La Pasqua: preparant La Mona
0A l’escola, la Mona típica de Pasqua arriba abans, concretament aquest curs el divendres 30 de març del 2012:
Des de l’escola s’intenta treballar la cultura popular i per aquest motiu no ens podem deixar de remarcar la festa de la Pasqua i què millor per motivar i enllepolir als nens/es amb la presentació dels ingredients del pastís de la tradicional “Mona de Pasqua”, gràcies a la col·laboració de l’AMPA els alumnes poden gaudir l’últim dia del segon trimestre amb els elements indispensables per poder elaborar una “Mona” des dels més petits fins els més grans, així descobreixen l’art de ser pastisser, on no només és important tot allò que hi posem sinó com ho posem, per així formar i enriquir els nostres aprenentatges per acabar llepant-nos els dit.
Setmana Mediambiental 20-23 de març 2012
0Tot igual, tots iguals. Un sol color, un sol paisatge, una sola espècie animal, una sola espècie vegetal,… Us ho imagineu? Us podeu imaginar un món on no hi hagués diversitat? Hi podríem viure?…
La diversitat hi és pertot dins la natura.
Planificació d’activitats a l’escola:
-Activitats Limonium:
-Educació Inaftil: TOCA-TOCA a taula
-Cicle Inicial: Toca-Toca la piràmide dels aliments
-Cicle Mitjà:ABANS I ARA
-Cicle Superior:EL MEU MUNICIPI ÉS SALUDABLE
-Activitats amb els mossos d’esquadra:
-Educació Infatil i Cicle Inicial i 3r de Cicle Mitjà: “La petita història dels mossos”
-4t de Cicle Mitjà i CS: “Internet segura”
-Al Casal obert a tothom: Internet segura”
-Altres partíceps:
-Pere Andreu: “Xerrada porta a porta” per a CI, CM i CS
-Magda Amill: “Xerrada biodiversitat” per a CI, CM i CS
-Agents rurals: “L’òliva” per a CS
Enguany treballem la Sèquia de Vila-rodona.
Concurs fotogràfic: tema “La biodiversitat”.
Colònies a Olot: Camp d’aprenentatge de la Garrotxa” CM i CS
0Aquest curs els dies 14, 15 i 16 de març 2012, els alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è de l’escola Bernardí Tolrà van anar de colònies a Olot, al camp d’aprenentatge de la Garrotxa.
El Camp d’Aprenentatge de la Garrotxa és un servei educatiu del Departament d’Educació que ofereix al professorat i als centres docents la possibilitat de desenvolupar projectes de treball per a l’estudi i l’experimentació a la comarca de la Garrotxa, especialment el treball relacionat amb els volcans.
LES ACTIVITATS
DIMECRES 14 DE MARÇ
Sortida de la parada del bus a les 8 del matí. Esmorzar durant el trajecte. Visita a Besalú. Arribada al Camp d’Aprenentatge i dinar. Presentació a l’alberg i joc de Descoberta d’Olot. Berenar i temps de joc per anar a sopar
DIJOUS 15 DE MARÇ
sortida als cons volcànics (Croscat i Santa Margarida) . Dinar al restaurant “Can Xel”. Caminada per la Fageda d’en Jordà. Berenar i temps de joc per anar a sopar
DIVENDRES 16 DE MARÇ
Visita a les colades de lava de Sant Joan les Fonts i Castellfollit de la Roca.
COLÒNIES A TAMARIT: 14, 15 I 16 MARÇ 2012
0La casa de colònies de Tamarit està envoltada pels castells d’Altafulla, Ferran i Tamarit. Disposa d’àmplies zones de boscos i jardins, rodejada pel parc natural de Tamarit-Punta dela Móra, per la reserva natural del riu Gaià i per la platja. Les activitats que vam poder gaudir van ser:
EXCURSIONS:
DESCOBERTA DE LA PLATJA DE TAMARIT: 3h INF CI
Anirem a la platja de Tamarit i a la Cala Jovera per tal de veure la platja in situ i poder descobrir i identificar les restes marines que trobem al litoral mediterrani. També veurem els diferents materials que arrosseguen les aigües dels rius i com es barregen amb els de les platges.
EL BOSC DE SANT JOAN: 3h INF CI
Estudi de la vegetació del bosc litoral mediterrani: coneixerem les plantes que viuen en aquest bosc, principalment les aromàtiques, les seves propietats i textures. També descobrirem la fauna que hi habita mitjançant la identificació de sons, restes, petjades… A més, podrem saber els animals que viuen al bosc i potser en podrem veure algun! D’altra banda, també aprendrem com les bruixes que vivien en aquest indret preparaven els seus beuratges per a fer encanteris.
L’HORT ECOLÒGIC DE LA SÍNIA DEL GAIÀ: 3h CI
Coneixerem el funcionament d’un hort. Caldrà triar dos dels següents tallers: Les feines del pagès, El món de les abelles, Les plantes aromàtiques i Les energies renovables.
TALLERS:
TOCA TOCA: 1,5h INF
Es tracta d’un aquari amb eriçons, estrelles i cogombres de mar. Els nens i les nenes tindran aquests animals al seu abast i els podran observar i tocar tant com vulguin per tal de conèixer-los millor.
