Arxiu mensual: febrer de 2014
LES NOSTRES BÚSTIES ENS ENCANTEN
Ara fa un mes, vam portar caixes de sabates perquè vam tenir una idea genial: construir-nos bústies per poder intercambiar missatges de tot tipus.
Quan vam tenir totes les caixes a punt, les vam folrar amb paper de diari i cola. Després vam fer una capa de pintura blanca i finalment vam pintar-les de maneres diferents amb pintura.Tot seguit vam decidir on les posaríem per poder-les començar a fer servir.
D’això fa dues setmanes i el tràfic de missatges és impressionant. No parem d’escriure missatges, enviar dibuixos, rebre respostes.
Les bústies són una manera útil de practicar l’escriptura i la lectura, ja que sempre escrivim per a algú, desitjant que aquest rebi les nostres paraules i, alhora, nosaltres llegim el missatge d’algú que ens vol dir alguna cosa.
Ens agrada molt rebre paraules boniques durant el dia! És un luxe!
Mireu les imatges d’aquests primers dies:
Una tarda molt especial
Divendres a la tarda van venir tots els padrins i padrines dels ratpenats!
Va ser fascinant veure als vostres fills i filles com van esperar aquesta arribada i la il·lusió desbordant de les seves mirades minuts abans que piquessin a la porta (quan ja els havien sentit arribar) i durant l’estona que van compartir.
Va ser una tarda molt ínima. Cada ratpenat va agafar al seu padrí o padrina de la ma i va compartir el que va voler. Tots i totes van voler mostrar com llegeixen i escriuen. Volien llegir per als seus padrins i padrines. També escriure (alguns necessitaven mostrar com han après a fer la lletra lligada). Veure’ls des de fora era màgic.
El berenar era boníssim, però tot i que se’l van menjar amb moltes ganes, era el menys important. No podien perdre ni un minut i mentre berenaven, uns aquí i uns allà, seguien parlant, llegint, dibuixant… amb els seus padrins i padrines.
Abans que s’acabés la tarda ja em deien si els podríem tornar a convidar perquè no havien tingut temps de jugar gaire. Tota la setmana vam estar preparant la seva arribada: fent banderoles, pancartes, dibuixos, el seu nom en gran, llegint les cartes que arribaven… i tot va passar tan ràpid que, encara no havien marxat a casa que ja deien que posés una data perquè tornessin.
Gràcies, famílies, per la implicació amb el berenar i per compartir l’emoció que van viure els vostres fills i filles. Per mi, va ser un luxe, presenciar-ho.
A continuació teniu l’enllaç amb les fotos:
Notícies de les darreres setmanes
Us volem explicar tres coses destacades de les darreres setmanes.
MATEMÀTIQUES AMB DAUS
Durant les dues darreres setmanes, el Marc, el nostre estudiant de pràctiques de la UAB que des del setembre està amb nosaltres, ha aplicat una petita programació de 6 sessions en què ha fet matemàtiques amb nosaltres a partir dels daus. Hem treballat aspectes com:
– la millora del càlcul mental (sumes i restes)
– la geometria: amb la reproducció d’un dau gran a escala
– el pensament científic i la capacitat de fer-se preguntes
Hem après un munt i ha estat un treball molt agradable i dinàmic. Mireu:
PRÉSTEC SETMANAL DE LLIBRES I LECTORS CONVIDATS
Fa dos divendres que hem iniciat el préstec setmanal de llibres. És increïble tot el que arribem a dir dels llibres. No expliquem de què van, sinó allò que ens sorprèn, allò que no entenem, parlem de llibres que s’assemblen… una dels elements més destacables és que hem arpès la diferència entre un final obert i un final tancat.
També hem iniciat els lectors convidats i la veritat és que és fantàstic quan tres companys ens expliquen les seves vivències amb els llibres i obrim un torn de paraula en què els preguntem coses com amb qui l’han llegit, com han fet el seu treball, què els hi ha agradat més…
CELEBRACIÓ DE L’ANIVERSARI DE LA PAULA
Tot i que la Paula va fer anys al setembre, aquesta setmana ens va voler convidar a unes magdalenes boníssimes que havia fet ella mateixa.
Què us sembla tot el que ens ha passat?