Abans (2): ACTIVITATS INICIALS

1- QUANTES COSES SABEM !

DESENVOLUPAMENT: A la PDI la Caputxeta vermella ha deixat una nota que els infants hauran d’esbrinar fent el trencaclosques, en aquesta ens explicarà que se li han oblidat el nom d’alguns objectes i fruites que podria dur en el seu cistell per portar-li a la seva àvia i, llavors necessita la nostra ajuda per tornar-los a recordar fent una llista a l’ordinador. A més a més, ens necessita per trobar al bosc animalons que vulguin ser amiga seva i l’acompanyin a casa l’àvia.

 Partint d’aquí, iniciarem una conversa amb els alumnes preguntant-los si coneixen el conte de la caputxeta: qui és el/la protagonista?, animals que podem trobar al bosc, quines fruites o aliments podríem portar a l’àvia, etc; per saber els coneixements previs i l’interès que mostren aquests sobre el tema.

METODOLOGIA: la conversa es durà a terme en gran grup, fent una mitja rotllana per tal que tots puguem enriquir-nos de les aportacions dels altres companys/es i puguem aprendre coses noves.

RECURSOS: PDI i ordinador.

 

2- LA CAPUTXETA I EL LLOP A LA PDI

DESENVOLUPAMENT: es tracta de veure el conte de la caputxeta vermella a la PDI, a la pàgina una mà de contes, ja que un cop finalitzi es realitzaran preguntes a tot el grup per veure el nivell d’escolta i atenció. Aquestes poden ser: Què li passa a la caputxeta? Quants llops surten? Qui ajuda a la caputxeta? Al final del conte que succeeix?

METODOLOGIA: tot el grup classe mirarà el conte de la Caputxeta a la PDI i, després es faran una sèrie de preguntes en veu alta per veure el grau de compressió.

RECURSOS:  PDI.

Cliqueu al següent enllaç per veure el conte de la Caputxeta:

https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/la-caputxeta-vermella/video/3729615/

 

3. EL CISTELL DE LA CAPUTXETA

DESENVOLUPAMENT: Introduirem l’activitat uns dies abans, concretament en la sessió anterior, per treballar els conceptes previs del conte. Expliquem als infants que han de portar fotografies fetes amb algun aparell tecnològic o retalls de revistes relacionades amb aliments, animals o objectes per crear el nostre conte de la Caputxeta.  Llavors quan ja tinguin aquest material, els infants es posaran en rotllana i, començarem explicant el conte de la Caputxeta amb l’ajuda d’imatges i la participació dels infants. Però, aquest variarà lleugerament de la versió original, perquè quan arribem al moment on en el conte original la caputxeta caminava pel bosc i es va trobar al llop ferotge que li va prendre tot el que duia dins del cistell. És aquí que direm STOP! I traurem el cistell i, preguntarem als nens/es; Ajudem a la caputxeta a omplir el cistell i a buscar amics per a què no vagi sola pel bosc?  

Llavors cada infant mostrarà les fotografies i els retalls que ha portat de casa i anomenarem què és i si coneixen aquell aliment/objecte i el nom dels animals. Per acabar, farem un mural amb tot el material que tinguem i amb el títol següent “El cistell de la caputxeta i els seus amics”.

*Enviarem un WhatsApp al grup de la classe demanant col·laboració a les famílies.

METODOLOGIA: L’activitat es portarà a terme en gran grup, formant mitja rotllana i amb el suport del cistell i les imatges que han portat els infants.

– RECURSOS: Cistell, càmera de fotos, retalls, imatges, conte de la caputxeta amb imatges, paper mural, pegament de barra i ceres.