Sens dubte, a 1r ens hem convertit en uns GRANS LECTORS!

Bon estiu!

Fa unes setmanes que us volia compartir un petit muntatge amb imatges dels vostres fills i filles llegint i un vídeo de l’últim divendres de préstec setmanal de llibres, però algunes dificultats tècniques han anat endarrerint la publicació (sort de la Marta Alsius, que sempre ens ajuda amb la part tècnica i ho soluciona tot).

És molt emocionant veure que tot un any vivint en un entorn poblat de llibres amb diverses activitats i l’entusiasme dels ratpenats per convertir-se en uns GRANS LECTORS, fa possible que argumentin així de bé els motius pels quals van decidir quin era el seu llibre preferit de 1r.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XGQdGgE3iuE[/youtube]
Val la pena que guardeu mitja horeta per veure el vídeo (vosaltres i amb els vostres fills). Si penseu en l’inici de 1r, segur que us passa com a mi, que us semblarà increïble el progrés i el procés. Són molt valents i han posat molt de la seva part per llegir, escriure i parlar tan bé!

Felicitats, una vegada més, raptenats!

Lara.

pd. També són uns grans escriptors. He començat a tenir notícies que alguns nens i nenes ja estan fent les primeres cartes. Mireu, en tinc proves:

DSCI2624

Els monstres terrorífics de 1r

Quina emoció el divendres passat amb l’exposició “Els monstres terrorífics de 1r”!!!

Crec que tots els que estem al voltant dels vostres fills (mestres, companys, personal no docent, padrins) ens hem sentit molt orgullosos de la feina que han fet durant el 2n i 3r trimestre al voltant de la creació de l’exposició.

Els coneixeu i sé que vau notar la seva il·lusió i entusiasme, però us asseguro que la visita més esperada era la vostra, la de la seva família.

Gràcies per la valoració de la feina que han fet i per fer que aprendre sigui per a ells un motiu d’il·lusió i un repte constant de superació, esforç i gratificacions.

Us he preparat una presentació amb imatges de tot el procés:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=di6WBKTPuYI[/youtube]

També us enllaço un vídeo de la presentació que van fer als companys de 2n:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lgrV2zWJxlE[/youtube]

Una GRAN feina, ratpenats!
Lara.

Quan el meu avi/àvia tenia 7 anys

Bon dimecres, famílies!

Aquesta entrada estava pendent des de feia unes setmanes i entre el projecte dels monstres (aviat tindreu una entrada) i el final de curs, no acabava de trobar el moment.

Com ja us deurien explicar els vostres fills i filles, va ser una tarda fantàstica. Feia un parell de setmanes que preparàvem preguntes i van ser capaços d’establir una conversa enriquidora amb els avis i àvies que van venir.

Era maco de veure com l’emoció de saber coses de la infantesa dels avis i àvies, els feia preguntar constantment i sortir-se del guió. Us he penjat dos vídeos breus de la tarda amb els avis i àvies:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4evjx_T-q4w[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ar2vFqeSXyo[/youtube]

DSCN2363

DSCN2372

L’any vinent hem de repetir una activitat amb avis i àvies, sens dubte!
Lara.

Llebres i tortugues

Com us vam explicar fa uns mesos, vam començar una cursa molt especial; una cursa personal per aprendre coses importants els uns dels altres.

Mireu com tenim la cursa:

foto(2)

És emocionant veure els seus aprenentatges. No us podeu imaginar com s’han notat alguns canvis. Hi ha qui ha après molt a cedir, qui participa més, que parla més fort, qui té molta més paciència, qui pensa en fer les coses amb més “brillo”, qui escolta molt més, qui és capaç d’expressar el que pensa i no deixar-se sempre portar i qui és conscient dels que participen una mica menys i deixa més espais per parlar.

Tots aquests progressos personals són a base de molt esforç i d’una conversa els dilluns, en què cadascú tria l’objectiu de la setmana i dels divendres en què valoren l’objectiu i individualment i amb el suport i criteri dels altres decideixen avançar de mig a 2 pams en la cursa.

Són crítics amb ells mateixos i es valoren de manera molt ajustada. L’autoimatge és molt bona i la valoració que fan dels progressos dels altres és fascinant.

