Les nenes i els nens de l’escola Charlie Rivel han creat noves versions del quadre de les Menines de Picasso.
[slideshare id=11900853&doc=lesmeninesdelcharlie-120307023240-phpapp01]
Les Menines del Charlie
Coloms
Hem creat Coloms a l’estil de Picasso
[slideshare id=11900885&doc=doves-120307023637-phpapp01]
Rebem postals de Nadal de tots els països del projecte
Hem rebut postals de nadal dels nens de les escoles que participen en el projecte Comenius
[slideshare id=11901001&doc=christmascards-120307024419-phpapp02]
Tradicions Catalanes
Els nens de cinquè han preparat un Power point per explicar algunes tradicions catalanes.
[slideshare id=11901028&doc=catalantraditions5thgrade-120307024557-phpapp01]
Personalitats Catalanes
Els alumnes de sisè han preparat un Power Point per explicar algunes personalitats de Catalunya.
[slideshare id=11901131&doc=catalantraditions6thgrade-120307025330-phpapp01]
Qui era COMENIUS?
Jan Amos Komensky, en llatí Comenius (Uherský Brod, Moravia, 28 març 1592-Amsterdam, novembre 15, 1670) va ser un teòleg, filòsof i pedagog nascut en l’actual República Txeca.
Va ser un home cosmopolita i universal, convençut de la importància de l’educació en el desenvolupament de l’home. L’obra que li va donar fama per tot Europa i és considerada com la més important és Didàctica Magna, i la seva primera edició va aparèixer en l’any de 1679. Li va donar real importància a l’estudi de les llengües i va crear una obra anomenada Porta Oberta a les Llengües.
Se li coneix com el Pare de la Pedagogia, ja que va ser qui la va estructurar com a ciència autònoma i establir els seus primers principis fonamentals. En la seva obra ¨ Les Noves Realitats ¨, Peter Drucker realça la posició de Comenius com l’inventor del llibre de text.
El nostre projecte
Treballarem conjuntament amb una escola de cadascun d’aquest països: Finlàndia, Turquia, Islàndia, Grècia, Itàlia, Polònia i Anglaterra.
El tema és centrarà en els pintors catalans, a la vegada que intercanviarem tota mena d’informació sobre la cultura de cada país.
El treball tindrà una durada de dos cursos escolars (2011-2013), durant aquest temps els nostres alumnes podran aprendre com viuen i treballen els nens i nenes dels països esmentats.
Tant els alumnes com els mestres i els pares i mares estem molt ilusionats amb aquest projecte i us animem a participar en aquesta experiència i a visitar sovint el nostre blog.
Objectius
- Volem aconseguir:
Desenvolupar la dimensió europea de mestres i alumnes, identificant-nos com a ciutadans d’Europa.
Conèixer i aceptar la realitat cultural dels altres països.
Aprofundir en el coneixement de la nostra cultura a fi de fer-la arribar a les escoles amb les quals treballem conjuntament
Millorar el coneixement de llengues (anglès) i de les noves tecnologies
Què és el COMENIUS?
Comenius és una paraula llatina que ve de Komensky. Aquest era el nom dun pedagog, filosof i teoleg txec del segle XVII, Jan Amos Komensky, que ‘es considerat el pare de la pedagogia moderna.
És un projecte, que s’enmarca en els programes educatius que subvenciona la CEE en llengua anglesa. Aquests projectes donen una dimensió europea al currículum. Té una durada de dos anys. La nostra escola és la coordinadora i participa amb escoles d’Islàndia, Finlàndia, Turquia, Itàlia, Grècia, Polònia i Anglaterra. Per desenvolupar aquest projecte estan previstes unes trobades de mestres representants de cada centre on es planifiquen les activitats dels alumnes i mestres de cada col.legi i s’intercanvien els treballs previstos

Escola Coordinadora
Escola d'Islàndia
Escola d'Itàlia
Escola d'UK
Escola de Finlandia.
Escola de Grècia
Escola de Polònia
Escola de Turquia.