Formació Instrumental 2 A: Construïm aprenentatges

Durant la primera setmana de novembre el grup de Formació Instrumental 2 A, dins el tema On Vivim, hem estat treballant el disseny i la construcció d’habitatges. Aquest contingut ens ha estat molt útil per poder aprendre la utilització de les mesures, la confecció del plànols i entendre com podem convertir les dimensions reals d’un objecte en la seva representació gràfica proporcional mitjançant les escales.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3n6awp7_oDY&edit=vd[/youtube]

 

 

[GES 2] Exposem la Renaixença

L’alumnat de GES 2 hem estat apropant-nos a la Literatura catalana, des dels seus origens, passant per la seva esplendor durant el Segle d’Or, la Decadència, la Renaixença i el Modernisme.

Hem llegit peces literàries de cadascun d’aquests períodes i de diverses autories, passant per tots els gèneres cultivats en la nostra llengua: novel·la, poesia i teatre.

Arran de l’estudi de la Renaixença (segle XIX), hem volgut mostrar a la resta d’alumnat del CFA Carme Karr alguns dels seus autors més rellevants, així com informar-ne de dades bàsiques i exposar-ne algun fragment literari. Es tracta d’Àngel Guimerà, de Narcís Oller i de Jacint Verdaguer, tres autors ben nostrats.

Hem treballat en grups per arribar al consens d’elaborar aquests pòsters i aquest ha estat el nostre resultat, que podem observar penjat als passadissos de l’escola, al costat de la nostra aula. Esperem que us agradi!

Feu clic als següents enllaços per accedir-hi!

Enllaç 1: Autors de la Renaixença.

Enllaç 2: Àngel Guimerà.

Enllaç 3: Jacint Verdaguer.

Enllaç 4: Narcís Oller

 

 

 

Les receptes de FI1B

Els alumnes de FIB, aprofitant que aquest trimestre a l’aula es treballava la salut i els aliments, han aprofitat per fer receptes dels seus països.

Aquí en teniu una mostra:

 

A. A CUS CUS

 

B. SOPA DE VERDURAS SALTEADAS

 

D. F. POLLO CON ENSALADA

 

J. M. Cuscus CON VERDURAS

 

M. A PINCHITOS DE MERO

 

M. A. TAGIN DE CORDERO

 

 

Bon profit!

Les receptes de FI2B

Els alumnes de FI2B durant aquest tercer trimestre aprofitant que treballavem el tema de la salut, han estat realitzant diferents receptes del tipics plats del seu país. Aquí en teniu una mostra:

 

 

ARROZ CON PESCADO Y VERDURAS

 

INGREDIENTES

 

aceite

-sal

-guindillas picantes

-pescado

-gimbo

-tomate triturado

-verduras(coliflor, pimiento, cebolla, tomate natural, zanahoria, berenjena,boniato etc.)

-arroz

 

 

UTENSILIOS

 

-cazuela

-cucharón

 

 

PROCEDIMENTOS

 

-Primero echamos el aceite  en la cazuela durante un minuto y luego freímos el pescado con ese aceite.

-Sacamos el pescado y lo dejamos a parte.

-Ponemos los dos tipos de tomate, la cebolla y el pimiento unos minutos.

-Le ponemos sal, la guindilla picante y el gimbo .

-Removemos todos los ingredientes unos minutos y luego le echamos tres vasos de agua grandes

-En este punto, le echo las verduras y se remueve bien todo.

-Al final le añadimos el pescado.

-Lo sacamos todo para poder cocinar el arroz y bajamos el fuego.

-Esta listo para servir.

 

I. N

MAFE

 

4 Persones

 

INGREDIENTS:

 

– 1 KG CARN DE VACA

– 10GR CREMA DE CACAHUET

– 5GR PEBRE NEGRA

– 2 PASTILLES AVECREM

– 25GR SALSA DE TOMAQUET

–  2 CEBES

-45 GR SAL

– 3 ALLS

– 20ml  D’OLI DE GIRASOL

– 1KG D’ARRÒS

 

 

PREPARACIÓ:

 

PER FER LA SALSA:

1. POSEM LA CASSOLA AL FOC, DESPRÉS POSEM  AIGUA.

2. TALLEM LA CARN DE VACA I LA TIREM A LA CASSOLA.

3. DEIXEM QUE BULLI MITJA HORA.

4. DESPRÉS POSEM 10GR DE CREMA DE CACAHUET I 25GR DE SALSA DE TOMÀQUET.

5. DEIXEM QUE BULLI MITJA HORA MÉS.

6. DESPRÉS AFEGIM DOS PASTILLES D’AVEGREM, 45GR DE SAL, 3 ALLS I 2 CEBES.

7. DEIXEM QUE BULLI MITJA HORA I JA ESTARÀ ACABADA.

 

PER FER L’ARRÒS:

1. POSEM LA CASSOLA AL FOC, DESPRÉS POSEM L’AIGUAL I DEIXEM QUE BULLI 10 MINUTS.

2. DESPRÉS LI POSEM L’ARRÒS.

3.HO MOVEM AMB UNA CULLERA GRAN.