TALLERS DIDÀCTICS I DE MODELATGE: 1,5h INF CI
Infantil i cicle inicial: pots de sal, medalles marines, espelmes amb cera d’abella i sacs d’olors. Motlles de guix amb petxines, nusos mariners, decoració de còdols, espelmes de cera d’abella i sacs d’olors.
ORIENTACIÓ A LA MAR: 3h, INF, CI
Aquesta activitat pretén conèixer la funcionalitats dels fars i els senyals marins. Els alumnes es mouran com vaixells intentant seguir els senyals, voltant pel món de port en port.
JOCS DE NIT
CONTES I LLEGENDES: 1,5h INF CI
Per als més petits, una sessió de conta contes abans d’anar a dormir: s’explicaran llegendes, es cantaran cançons i les titelles els faran agafar la son.
MACARRÓ: 1,5h INF
Treball en equip per poder amagar-se el macarró sense que ens l’arribin a trobar i portar-lo a la base que ens pertany.
EL TRESOR DEL PIRATA PUNTAMÓRA: CI
Joc de nit ambientat a l’època dels pirates. Els alumnes hauran d’anar cercant pistes fins a completar el mapa del tresor que el pirata va amagar a Tamarit.
EDUCACIÓ INFANTIL
CICLE INICIAL
XII è CROS ESCOLAR DE VILA-RODONA
0El diumenge 4 de març a les 10:30 del matí es va celebrar el 12è cros de l’Escola Bernardí Tolrà de Vila-rodona. Estava organitzat per l’Ampa i l’escola, també va col•laborar el Concell Esportiu de l’Alt Camp.
Van participar més de 200 nens i nenes provinents de diferents pobles veïns de l’Alt Camp. Depenent de l’edat cada corredor feia un circuit diferent pels voltants de l’escola i el camp de futbol.
Aquest cros s’inclou dins els JEEC juntament amb el cros de Rodonyà i el del proper dia 11 de març a Alcover.
Alumnes de 6è de l’Escola Bernardí Tolrà de Vila-rodona.
DESPERTAR L’HÀBIT LECTOR
0Aquesta setmana hem engegat les noves “maletes viatgeres” així que aquí teniu uns petits consells.

COM PODEM FER DELS NOSTRES FILLS
I FILLES UNS BONS LECTORS?
Per què és important que siguin bons lectors?
Perquè els hàbits lectors milloren el rendiment escolar.
Perquè els bons lectors comprenen i assimilen amb
rapidesa els aprenentatges nous.
Perquè els llibres els serveixen per a entretenir-se, reflexionar,
desvetllar la fantasia, augmentar els coneixements, desvetllar
sentiments…
Llegir és suficient per ser un bon lector?
N o, a més de llegir és imprescindible que ho facin amb
fluïdesa i que sàpiguen explicar el que han llegit.
Han de ser capaços de ser crítics; això significa que han d’analitzar,
contextualitzar, relacionar i valorar els textos que llegeixen.
Han de tenir l’hàbit de la lectura i estar-hi motivats.
Si cada dia practiquen la lectura i parlen sobre el que han llegit,
aconseguiran ser bons lectors.
Com els podem ajudar a trobar-li el gust, a la lectura?
?? Intentant que us vegin llegir a casa. Vosaltres sou el seu
exemple.
?? Llegint-los contes en veu alta quan són petits.
?? Practicant la lectura amb ells de deu a vint minuts cada dia.
?? Tenint llibres a casa del seu interès.
?? Disposant d’un lloc agradable per llegir.
?? Ajudant-los a planificar un temps per a la lectura.
?? Fent-los conèixer altres formats, com per exemple, els
llibres digitals.
?? Interessant-vos per les seves lectures de classe i, si podeu,
llegiu-les.
?? Fent activitats al voltant dels llibres com dibuixar, anar a
la biblioteca, al teatre o al cinema.
?? Regalant-los llibres pels aniversaris i celebracions tenint
en compte els seus interessos.
ELS LLIBRES HAURIEN DE…
A l’hora d’escollir un llibre per als vostres fills i filles
heu de tenir en compte els seus gustos, i també les
característiques pròpies de cada edat.
Més informació:
Activitats per als vostres fills

Carnaval a l’escola!!!
0Una vegada més ens ha arribat sa majestat el Rei Carnestoltes i amb ell la disbauxa i l’alegria de disfressar-nos i passar-nos-ho d’allò més amb les seves ordres.
El dijous gras: botifarra, truita o coca de llardons cada any menjaràs! i per pair-ho vam caminar fins el castell del nostre poble, així vam gaudir d’unes magnífiques vistes.
El divendres: rua pels carrers de la Vila acompanyats de la comparsa que tocaven els alumnes de 6è.
Per acabar la tarda: berenar organitzat per l’AMPA i acomiadament de sa majestat el Rei amb festa i xerinola per a tothom.
Aquest divendres sortim al VALLENC
0Hola, us volem informar que aquest divendres sortim al setmenari Vallenc en l’aàrtat SOCIETAT, mireu-nos:


