Benvinguts al curs 18/19

Benvinguts al bloc de l’Àrea de Música de l’escola Sant Roc.
Aquest senzill portal pretén ser una petita mostra del què significa la música a l’escola, i de les activitats musicals més importants que s’hi fan.
Des d’aquesta finestra podreu entrar a l’escola i observar com els vostres fills/es gaudeixen fent música.
Desitgem, doncs, que passeu una bona estona.
Visca la música!

Activitats més importants durant el curs:

1. Diada de Santa Cecília, celebrada al 22 de novembre. L’alumnat de 6è prepara una audició per representar-la davant de tota l’escola. Es realitza dins la mateixa aula de música, i tots els cicles en gaudeixen. És una experiència molt enriquidora i motivadora per tothom.

2. Cantada de Nadal:pocs dies abans de començar les vacances de Nadal, té lloc la tradicional Cantada de nadales. Cada curs interpreta una nadala, ja sigui cantada o tocada.
Unes setmanes abans es treballen diversos aspectes musicals com la lletra, l’afinació, el fraseig, i aspectes escenics com la postura corporal, entrada a l’escenari, etc.
És una oportunitat molt interessant per viure la música plegats, i gaudir d’una tradició nadalenca.

3. Audicions: tot l’alumnat de l’escola assisteix a unes audicions musicals on tenen l’oportunitat d’escoltar i gaudir de la presència d’un músic amb el seu instrument. Són audicions promogudes per l’Institut Municipal d’Educació.

Educació Infantil:
-P3 i P4: Aprendre a escoltar música des de petits. Es treballen els aspectes auditius, emocionals i sensorials a través de la música. Es treballen cançons i s’utilitzen instruments.
-P5: Taller de percepció auditiva amb instruments Baschet. Els instruments Baschet són unes estructures metàl.liques inoxidables en forma de mecano, de diverses formes, algunes suportades per un con de plàstic, que fan un so molt particular. Quasibé podríem parlar d’un “sintetitzador acústic”.
L’alumnat pot experimentar múltiples sonoritats produint un so màgic. És una activitat molt interessant.

Educació Primària:
-1r: Taller de percussió.
-2n: Taller de corda fregada.
-3r: Taller de vent-metall.
-4t: Taller de vent-fusta.
-5è: La cobla. Taller on els alumnes es desplacen al Teatre Muicipal per escoltar la Principal d’Olot.
-6è: El concert (la veu). Audició on es treballa la veu humana, els diferents registres, etc. L’alumnat també va al Teatre Municipal.

4. Cantània: l’escola participa a la cantata que realitza l’Auditori de Barcelona anomenada “Cantània”.
Tracta d’una obra on l’alumnat canta una sèrie de peces explicant una bonica història. És un projecte de gran format on hi intervenen moltes escoles a nivell de Catalunya.
L’Institut Municipal d’Educació (IME) ha treballat intensament per portar la Cantània a Olot. El concert se sol realitzar en un diumenge del mes de maig.
A causa del gran muntatge escènic i del nombrós públic, se sol realitzar a la plaça de braus o al pavelló municipal d’esports.
Una orquestra i cantants professionals acompanya en tot moment l’alumnat.
Els mestres assisteixen a unes sessions de formació a Barcelona per conèixer i estudiar l’obra. Durant el segon trimestre l’alumnat de 5è curs assaja un cop setmanal la cantata fins a saber-ne totes les peces de memòria i també els moviments coreogràfics que interpretaran al dia del concert.

5. Festa de final de curs: l’àrea de música col.labora en la preparació de la festa de final de curs. Tot l’alumnat de l’escola acomiada el curs de 6è amb una adaptació de dues cançons de la Cantània “25 milions de segons”. El temes són: “Aneu creixent i us aneu fent grans…” i “Són 50 milions de segons”. Un acte molt emotiu i entrenyable.