Enguany s’ha dut a terme un altre projecte d’innovació, l’apadrinament lector.
Aquest projecte pretén aprofitar els recursos que els propis alumnes de nivells més elevats poden tenir envers la llengua i posar-los a disposició d’altres alumnes d’escola els quals necessitarien ajuda personalitzada per assolir els seus objectius acadèmics.
Amb aquest objectiu principal es vol aconseguir despertar sentiments com l’empatia, la col·laboració i solidaritat entre alumnes i així fomentar la sensació de pertinença al mateix grup.
Es vol treballar sobre la idea de utilitzar la llengua com un instrument per a l’adquisició de nous aprenentatges, el desenvolupament del pensament, així com per afavorir la comprensió i l’anàlisi de la realitat social i cultural. En altres paraules, pensem en la llengua com instrument de comunicació i treballem en equip per fer-ho possible.
Com a mestre responsable del projecte, penso que els resultats que s’estan obtenint són força positius. Per una banda els alumnes de formació instrumental 1 i castellà que estan participant, agraeixen i valoren molt positivament l’esforç de l’alumne que els ajuda a millorar. Participen activament de les seves activitats i els agrada molt dur-les a terme.
Per altre banda, l’alumne que apadrina, descobreix la importància de la comunicació i les dificultats que suposa no poder fer-ne un ús autònom de la mateixa.
Marta (mestra responsable)
He de dir que es una experiència que m’agrada molt,ensenyar a d’altres el què un sap,és molt reconfortable, i a mi hem motiva.
No és que sigui un expert en la matèria del català, però tinc a la mestra que si no sé o tinc dubtes sobre alguna cosa, li demano i m’ho resolt.
A les classes que faig tinc quatre alumnes i amb uns dossiers d’activitats,anem fent, els explico que han de fer i els ajudo en tot moment a llegir una paraula i a escriure-la.
Hem sorprèn l’atenció que posen i lo ràpid que volen anar a escriure,però jo els hi dic que no hi ha presa, que no per córrer molt s’aprèn més i riuen.
Ells aprenen i les activitats estan adaptades al seu nivell acadèmic, fem petites lectures, treballem les paraules amb dibuixos i els verbs com a accions que surten a les imatges.
Et pregunten molt i els agrada perquè aprenen una llengua. S’acaben espavilant i sent més autònoms.
Sí que n’hi ha que demanen fer-ho en castellà,però jo els hi dic que el català és una altre llengua i que és divertit aprendre-la. Llavors, seguim treballant.
És una molt bona experiència ,a mi m’agrada, em serveix a nivell personal per treballar la meva vergonya i l’habilitat social.
Totalment recomanable!.
Jordi (alumne participant)