Els alumnes de 6è coneixen al Síndic Personer de Mollet.

Dins del programa del CIM, Consell Municipal d’Infants, una de les activitats era la de conèixer al Síndic Personer de Mollet, no només a la persona que dirigeix aquesta institució, sinó també conèixer les seves funcions i com treballa per defensar els drets dels ciutadans davant l’administració local.

La trobada va ser al C.C. L’Era a prop de l’escola. Allí ens vam trobar amb el Síndic a la vegada que també realitzarem un taller sobre la Declaració Universal dels drets dels Infants. Un tema molt treballat pel grup de 6è, ja que les setmanes prèvies al 20 de Novembre, els alumnes d’aquesta classe es van preparar uns contes sobre la Delcaració  Universal dels drets dels Infants, per llegir-los a tots els seus companys de primària a l’hora de la lectura matinal.

El Síndic Personer ara és en Lluís Martínez Camps, una persona de la ciutat que ens ha explicat tot el que té relació amb el seu càrrec. En Lluís ens va comentar que el Síndic és el defensor de la ciutadania de Mollet davant l’Ajuntament, i que és qui intenta resoldre situacions que no s’han pogut solucionar per la via habitual pel que fa a assumptes que siguin competència de l’administració local. També ens ha explicat que si el problema és amb una altre administració (Generalitat o Estat), el Síndic Personer pot fer la derivació  de la problemàtica al Síndic de Greuges o al Defensor del Pueblo segons convingui.

El Síndic ens ha semblat una persona amable i propera, amb un gran sentit de l’humor i disposat a contestar totes les nostres preguntes, fins hi tot les de caràcter personal. El  Síndic ens ha respost de forma clara i contundent que no cobra “ni un euro”. Ara bé, també ens ha comentat que altres Síndics de  altres ciutats més grans sí que ho fan. Sobre el tipus de conflicte que es sol trobar comenta que són molt variats, des de desnonaments fins a la problemàtica dels excrements de gos no recollits. També ens ha explicat que quan es troba amb una família amb la qual realment s’ha produït un greuge i aquesta no té les eines i els recursos per enfrontar-se a l’Ajuntament, el síndic protegeix al ciutadà i l’acompanya en tot el procés davant la casa gran de la nostra ciutat.

Al final de la jornada hem emplaçat al nostre Regidor (Foday Konte) a la reunió del CIM que properament es realitzarà a l’Ajuntament de la nostra ciutat.

Fotos de la trobada