Com ja sabeu a P4 hem començat a fer el projecte dels conills, durant aquests dies ens hem dedicat a observar els conills que tenim a l’escola, ara sabem què mengen, com són i alguns dels seus costums. Durant aquestes dues setmanes hem estat fent maquetes de com són els conills, per fora i per dins, observeu el resultat:
FROG
Hi! My name is Frog and I am an English Pet.
All the week I carry some surprises inside the mystery box.
The children of P-4 and P-5 like playing, dancing, singing and listening to stories that frog explains.
See you later! Bye.
LES TORTUGUES SOM ARTISTES!
Aquest any, la classe de les tortugues de P-5 som els encarregats de la decoració d’una part dels panells que trobem al passadís de l’escola. Entre tots els nens i nenes de la classe varem fer una petita assemblea per decidir què hi volíem posar en aquest espai. Van sortir un munt d’idees boniques: fotos de tortugues, diferents pintures fetes pels nens, les feinetes que fem als diferents racons… finalment i de manera democràtica varem votar i es va decidir fer entre tots diferents murals treballats dins l’àrea visual i plàstica relacionats amb les estacions de l’any.
Així doncs, a la tardor es va decidir fer algun treball en què hi sortissin cargols i que l’estampat del mural fos amb estampats (esponges) de colors típics d’aquesta època i els cargols es varen decorar amb sanefes de cartolina fetes amb retoladors prims. A l’hivern hem continuat treballant amb els colors de l’estació (blaus, blancs, liles…), però utilitzant com a eina el rodet i la papiroflèxia per fer les estrelles dels flocs de neu.
També us hem volgut ensenyar algunes fotos d’altres cosetes que també estan relacionades amb la plàstica: les aranyes i la seva teranyina i algun col.lage que que hem fet utilitzant diferents materials (goma eva, gomets, papers de diferents textures, formes i estampats…). En fi, esperem que us agradin perquè nosaltres ens ho hem passat pipa fent-ho!!!
BIKETRIAL
Un divendres a les 4 de la tarda va venir en Pau, un noi que ens va fer una demostració de tot el que ell sabia fer amb la bicicleta de trial. Un cop va acabar la demostració els nens i nenes que havien portat bicicleta van tenir l’oportunitat de practicar una mica el que ens va ensenyar. En Pau ens va comentar que havia anat a 2 campionats d’Espanya. Creiem que va ser una gran experiència per conèixer un altre esport.
EXPERIMENTACIÓ P3
Hola pares i mares!
Durant el primer trimestre els nens i les nenes de la classe dels Eriçons (P-3) hem jugat a racons i hem fet experimentació i un munt de coses més. Ens hem divertit tot aprenent moltes coses.
A continuació només us presentem una petita part del què hem fet: L’EXPERIMENTACIÓ. Hem manipulat diferents materials ( pasta de sal, arròs, raïm, fulles…. ) on hem pogut buidar, omplir, bufar, olorar, fer camins… tot treballant els cinc sentits. I fins i tot un dia hem fet bombolles de sabó.
Aquí teniu un petit recull d’algunes de les activitats.. Ens ho hem passat molt bé !!
TALLER DE MÚSICA
Aquesta setmana els/les alumnes de CM i CS hem fet un taller de música a l’escola: Percusons! Han vingut dos músics: En Nan i en Carles amb molts instruments: un octapad que tenia sons de la bateria, el jambée, un teclat sintetitzador i un micro amb molts efectes!
Ens han fet una petita explicació dels instruments i els hem pogut tocar i després de tocar-nos algunes cançons, hem fet una petita composició d’un tema que ens encanta: Don’t worry be happy.
Per tocar la cançó ens hem dividit en dos grups: un feia la percussió amb el cos i l’altre cantava la lletra.
Voleu escoltar com ha quedat?
Us deixem uns vídeos perquè pugueu veure-ho. Ah i recorda:
Cap problema, sigues feliç!
Alternativa cicle inicial
Els nens i nenes de cicle inicial, galls i gallines i guepards, que fem alternativa hem treballat a partir del curtmetratge : “La flor más grande del mundo”, basat en una petita història escrita per José Saramago.
La primera sessió ha estat visualitzar-lo per petites parts (en tres parts), comentar-lo i intentar anticipar què passarà. Després en dos grups ens hem organitzat per representar la petita història: hem decidit els personatges, ens hem posat d’acord de què ha de fer cadascú, … i les hem representat pel l’altre grup. De tot plegat n’ha sortit un bon debat. (És genial veure com han captat “l’essència” de la història i com han donat vida a la flor).
Segona sessió: entre tots hem recordat la història i hem parlat de si ens ha agradat o no, de què creiem que ens vol dir l’autor, de si ens serveix per alguna cosa això que ens diu …
Hem decidit les parts més importants que ens narra la historieta i hem fet un petit esbós a la pissarra, després ens l’hem repartit i per parelles hem començat a representar-la sobre una làmina de plàstic ( DIN-4) amb plastilina.
Tercera sessió: seguim treballant per parelles. Un cop finalitzada la feina, ordenem les diferents làmines i de nou parella per parella anem explicant i entre tots tornem a construir la història.
Ens ho hem passat bé, hem après moltes coses, hem compartit, ens hem posat d’acord i hem fet una bona feina en equip!
Esperem que us agradi!
ELS ALUMNES DE SEGON DE CICLE INICIAL PLANTEN PÈSOLS
Dilluns 26 de gener hem anat a l’hort i la Maria ens ha proposat plantar-hi llavors de pèsol.
Hem preparat la terra; hem tingut molta cura en distribuir les llavors, perquè la planta tingui lloc per créixer.
Abans d’acabar, hem ben regat la parcel•la.
Durant tota la setmana tindrem cura de que la terra sigui humida, així doncs anirem regant-la.
NATURALISTES P-4 I P-5
HOLA A TOTS/ES! SOM LA CLASSE DELS ELÈCTRICS
La Classe de CM ja té nom! Ens fem dir la classe dels elèctrics.
Entre tots vam triar un nom que ens agradés i com que molts estem interessats
en el món de l’electricitat hem decidit dir-nos els elèctrics. Què us sembla? Us agrada?
El nostre primer projecte a treballar serà sobre l’electricitat. Ja fa setmanes
que hem començat el projecte i estem molt engrescats!
Tenim moltes preguntes per fer-nos, dubtes i volem saber moltes coses: com és que els llamps porten electricitat? Com funciona un circuit elèctric? Les piles porten electricitat? I un munt de preguntes més!
Hem començat fent maquetes i alguns experiments! Són molt guais!
Aquí teniu algunes fotos d’aquestes setmanes.