FUNCIONAMENT DEL CICLE

Llibres Primer de Primària. Curs 2013-2014

 

Llibres Segon de Primària. Curs 2013-2014.

 FUNCIONAMENT DEL CICLE

Bata i  roba d’educació física:

Recordeu que s’ha de portar la bata  i l’agenda cada dia.

  • Fins a 1r. Curs de Primària és obligatori portar bata. De 2n a 6è és recomanable disposar d’una bata per fer plàstica.
  • Recomanem posar una beta amb el nom de cada nen a la bata.

Per fer educació física tots els alumnes de l’escola de Primària han de portar roba adequada per fer l’activitat d’educació física/ psicomotricitat.

Cal portar:

 samarreta de màniga curta, o xandall.

 pantalons curts o xandall,

 mitjons de cotó,

 i sabatilles esportives, així com unes sabatilles que “la sola no sigui prima , ni negra”, que quedarà a l’escola per fer servir al gimnàs.

Per poder-se canviar després de classe caldrà portar una tovallola petita, samarreta i mitjons, per tal d’evitar refredats i la proliferació de fongs causat per la roba suada.

Entrevistes

Durant el curs, els tutors/es mantindran, com a mínim, una entrevista individual amb tots els pares i mares dels alumnes de la classe. L’horari de les entrevistes es divendres de 12:30 a 13;30.

Recordeu firmar la vostra confirmació d’assistència amb la firma a l’agenda.

 

Biblioteca

La Biblioteca de l’escola disposa d’un servei de préstec de llibres pels alumnes de primària . Trobareu un apartat pels alumnes de  cicle inicial on podeu agafar llibres  lúdics i  pedagògics per llegir a casa .

MOLT IMPORTANT: En cas de pèrdua del llibre de préstec caldrà abonar l’import del llibre.

Medicaments

Sempre que sigui possible s’han d’administrar a casa.

No es donaran medicaments als nens/es sense prescripció mèdica (recepta o similar). A més els pares/tutors hauran de passar per secretaria i omplir l’autorització corresponent.

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ

 Llengua catalana i literatura

 • Participar de forma adequada en les situacions comunicatives habituals en

el context escolar i social, respectant les normes d’interacció oral i mostrar

interès i respecte quan parlen els altres.

• Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen en activitats

d’aula, situacions d’aprenentatge i vida quotidiana, i també els que provenen

de mitjans audiovisuals i informàtics.

• Realitzar exposicions orals de textos memoritzats o de producció pròpia

referits a coneixements, vivències o fets, adaptant el to de veu o el gest a la

situació comunicativa, i amb utilització d’imatges o audiovisuals, si la

situació ho requereix.

• Comprendre i extreure informacions rellevants de textos escrits i

audiovisuals adequats a l’edat i presentats en diferents suports.

• Aplicar a les lectures individuals algunes estratègies treballades

col·lectivament, començant per les més senzilles, com mirar les imatges i

llegir el títol per fer hipòtesis.

• Escriure textos de diferents tipologies i que responguin a diferents

situacions (notícies, experiències, descripcions, textos imaginatius, entre

altres) a partir de models o de creació pròpia, escrits a mà o amb eines

informàtiques.

• Saber utilitzar algun recurs propi del llenguatge poètic per explicar

sentiments, emocions, estats d’ànim: sentit figurat, sinònims, comparacions,

entre altres.

• Haver mecanitzat que abans d’escriure s’ha de pensar i, un cop escrit, s’ha

de revisar. Aplicar-ho a tot tipus de textos.

• Mostrar coneixement de l’ortografia de base i de les normes ortogràfiques

més bàsiques en algunes o en la majoria de les produccions.

• Ser capaç d’observar el funcionament de la llengua: canvis d’ordre dels

elements, formació de paraules, formes literàries, analogia, entre altres.

• Interès per aplicar els coneixements apresos a la lectura i a l’escriptura i per

la bona presentació dels treballs.

• Mostrar interès per la lectura en general i pels textos tradicionals i de

literatura adequats a l’edat.

• Escriure textos narratius de caràcter poètic (contes, poemes, endevinalles,

refranys, rodolins) basant-se en models observats i analitzats.

• Conèixer el funcionament bàsic de la biblioteca de centre.

• Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació, per aprendre i

apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar

respecte per totes.

• Percebre algunes característiques de les semblances entre les llengües que

hi ha a l’aula o a l’entorn més proper.

• Tenir una actitud crítica cap a tota mena d’estereotips que reflecteixen

prejudicis racistes, classistes o sexistes.

