Els alumnes estudien el COLUMBARI
“El nostre poble té una història”
Aquest curs 2012-13, els alumnes de cicle superior de l’escola Bernardí Tolrà hem iniciat un projecte de medi: “El nostre poble té una història”. Per això, visitarem i estudiarem els monuments de Vila-rodona.
El dijous 10 de gener vam iniciar les visites treballant el columbari romà que té uns 2000 anys d’antiguitat. El columbari és un edifici funerari format per dos prismes, un de base triangular (part superior) i un de base rectangular (part inferior). Està situat al voltant del riu i és un edifici de l’època dels romans que servia per guardar les cendres en una urna. Posteriorment es va utilitzar com a pallissa fins que es va restaurar a l’any 1980.
A l’interior hi ha dues estances, la segona de les quals és on es guardaven les cendres i la sala té un sostre amb volta de canó. També vam prendre mides de diferents parts del columbari i les vam dibuixar. A continuació vam continuar a classe el treball iniciat al columbari.
Maria Andreu i Adrià Vallejo (alumnes de 5è)

Deixa un comentari