Com veieu, alguns han arribat a una primera meta, el punt de trobada entre uns objectius i els altres. Han anat triant premis: 10 minuts més de lectura per a tots, 10 minuts més de pati, una abraçada i/o un petó de tots els companys, punts de llibre… Se senten orgullosos de l’esforç i estan animats a continuar la cursa. Ja vàrem parlar que és una cursa que no s’atura perquè voler millorar en aquests tipus d’aspectes és una cursa de vida constant.

Són uns ratpenats molt especials i me’n sento molt orgullosa. No era fàcil i ho estan fent de meravella. Són, bé, som, un gran equip.

1r 035

Lara.

LA COLLITA DE L’HORT

Durant el mes de maig hem anat sovnt a l’hort, ja que havíem de collir gran part del que vam plantar. Les faves havien crescut molt, també els pèsols, els enciams i, durant els últims dies, les maduixes.

Va ser molt emocionant anar collint tot el que ha produït el nostre hort. Alguns dels vostres fills i filles anaven dient “però si era una llavor molt petita”, “però que gordes” (referint-se a les faves), “és xulíssim arrencar els pèsols”… Ara bé, crec que el que els va fer més il·lusió va ser collir i menjar-se les maduixes.

1r 106

1r 127

Un altra activitat que hem fet relacionada amb l’hort, ha estat plantar llavors d’una flor ben estranya: boca de drac. L’hem plantada a la part del carrer Alemanya. No sabem massa com sortirà l’experiment perquè ara ja fa dues setmanes que vam plantar les llavors i encara no veiem res, però confiem que veurem sortir aquesta flor que ens té tan encuriosits.

1r 116

Fa dies que no tenieu notícies al bloc, però no patiu que darrerament ens han passat moltes coses i aquests dies us anirem informant.

Si cliqueu aquí podreu veure totes les imatges.

Dia Internacional del llibre infantil

DILI_2014_cas

Els ratpenats de primer que som uns valents lectors (ja sabeu, això de fer-se lector no és gens fàcil: hem de saber llegir lletra a lletra, comprendre, saber per a què i per a qui llegim…!)no només estem aprenent a llegir cada dia una mica més ràpid i a entendre més el contingut del que llegim, sinó que a més a més, ens encanta i hem descobert un munt d’històries apassionants.

Ara mateix estem centrats ens els monstres perquè, com ja sabeu, hem triat de tema per al nostre projecte de català, “Un museu de personatges”, els monstres. A banda d’això, durant aquest 2n trimestre, hem iniciat el préstec setmanal de llibres i en aquest espai hem dedicat sempre 15 minuts als “LECTORS CONVIDATS”

Cada setmana hem tingut el luxe de comptar amb tres ratpenats de 1r que ens han presentat el seu àlbum il·lustrat preferit i ens han dit alguna cosa que per a ells i elles és important del llibre. Amb cada creació de cada lector convidat volíem fer un llibre amb el recull dels llibres preferits de la classe. I quin millor dia per presentar-lo que el Dia Internacional del llibre infantil i juvenil?

Esperem que us agradi i ens deixeu comentaris amb les vostres opinions.

Aprofitant aquesta celebració, us enllacem imatges de lectura, del dia que vam anar a la Biblioteca Central de Terrassa.

I per acabar, un vídeo de tots nosaltres recitant l’últim poema que ens hem après “La tortuga Cuca” de Núria Albertí.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IQ1bpquTT_w[/youtube]

Feliç dia dels llibres infantils a tothom!

TARDA DE TALLERS DE CUINA EN FAMÍLIA

Que bé que ens ho vam passar amb les mares i pares que van venir a fer tallers de cuina amb 1r i 2n! Milions de gràcies per la participació. Per als nens va ser molt emocionant. Divendres passat a les llibretes de missatges tots els nens i nenes de 1r van escriure la seva impressió dels tallers. Mireu algunes opinions:

foto 2(2)

foto 1(1)

foto 3

Si voleu veure una presentació molt xula que ha preparat la Marta, cliqueu a sota:

TARDA DE TALLERS DE CUINA

Projecte de Medi

Un trimestre i mig treballant els animals vertebrats!

Primer, com ja sabeu, vam treballar la classificació d’animals vertebrats i cada nen i nena va ser expert d’un animal. Aquesta part va acabar amb l’exposició de cada expert i la conversa sobre el que més ens havia agradat aprendre de cada animal.

DSCN0706

Després ens vam voler fer experts en 2 animals vertebrats. Curiosament van ser dues aus: els pingüins i els lloros. Vam dividir la classe en dos equips (tal com els nens i nenes van voler), vam fer-nos preguntes sobre què volíem saber de cada animal, vam buscar informació, la vam resumir i la vam escriure de manera que vam crear dos llibres: un per al pingüí emperador i un per al lloro.

Durant tot aquest temps, vam tenir una exposició temporal de llibres a la classe sobre lloros i pingüins. Mireu alguns dels títols:

Imagen 1

Una feinada que té dos productes finals molt ben treballats i que formen part de la biblioteca d’aula.

Per veure el llibre del PINGÜINS cliqueu AQUÍ
Per veure el llibre del LLOROS cliqueu AQUÍ

Un dia molt especial, comencem una cursa personal!

Avui us vull explicar l’inici d’una cursa.

Fa unes setmanes vam llegir la faula de La llebre i la tortuga. Vam parlar dels personatges, de com la llebre es confia i la tortuga amb la seva constància la guanya. Això ens va portar a parlar de com a la classe hi ha nens i nenes que són més aviat llebres i d’altres més aviat tortugues. No ens referim a córrer molt o córrer poc a nivell físic, si no a quina és la dinàmica de la nostra classe.

Ens vam adonar que hi ha dos ritmes molt marcats, el d’aquells que van molt ràpid a fer les coses, que participen molt, que sempre volen ser els primers (en acabar, a la fila…) que tenen poca paciència i que parlen fort i a vegades els costa escoltar als altres; i el d’aquells que van més a poc a poc fent les coses, que els costa participar, que cedeixen molt fàcilment al que volen els altres i s’adapten, que parlen fluix, que saben escoltar molt als altres i que tenen paciència. Vam pensar que els primers són les llebres i els segons les tortugues.

Vam parlar sobre qui es considerava més aviat llebre i qui es considerava més aviat tortuga i així es veuen a ells mateixos:

Imagen 425

Imagen 429

Avui hem recuperat les qualitats de les llebres i les tortugues i hem decidit que farem una cursa llarga, d’aquelles que el més important és mantenir el ritme i ser constant. Així doncs, les llebres faran la cursa cap a les qualitats de les tortugues i les tortugues faran la cursa cap a les qualitats de les llebres.

Imagen 426

Imagen 430

Cada divendres els nens i les nenes decidiran si poden avançar la seva llebre o tortuga en funció de si han aconseguit fer una de les coses a les que es volen apropar.

Les tortugues tenen el retpe de:

Imagen 427

Les llebres tenen el repte de:

Imagen 428

Avui la carrera ha començat i de ben segur ens portarà molts aprenentatges per sempre. Estic molt contenta de com evolucionen aquests ratpenats de 1r!

Imagen 431

A més, hem celebrat l’aniversari de l’Izan, que ens ha portat un esmorzar deliciós!

izan 7

Mireu que bé que hem esmorzat, gràcies Izan!

El Terra, la Sol i la Neptuna

Ratpenats!!!!

Avui he parlat amb la Montse López (la mestra de 1r de l’any passat) i m’ha explicat com estan els pollets. Ja no són pollets, són dues gallines, la Sol i la Neptuna, i un gall, el Terra.

Diu la Montse que han crescut molt des de l’estiu fins ara i que les gallines ja ponen ous i que són boníssims. Diu que en ponen un cada dia i m’ha enviat fotos dels últims.

Va ser un luxe que la Marta pensés i fes aquest projecte amb vosaltres. Un dia l’hem de convidar perquè vegi que valents que sou i tot el que esteu aprenent.

Us deixo les imatges que m’ha enviat la Montse:

1044048_4996321067547_1175831593_n

1044562_4996335867917_577539105_n

1044670_4996313307353_138643577_n

1157523_10200425316977229_1452695418_n

1234953_10200467643955377_463515400_n

1959600_10201567142802161_369365218_n

Aquest PowerPoint us ajudarà a recordar l’experiment De l’ou al pollet que vau fer amb la Marta.