4. POSEM 10 MG DE SAL, 15 ML D’OLI I DEIXEM QUE BULLI MITJA HORA, ANEM BAIXANT EL FOC I ACABAT.

 

D.A

 

 

 

PÀ AMB TOMÀQUET

INGREDIENTS:

– 4 TOMÀQUETS

– 1KG DE PÀ RODO TALLAT

– 1 FORMATGE

– 1 XORIÇO

– 400gr PERNIL DOLÇ

– 400gr PERNIL SALAT

– 1 FUET

– 1 BULL NEGRE

– 1 BULL BLANC

– OLI

– SAL

– 3l AIGUA

– 3l DE VI

 

UTENSILIS:

– GANIVET

– 1 FUSTA PER TALLAR

– 4 PLATS

– 4 GOTS

 

PASSOS:

– RENTA EL TOMÀQUET I EL SUQUES AL PÀ POSES LA SAL I L`OLI

– TALLA L`EMBUTIT

– POSA EL BEURE

– A MENJAR!

 

M. C

 

 

 

 

PANINIS DE TONYINA AMB TOMÀQUETS I OLIVES

 

4 Persones

 

 

INGREDIENTS:

– 4 panets plans

-1 llauna de tonyina

-4 tomaquets madurs

-5 olives negres desossades

-5 olives verdes desossades

– oli d’oliva

-sal

 

PROCEDIMENTS:

1. Posar una olla amb aigua a bullir.

2. Submergir els tomàquets a agua bullint durant uns segons, escorre’ls, pelar-los, tallar la pulpa dels tomàquets a daus i amanir amb sal i amb oli d’oliva.

3. Preparar el farcit en un vol: combinar la tonyina amb els tomàquets i les olives laminades.

4. A la barreja afegir julivert picat i barrejar-ho tot.

5. Agafar els paninis, tallar per la meitat i treure la molla del mig tot formant barquetes.

6. Farcir els paninis amb la barreja feta.

7. Posar els paninis al forn a 180º durant 20 minuts.

 

M . B.

 

 

 

 

 

 

 

El cos humà a FI2B

Entre tots el alumnes de Formació Instrumental 2B han fet una reproducció del cos humà a tamany real (un alumne ha estat el model per resseguir la silueta) anomenant totes les seves parts. Han fet un cos humà per davant i un altre per darrera, d’aquesta manera han pogut assenyalar les parts del cos que es veuen desde la part de davant i desde la part de darrera

Aquí teniu algunes fotos.

1r. Resseguim la silueta de l’alumne.

 

 

 

2n. Marquem millor la silueta de l’alumne.

 

3r. La silueta del cos humà vista de darrera i vista per davant.

 

 

 

4rt. Anomenem les parts del cos

 

 

5è. Treball acabat: El cos humà per davant

 

 

 

 

6è. El cos humà per darrera

 

 

 

 

 

 

 

Entrega d’aliments a l’associació Què Bo!

Aquesta setmana hem lliurat la primera entrega d’aliments d’aquest curs a l’Assocaicó Què Bo!

El curs passat la nostra escola va començar la col·laboració amb el menjador social que gestiona l’Associació Què Bo! de Sant Joan de Vilatorrada. Des de l’escola els hi donem tota la producció que obtenim del nostre hort escolar.

Per nosaltres és molt gratificant saber que tot allò que cultivem ajudarà a algú. Ens fa molt contents saber que la nostra feina servirà per oferir un àpat a una família.

Des de l’escola vam oferir aquesta possibilitat de col·laboració als horts dels diferents mòduls. La proposta ha estat rebuda amb moltes ganes per part dels responsables dels horts. Això ha permès que aquest passat divendres 16 féssim el primer lliurament d’alimnets cultivats als horts dels mòduls. Un parell de caixes d’espinacs.

Ara estem cuidant molt els pèsols, els enciams, les patates i els cogombres. Esperem que ben aviat els pugueu gaudir!

Bon profit!

El cuerpo humano a FI1B

Els alumnes de FI1B han realitzat un cos humà a tamany real (sent un alumne al model a dibuixar en un paper d’embalatge) col·locant totes les parts estudiades durant diverses sessions a la classe.

Aquí en teniu el resultat:

 

El cuerpo humano a FI1B

Pas1: Col·locar el model i resseguir tot el seu cos a tamany real.

 

 

 

Pas 2: Nombrar les parts superiors del cos humà

 

 

 

Resultat final:

 

 

Dia de la Lectura

El dia 21 de març ha estat un dia mol especial per l’escola . Hem aprofitat per vincular tres iniciatives molt significatives d’aquest curs. S’ha plantejat aquest acte com una oportunitat per mostrar que tot el treball que fem té un sentit i està connectat.