Llengua castellana i literatura

• Participar adequadament en interaccions a classe amb les nenes i nens i els

mestres en diferents situacions comunicatives.

• Respectar les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan

parlen els altres.

• Comprendre i extreure informació rellevant de produccions adequades a

l’edat, i de diferents suports utilitzats a l’aula.

• Realitzar breus exposicions orals sobre coneixements, vivències o fets.

• Comprendre informacions rellevants de missatges escrits breus i mostrar

comprensió per mitjà d’explicacions orals o altres representacions que

s’hagin treballat a classe: contestar preguntes, completar un text, escollir un

dibuix.

• Escriure missatges relacionats amb temes d’aprenentatge i experiències

pròpies. Redactar amb claredat i ortografia adequada als seus

aprenentatges.

• Mostrar coneixement en la correspondència so-grafia i tenir assolida

l’ortografia de base i algunes regles bàsiques d’ortografia en els escrits fets

a l’aula.

• Saber aplicar els coneixements apresos a llengua catalana.

• Valorar l’actitud i l’atenció quan s’explica o es llegeix un conte, un poema,

una cançó.

• Mostrar interès i llegir contes adequats a la seva competència lectora.

• Ser capaç d’escriure textos curts amb intenció literària.

• Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació, per aprendre i

apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar

respecte per totes.

• Percebre algunes característiques de les semblances entre les llengües que

hi ha a l’aula o a l’entorn més proper.

• Tenir una actitud crítica cap a estereotips lingüístics que reflecteixen

prejudicis racistes, classistes o sexistes.

Primera llengua estrangera

• Captar el missatge global de les produccions orals amb suport visual i no

visual més treballades a l’aula.

• Captar informació rellevant d’un missatge oral.

• Entendre i participar activament de les interaccions orals treballades.

• Reconèixer mots i expressions orals en la seva forma escrita i usar-les

oralment.

• Reproduir textos orals tenint en compte el ritme i l’entonació segons el

model ofert.

• Escriure paraules, expressions conegudes i frases a partir de models i amb

una finalitat específica.

• Comprendre que la llengua és un instrument de comunicació, per aprendre i

apropar-se a altres cultures, que hi ha diversitat de llengües i mostrar

respecte per totes.

• Percebre algunes característiques de les semblances entre les llengües que

hi ha a l’aula o a l’entorn més proper.

• Mostrar interès i valorar la utilització d’una llengua estrangera per a la

comunicació dins de l’aula i en les activitats d’ensenyament-aprenentatge

que es creïn dins de l’aula.

• Tenir una actitud crítica cap a estereotips lingüístics que reflecteixen

prejudicis racistes, classistes o sexistes.

 

CONEIXEMENT DEL MEDI

• Observar l’entorn i identificar relacions senzilles entre els elements que en

formen part, distingint els elements humanitzats i els naturals. Valorar a

importància de respectar i protegir el medi.

• Distingir éssers vius i objectes inerts i relacionar característiques (nutrició,

relació, reproducció) d’animals i plantes propers, amb la seva identificació

com a éssers vius.

• Reconèixer i classificar amb criteris elementals els éssers vius de l’entorn i

identificar algunes relacions que estableixen amb el medi, utilitzant els

instruments adequats i mostrant una actitud

de respecte per la natura i pel material.

• Reconèixer les principals parts del cos humà i relacionar-les amb la seva

funció i amb els canvis físics que es produeixen al llarg de la vida. Identificar

semblances i diferències entre les persones i valorar la seva diversitat física.

• Valorar positivament la relació entre la salut i el benestar de la persona i la

pràctica de determinats hàbits associats a la higiene, l’alimentació variada i

equilibrada, l’exercici físic i el descans.

• Conèixer alguns valors fonamentals de la convivència democràtica,

especialment aplicats a l’escola, i la necessitat de respectar les normes

bàsiques com a ciutadans i ciutadanes.

• Reconèixer, identificar i posar d’exemples de les responsabilitats i de les

tasques que desenvolupen les persones a l’entorn, superant els estereotips

sexistes.

• Identificar els grups de pertinença dins l’entorn i les seves relacions.

Reconèixer algunes manifestacions culturals presents en l’àmbit escolar,

local, mostrant empatia, valorar la seva riquesa i respectar la seva diversitat.

• Valorar el paper de les famílies i descriure alguns aspectes de la vida

personal i familiar. Ordenar temporalment alguns fets rellevants. Descriure

altres fets quotidians i elements patrimonials aplicant nocions temporals

bàsiques.

• Observar i identificar les propietats d’alguns materials i relacionar-les amb

els seus usos, fent-se preguntes que permetin obtenir informacions

rellevants.

