LES GRALLES

El dimecres dia 27 de Maig a la tarda van venir en Jordi i l’Anna que toquen la gralla amb els Sagals d’Osona. Ens van explicar que aquest instrument musical està fet de fusta i de metall, que és un instrument de vent i té un so molt fort. Tots i totes vam escoltar el so de la gralla, cantar i ballar. Moltes gràcies Jordi i Anna!!!
BubbleShare: Share photos – Find great Clip Art Images.

Fàbrica Torras

El dijous dia 21 de Maig tots els nens i nenes d’Educació Infantil amb les nostres mestres vam anar a veure la fàbrica de xocolata Torras situada a prop de Banyoles. Quan vam arribar primer vam esmorzar i també vam poder veure els animals del mini zoo: xais, daines i cèrvols. La visita va consistir en veure un vídeo sobre la història de la xocolata i de la fàbrica, després vam poder visitar una sala des de la qual es veia l’interior de l’obrador amb màquines que fan les rajoles i altres que les empaqueten. Al final la noia que ens va atendre va regalar-los una xocolatina a cada un. Cap al migdia, l’autobus ens va dónar una volta a l’estany de Banyoles i així vam poder adonar-nos que és molt gran. Per dinar vam anar al Parc de la Draga, un espai verd molt gran i amb una zona de tobogan; després de menjar i jugar vam tornar cap a Calldetenes cantant: “La xocolata està molt calenta, la xocolata està molt calenta i jo no sé perquè, per què?”

SANT JORDI I LA SETMANA DE L’ALIMENTACIÓ

Durant la setmana de l’alimentació (20-24 d’Abril) hem fet tallers tots els cursos de parvulari. Un taller d’estampació de verdures en un drap de cuina, un taller de música, un taller de mirar un vídeo sobre les fruites i el taller de jocs. També hem anat a veure l’exposició sobre els berenars d’abans.
El dijous dia 23 vam anar al gimnàs a escoltar els rodolins, contes i titelles sobre la llegenda de Sant Jordi i a la tarda vam berenar i veure ombres xineses.
Finalment com a cloenda l’Anna Font i la Fernanda Nieto (les mestres de P3) ens van explicar el conte de la “sopa de pedres” i tots els nens i nenes de l’escola vam cantar cançons d’aliments.

ELS GIRA-SOLS

La classe dels violins i la classe de les guitarres abans de setmana santa vam plantar pipes de gira-sol al terraple del costat de l’aula. Al cap d’uns dies, en concret 15, hem pogut observar que les plantes ja comencen a crèixer tenen una petita tija amb dues fulles. Cada 2 dies els reguem i anirem fent el seguiment de la planta.

LA MONA DE PASQUA

Aquest matí, cada classe ha fet la mona de Pasqua amb els ingredients que ens va portar la Vella Quaresma:
-Pa de pessic
-Melmelada de maduixa i de prèssec
-Xocolata
-Fideus de colors de sucre
Per decorar-la li hem posat plomes i un instrument musical. A la tarda hem visitat l’exposició de mones i ens les hem menjat. Mmmmmmm són boníssimes.
CATI, CATI, CATASQUES,
UN OU PER PASQÜES.

BONES PASQÜES A TOTHOM

L’HORT

La Primavera ja ha arribat, amb el bon temps surten les flors i nosaltres hem començat a plantar verdures al nostre hort.
La classe dels timbals ha plantat maduixeres, les classes dels violins i de les guitarres han plantat cebes i la classe de les trompetes alls. Ara només falta regar-ho i esperar.

COSMOCAIXA

El dimarts 24 de Març totes les classes vam anar d’excursió al CosmoCaixa de Barcelona. En aquest museu dedicat a la ciència vam poder fer experiments utilitzant els nostres sentits.
Els grups dels timbals, els violins i les guitarres van fer l’activitat del “click” amb els monitors Jordi i Maria, consistia en experimentar fent servir les mans, els ulls, el nas i les orelles. Hi havia un túnel del vent, uns vaixells que flotaven tirant’hi aigua, una galleda amb sabó per fer bombolles, uns instruments musicals, el túnel de l’olor i un hipopòtam que s’havia d’aixecar fent força!!! Ens ho vam passar d’allò més bé fent de científics.
El grup de les trompetes va fer l’activitat del “calaix de sons” que consistia en experimentar el so amb diferents materials i també ens ho vam passar molt bé.
Del Museu també ens va agradar molt el Bosc Inundat, una exposició de la vegetació i els peixos que hi ha a l’Amazones.BubbleShare: Share photos – Find great Clip Art Images.

LA VELLA QUARESMA

Ja ens ha arribat la Vella Quaresma, seriosa i amb el seu bacallà. Té 7 cames són les 7 setmanes que dura la Quaresma, cada divendres ens reunim al porxo per arrencar-li una. Aquest any la Vella Quaresma vol que ens comportem millor i la primera cama ens diu que Parlant la gent s’entén o sigui que fora baralles.

ENS DISFRESSEM

Durant la setmana de Carnaval, els nens i nenes han aprofitat l’hora de psicomotricitat per disfressar-se i jugar amb diferents robes. D’aquesta manera s’han transformat en abelles, princeses i cavallers. Tots i totes han rigut d’allò més i s’ho han passat molt bé. Cada classe ha fet un antifaç d’animal: timbals de mussol, violins de cavall, guitarres d’àguila i trompetes de ratolins.