Intercanvi de postals

Els alumnes de castellà, català i anglès han elaborat unes postals nadalenques i les hem intercanviat amb el CFA Solsona. L’experiència ha estat molt positiva i esperem tornar-hi a col·laborar ben aviat! Aprofitem l’avinentesa per desitjar-vos unes Bones Festes!intercanvi postals

COMPETIC INICIAL: NARRATIVES DIGITALS

Narratives Digitals realitzades pels alumnes de COMPETIC INICIAL.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ktP_eifQI3g&feature=youtu.be[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2CUFGxFm9Yo[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ieMyNciaKYQ&feature=youtu.be[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9SE4nL1jTo4&feature=youtu.be[/youtube]

 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gOg6qfG9Ta0[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QuaHjuwc5h0&feature=youtu.be[/youtube]

L’art i la creació: com començar a ser un artista

En Pau B., el dimecres dia 5 de juny de 2013, va fer dues xerrada al CFA Carme Karr adreçades als alumnes de Formació Instrumental 2 i 3, una al matí i una altra a la tarda, en motiu de desenvolupar una unitat didàctica sobre l’art i la creació artística.

 En Pau B. és un jove artista barceloní, arquitecte de formació, que intenta obrir-se camí en el món del dibuix. Va explicar quines tècniques utilitza (tableta d’ordinador i algunes aquarel·les), quins temes el motiven a dibuixar (la vida diària, personatges, la gent gran, el carrer, el diner, la situació política i econòmica…), i va deixar palesa una gran capacitat d’observació, i una crítica una mica àcida envers la situació que viu el nostre país.

 Projectant alguns dels seus dibuixos, va anar comentant amb els alumnes que dibuixar és una activitat accessible a qualsevol persona, que tan sols demana perseverança i un mínim de tècnica, que es pot adquirir de forma autodidacta. També va anar desgranant alguns dels valors que  els seus dibuixos transmeten, de vegades d’una forma una mica crua.

VISITA UAB

Sortida programada a la UAB   (9.5.2013)

Alguns alumnes del CFA Carme Karr van realitzar una sortida programada a la UAB, per compartir amb alumnes de Formació del Professorat, de Pedagogia i d’Educació Social, la seva experiència escolar al CFA Carme Karr.

Aquestes són algunes de les seves reflexions.

En primer lugar desearía suerte a los futuros funcionarios o como lo quieras decir, a los futuros maestros.

 Pues la verdad, nunca me imaginaba la universidad tan grande, y lo más sorprendente es que haya un colegio de primaria para los hijos de los profesores, y que haya de todo.

 El tema de las preguntas era bastante flojilla, esperaba mucho más, y que sepáis que no me ha molestado ninguna pregunta que me habéis hecho, y la verdad, esperaba más. Las preguntas eran un poco a conciencia para no faltarnos el respeto, y que los mismos profesores no los han dejado del todo.

 Y de que estéis estudiando para profesores, educadores pedagogos, lo veo bien. En un futuro cuando lo seáis os felicito por mi parte; a todo lo que consigáis, buena suerte.

 La escuela, para el día de hoy, me ha hecho sentar la cabeza y pensar en un futuro, al menos puedo decir que sé escribir y leer, no como la gente que no han tenido la oportunidad de ir a la escuela.

 Para acabar, dar la enhorabuena a todos los que  se esfuerzan para acabar algo que han empezado, y que dentro de poco ser alguien por su mérito y cumplir su sueño de lo que ha querido ser desde muy pequeño.

 Abdeselam

 

Siempre he tenido la curiosidad de  conocer una universidad ya que nunca estuve en ninguna y me sorprendió el grado de implicación que tienen las personas que estudian allí, personas con talento y con grandes objetivos en la vida, que en algunos casos es ayudar a otros.

 No me molestó para nada ninguna de las preguntas que nos hicieron, pero sí me chocó el hecho de que tengan un concepto tan equivocado de las prisiones y de las personas que las habitan, supongo y es evidente que será por la falta de información que tienen en este campo y por lo que a mí respecta me sentí muy halagado en aclararles algunos conceptos para que en adelante tengan  otra visión más real de lo que es hoy día una prisión moderna y sus objetivos de reinserción y educación.

 Luis Arrayas

A mi la sortida a la universitat m’ha semblat molt bona, perquè no havia tingut la oportunitat de visitar-la mai. Va ser molt agradable, tant la universitat com els estudiants, que ens van tractar com un més de la facultat, i van fer les preguntes que havien de fer per no posarnos en cap compromís. La veritat és que m’ha agradat molt, i m’agradaria tornar-hi un dia, si fos possible, perquè em vaig quedar amb ganes de fer-los algunes preguntes, encara que  la veritat és que m’imaginava una universitat més petita. Quan varem arribar no m’ho creia. El que em va sorprendre tot el que hi hagués restaurant, botigues perquè la gent pugui comprar.

 Em va agradar tot, sobretot els estudiants.

 La pregunta que no m’esperava és la de com ajudem als nois quan sortim als instituts.

 La veritat és que té molt de mèrit aixecar-se  tant aviat per estudiar pel dia de demà poder ajudar a la gent.

 Una de les coses que crec que els va impactar va ser quan van veure l’escola per les diapositives. Crec que els va agradar molt els esforços que estan fent els mestres amb els interns.

 David Caro Conde

 

Com t’imaginaves la universitat?

 La veritat és que tenia una altra imatge de la universitat, no sé… Però em vaig quedar al·lucinat quan vaig veure el campus. És immens!

 Quina cosa et va sorprendre més del campus?

 Com ja he dit, és molt gran, sembla un poble amb botigues, carrers i restaurants.

 Quina pregunta et va sorprendre més?

 No em va sorprendre cap pregunta. Em vaig quedar amb les ganes que els alumnes preguntessin més coses, però entenc que es tallessin una mica.

 T’agrada o et molesta que un grup d’alumnes et faci preguntes?

 Noooo !  Al revés, m’agrada que em preguntin, i m’agrada explicar.

 Per què penses que els alumnes de la universitat tenen interès en saber com va una escola dins la presó?

 Suposo que és perquè estudien per treballar aquí a dins i volen saber com funciona.

 És important per a tu l’escola?

 Ho sento molt, però he de dir la veritat; per a mi ara mateix no és important, però reconec que uns anys enrere havia d’haver estudiat. No hauria portat la vida que m’ha ficat aquí a dins !

 Què penses de les persones que fan esforços per anar a estudiar a la universitat per fer de mestre o ser educadors?

 Penso que cadascú ha de fer el que vulgui amb la seva vida, i si ets jove i vols un futur per a tu i per a la família, això ho veig genial ! Jo no hagués estudiat mai per educador ni res que tingui a veure amb la presó, ja, ja, ja !

 David Castaño

Com t’imaginaves la universitat?

No pensaba que es una universidad tan grande

 Quina cosa et va sorprendre més del campus?

La cosa que me ha sorprendido es la gente tan amable y con ganas de saber cosas del exterior.

Quina pregunta et va sorprendre més?

La pregunta que me ha sorprendido es de la maestra que preguntó si hay gente que cometen delitos para ir a la carcel para comer y tener un techo para dormir.

 T’agrada o et molesta que un grup d’alumnes et faci preguntes?

A mi no me molesta que me pregunten, pero sí que me molesta cuando nos hemos enterado de que han dicho a los alumnos que nos preguntan mucho.

 Per què penses que els alumnes de la universitat tenen interès en saber com va una escola dins la presó?

Jo penso que els alumnes de la universitat tenen interès en saber com va una escola dins de la presó  perquè és  el seu futur treball.

 És important per a tu l’escola?

 Per a mi és molt important; m’agrada l’escola i m’agrada aprendre.

 Què penses de les persones que fan esforços per anar a estudiar a la universitat per fer de mestre o ser educadors?

Per a mi és excel.lent i pido a Dios que los ayuda con sus estudios y que formenun pais tan fuerte.

 Oudammou

Com t’imaginaves la universitat?

 Me lo imaginaba como una escuela normal

 Quina cosa et va sorprendre més del campus?

 Me sorprendió los edificios: es muy grande

 Quina pregunta et va sorprendre més?

 Una alumna me sorprendió al preguntarme qué os hace sufrir más cuando estais en la cárcel, la familia o vosotros

 T’agrada o et molesta que un grup d’alumnes et faci preguntes?

 No me molesta compartir mi experiencia

 Per què penses que els alumnes de la universitat tenen interès en saber com va una escola dins la presó?

 Pueden tener la oportunidad de trabajar en centros penitenciarios

 És important per a tu l’escola?

 Sí, me gusta estudiar

 Què penses de les persones que fan esforços per anar a estudiar a la universitat per fer de mestre o ser educadors?

 Porque en el futuro pueden dar la educación a la gente que no sabe leer y escribir

Yassine Chentouf

EL GUERRERO PACÍFICO

Los alumnos de castellano básico hemos visto la adaptación de la película EL GUERREO PACÍFICO del libro de Dan Millman: EL CAMINO DEL GUERRERO PACÍFICO. Y por grupos hemos respondido a unas preguntas.

Es una obra autobiográfica del Dan Millman que ganó el campeonato Mundial de Trampolín en Londres cuando tenía dieciocho años, consiguiendo formar parte del equipo olímpico estadounidense. Tras una inmejorable trayectoria, un accidente en moto fracturó los huesos de su pierna derecha en cuarenta partes, esfumándose así su sueño olímpico y su futuro como deportista de élite. El equipo médico le diagnosticó unas secuelas motrices de por vida y su entrenador asignó su puesto a otro deportista.

Dan Millan confió en sí mismo y realizó el milagro de recuperarse de tan severa lesión. Lo consiguió solo… y en un año. Segun explica el propio Dan, aquel accidente le hizo plantearse por completo el propósito de su vida, comprobando hasta que punto había dado prioridad al espíritu competitivo, convirtiéndose a sí mismo en su juez más severo y tiránico. Tras la lesión, aprendió a aceptarse y a disfrutar de su persona en aspectos que nada tenían que ver con sus capacidades atléticas.

 

¿EL GUERRERO PACÍFICO, qué significado tiene para vosotros?

Un guerrero pacífico es un luchador.

Un guerrero pacífico significa una persona que confía en si mismo y en lo que está haciendo.

El guerro pacífico lucha por conseguir ser él mismo que era antes.

¿Te a ocurrido alguna experiencia igual a la de Dan Millan?

Tuve un accidente de coche y me corté la mano y los tendones. Estuve durante algún tiempo sin poder mover la man0.

¿Puedes explicar alguna experiencia personal de superación?

Una vez participé en una carrera de coches en la que conseguí ganar. La carrera la luché como un campeón, utilizando mi talento.

Ejercicio realizado por Anghel Mailat, Herman Badea, Osarabu Douglas, Omar ElKerrach, Omar Ghalbezouri, Chozas, Fabakary Trawally, Michael y Suleiman

 

ATRAPADOS EN EL HIELO

Los alumnos de castellano básico hemos visto la película documental de la legendaria expedición a la Antártida de Shackleton. Después hemos comentado por grupos fotografías de Frank Hurley sobre momentos de la expedición y nos hemos imaginado dónde nos gustaría ir de exploradores.

Shackleton y su tripulación habían partido de Londres en agosto de 1914 con el objetivo de cruzar la Antártida, pero su barco Endurance quedó encallado en el helado mar de Weddell en enero de 1915, donde permanecieron 10 meses. Después Shackleton partió con cinco hombres en busca de ayuda, mientas los 22 restantes esperaban en la Isla Elefante. Tras una travesía arriesgadísima en una barca de apenas 7 metros, lograron llegar a una isla para pedir auxilio y consiguieron que un barco chileno rescataran al resto del grupo en agosto de 1916. Toda la tripulación sobrevivió.

Gracias a las imágenes en blanco y negro tomadas por Frank Hurley, fotógrafo australiano que viajaba a bordo del Endurance, hemos podido ver la aventura  de cómo sobrevivieron 27 hombres en condiciones extremas.

El mítico anuncio publicado en los períodicos ingleses del 1 de enero de 1914 en busca de expedicionarios:

SE BUSCAN HOMBRES PARA VIAJE PELIGROSO.

SUELDO BAJO. FRIO EXTREMO. LARGOS MESES DE COMPLETA OSCURIDAD.

PELIGRO CONSTANTE. NO SE ASEGURA RETORNO CON VIDA.

HONOR Y RECONOCIMIENTO EN CASO DE ÉXITO

Este anuncio, tan poco sugerente para cualquier personal, recibió más de 5.000 respuestas.

¿Leyendo el anunció publicado en el periodico el 1 de enero de 1914, a  dónde te gustaría ir de expedición?

A la mayoría de los alumnos nos hubiera gustado participar en la expedición de Shackleton. Pero también nos gustaría explorar la altas montañas nevadas, los fondos de los oceanos y poder ir de viaje a Marte.

COMENTARIOS DE LAS FOTOGRAFIAS REALIZADAS POR FRANK HURLEY

El Endurance se escora. Fotografía de Frank Hurley. El barco se queda atrapado en el hielo y los hombres tienen que abandonarlo ya que no es seguro. Hace mucho frio.

 

El fin. Fotografia de Frank Hurley. El barco está atrapado por el hielo. No puede salir. Los hombre tienen hambre y no hay comida. Finalmente se tienen que comer a los perros.

 

14 de enero de 1915.- Fotografía de Frank Hurley. La aventura por salir del hielo és muy difícil y peligrosa.

 

Tirando de la barca. Fotografía de Frank Hurley. Estos valientes hombres buscan encontrar agua para escapar del hielo. La barca era su única salvación para llegar a tierra.

 

El rescate. Fotografía de Frank Hurley. Nosotros vemos en esta foto como una barca con 5 hombres se van a buscar ayuda para ser rescatados. Todas sus vidas corrían peligro.

SANT JORDI 2013. Català Inicial B

LA PRIMAVERA

 A l’arribar a casa amb la meva rosa,

entro al meu jardí ple de margarites

i penso que ha arribat la primavera.

Podem dir que la primavera

és una estació molt bonica,

un temps de colors i aromes,

de roses i  clavells,

de gessamins i margarides,

que són boniques  i fan molta olor,

que alegren la nostra vida,

que ens omplen d’amor i alegria,

i amb una brisa suau

ens omplen el cor d’amor i pau

Rosa, rosa  vermella,

vermella de sang,

et veig en el meu jardí,

cada dia, quan em desperto al matí,

i els ratjos de sol

t’il·luminen a tu i a mí.

SANT JORDI 2013. Català Bàsic A

Cap on anem?

Sento vergonya en veure desolació,

tristesa per l’atur.

Sento vergonya al mateix temps que indignació,

per gran part de la població. 

 

Em defenso amb impotència,

els polítics s’apropien i ens manipulen

sense sentit.

 

Em defenso de les retallades socials. Quin desastre!

Humiliació, apropiació, desatenció…

A on és la solució?