Així hem unit un dels actes de l’Any de la Lectura amb una activitat de Diversitat lingüística tot aprofitant la setmana dels actes per la festivitat de Sant Jordi i el dia mundial del llibre.

A la nostra escola i a la nostre societat vivim  en una gran diversitat lingüística. Des del nostre punt de vista això suposa una immensa riquesa. Per evidenciar aquesta riquesa els alumnes de Ges han fet una lectura, en Català, Castellà, Francès i Portuguès, d’un petit fragment del diari d’Anna Frank.

A més de presentar d’altres produccions dels alumnes també s’ha proposat diversos jocs d’enginy relacionats amb la llengua i la lectura.

 

El mestres vam preparar un lectura dramtitzada del l’obra “En Joan Silencis” d’en Miquel Martí i Pol.

 

Com a cloenda l’Anna, la Bibliotecària, ens va fer una xerrada molt interessant sobre les biblioteques a les presons. A més de les funcions d’una biblioteca en l’àmbit penitenciari també ens va fer pensar sobre com la lectura ens permet sortir de la nostra realitat, ens fa viure experiències i aventures i sobretot, com la lectura ens ajuda a sentir-nos més lliures.

Les narratives digitals dels alumnes de FI2B

Aquest any alguns alumnes de FI2B han participat en les narratives digitals. Aquí en teniu una mostra:

 

Bartolo. La historia de los estudiantes.

En todos los paises del mundo estudian sus idiomas de su país de origen, y por obligacion humana, tenemos que aprender otro idioma, para podernos ayudar de un país a otro, tanto da que sea rico o pobre  en realidad todos somos pobres de este mundo que se va terminando poco a poco sin enterarnos.

Esa es la  historia de los estudiantes.

Soy Bartolo.

 

 

 

 

La familia y la distancia.

Que tristeza es la distancia

Por que la distancia me hace pensar en ti

 y en nuestros hijos

Que bonito es el pasado

Solamente de pensarlo,

vuelvo a caer en la tristeza

Como si fuese cayendo en un vacio al infinito

Pero que tristeza me persigue

Que tristeza mas maldita

es sentirme lejos de mi familia

Como espero el dia de despedirme de la tristeza

y juntarme con la alegría

Pero cuando será el dia que se acabe esta agonia

MANUEL ARTURO

 

 

AMOR MIO

Con un empujo al vacio

con el calor de tu frio

es amor senzillo

en tu amor creo

Es un amor bendito

amor de una vida y no de un minuto

amor bonito

completo infinito.

Amor de mi vida

la cosa más querida

tu eres encuentro de mi alma perdida

te doy todo el amor que me queda.

Amor preferido

el más querido

con todo el sabor del sonido.

amor prohibido

lo recuerdo hasta en mi tiempo perdido en el olvido.

Tu amor es mi filo

y quiero que vuelas en mi cielo

con tus alas de caramelo.

Te quiero como el aire que respiro

tu eres mi último y mi primero

eso es porque te quiero.

Lo digo en todas las voces

y con el acento afonico

 es un amor unico

El amor es intangible, no se toca

 se siente aunque es una palabra se decie con la boca

 y en el corazon se enfoca

Amor es libre sin frontera ni dentidad ni de raza

solo tiene una plaza

mi corazon es tu casa

SADDIK

https://www.youtube.com/watch?v=jGMMd7-QIEE

LA LLIBERTAT I LA FAMÍLIA

La vida sense llibertat es com

el sense amor de la meva familia

Com sentir el buit de la vida

sense amor i sense pau

La llibertat es el millor per l’ésser humà

i per tota la família unida

amb la llibertat sento la felicitat

al trobarme amb la gent a qui estimo

i amb la gent amb qui vull passar el meu temps.

YASSINE

https://www.youtube.com/watch?v=mu-VGRQUoow

Matthew Tree ens visita

El proppassat 24 d’abril, vam tenir entre tots nosaltres el conegut escriptor Matthew Tree, que va vindre per presentar-nos la seva novel·la “Memòries!”.

En el curs de la xerrada hem pogut comprovar que es una persona propera, amb facilitat de paraula.
En primer lloc, ens ha fet un petit relat autobiogràfic que ens ha permès entendre una mica millor perquè un anglès acaba fent servir la nostra llengua per escriure. Ja posats en matèria ens ha llegit un parell de paràgrafs dels seus llibres. Tot s’ha de dir, aquests fragments escollits han sabut captar el públic i probablement guanyar-se algun lector.

En finalitzar la lectura, s’ha obert un torn obert de preguntes on l’alumnat no se n’ha estat d’opinar i fer que l’autor es comprometés amb les seues respostes, magistrals i suggeridores.

Activitat que tota la comunitat del CFA Carme Karr hem valorat molt positivament.

Gràcies, Matthew! Gràcies, públic!