar respecte en el treball cooperatiu a l’hora de participar en projectes
artístics col·lectius.
· Reconèixer elements musicals en audicions i coreografies.
· Interpretar de memòria cançons i danses.
· Realitzar patrons de moviment, jocs motrius, esquemes rítmics i melòdics
amb la veu, el cos i instruments.
· Llegir petits patrons melòdics i rítmics amb els elements apresos.
EDUCACIÓ FISICA
- · Orientar-se a l’espai en relació a la pròpia persona utilitzant les nocions
topològiques bàsiques.
· Equilibrar el cos adoptant diferents postures, amb control de la tensió, la
relaxació i la respiració.
· Desplaçar-se i saltar de forma diversa, variant les posicions corporals i la
direcció i sentit dels desplaçaments.
· Identificar com accions saludables les normes d’higiene personal
associades a la realització d’activitats físiques i prendre consciència del risc
de les mateixes.
· Sincronitzar els moviments corporals mitjançant estructures rítmiques
senzilles i conegudes.
· Reaccionar davant els estímuls auditius o visuals que arriben de l’entorn, tot
utilitzant el moviment o els gestos.
· Representar personatges i situacions mitjançant el cos i el moviment amb
desinhibició.
· Participar i gaudir en els jocs ajustant la pròpia actuació, tant pel que fa a
aspectes motrius com de relació amb els companys i les companyes.
· Col·laborar activament en el desenvolupament dels jocs col·lectius, mostrant
responsabilitat i cooperació.
Deixa un comentari