• Desmuntar i tornar a muntar objectes senzills i joguines, diferenciar els

diferents components, manipulant-los amb precaució i descriure algunes

característiques del seu funcionament.

• Col·laborar en les tasques del treball en grup, contrastant i valorant les

explicacions dels altres i les pròpies amb respecte.

 

MATEMÀTIQUES

*Reconèixer i utilitzar diferents usos dels nombres (cardinals, ordinals,

identificadors) en situacions familiars i en altres àrees.

  • · Cercar semblances i diferències entre objectes i situacions (en particular,

els canvis que es produeixen en una seqüència), i classificar i ordenar

objectes d’acord amb diferents criteris.

  • · Comprendre situacions-problema relacionades amb aspectes concrets i

vinculats a la pròpia experiència. Emprendre la resolució de forma

autònoma i expressar la solució i el procés seguit.

  • · Usar l’assaig-error per cercar solucions als problemes i a les exploracions.
  • · Formular preguntes en situacions conegudes. Comunicar oralment

coneixements i processos matemàtics duts a terme (càlcul, mesura,

resolució de problemes).

  • · Usar el llenguatge verbal per interpretar gràfics, nombres i signes

matemàtics.

  • · Interpretar, representar (amb materials diversos) i utilitzar els nombres

naturals (inferiors a 1.000) en contextos de la vida quotidiana. Comparar,

ordenar i descompondre els nombres utilitzant diferents models.

  • · Desenvolupar agilitat en el càlcul mental (descomposició additiva dels 20

primers nombres, dobles, estratègies personals…). Usar els algorismes de

suma i resta (sense portar), les TIC i la calculadora per calcular i cercar

regularitats dels nombres i operacions.

  • · Definir la situació d’un objecte a l’espai i d’un desplaçament en relació a un

mateix, tot utilitzant els conceptes: davant-darrera; prop-lluny; dalt-baix;

dreta-esquerra.

  • · Identificar, analitzar i descriure objectes i espais amb formes geomètriques

tridimensionals i planes. Buscar semblances i diferències entre dues figures.

  • · Mesurar objectes, espais i temps familiars amb unitats no convencionals

(pams, peus, passes…) i convencionals (kg, m, l, dia i hora) tot utilitzant

instruments propers i adequats a cada situació.

  • · Interpretar i construir gràfics (pictogrames i diagrames de barres) amb

dades sobre fets coneguts relatius a la vida quotidiana i a altres àrees.

 

EDUCACIÓ PLÀSTICA

· Reconèixer i anomenar algunes de les característiques i de les possibilitats

d’utilització plàstica, sonora i corporal dels elements presents en l’entorn

natural, cultural i artístic.

· Expressar de forma senzilla i compartir amb els companys i les companyes

el que ens desvetlla una experiència cultural o artística, individual o

col·lectiva.

· Realitzar senzilles composicions visuals (imatges i objectes), sonores i

coreogràfiques que representin el món imaginari, afectiu i social i participar

en produccions col·lectives.

· Emprendre processos de creació i producció artística i desenvolupar-los

amb confiança, satisfacció i respecte.

· Mostrar respecte en el treball cooperatiu a l’hora de participar en projectes

artístics col·lectius.

· Reconèixer elements musicals en audicions i coreografies.

· Interpretar de memòria cançons i danses.

· Realitzar patrons de moviment, jocs motrius, esquemes rítmics i melòdics

amb la veu, el cos i instruments.

· Llegir petits patrons melòdics i rítmics amb els elements apresos.

 

EDUCACIÓ FISICA

  • · Orientar-se a l’espai en relació a la pròpia persona utilitzant les nocions

topològiques bàsiques.

· Equilibrar el cos adoptant diferents postures, amb control de la tensió, la

relaxació i la respiració.

· Desplaçar-se i saltar de forma diversa, variant les posicions corporals i la

direcció i sentit dels desplaçaments.

· Identificar com accions saludables les normes d’higiene personal

associades a la realització d’activitats físiques i prendre consciència del risc

de les mateixes.

· Sincronitzar els moviments corporals mitjançant estructures rítmiques

senzilles i conegudes.

· Reaccionar davant els estímuls auditius o visuals que arriben de l’entorn, tot

utilitzant el moviment o els gestos.

· Representar personatges i situacions mitjançant el cos i el moviment amb

desinhibició.

· Participar i gaudir en els jocs ajustant la pròpia actuació, tant pel que fa a

aspectes motrius com de relació amb els companys i les companyes.

· Col·laborar activament en el desenvolupament dels jocs col·lectius, mostrant

responsabilitat i cooperació.

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *