30 de Gener dia Int. de la Pau i la no violència

L’escola Papasseit recorda el drama dels refugiats.

Ja no surten a la tele, als diaris són noticies breus amagades a la pàgina 32, ja no fan reportatges monogràfics, ja no sonen les seves veus… però a l’Escola Joan Salvat Papasseit tenim molt present el seu drama i ressona als nostres cors els seus crits i plors, no volem oblidar, no podem.

Hem dedicat el 30 de Gener, dia Internacional de la Pau i la no violència, a sensibilitzar al nostre alumnat de la situació d’aquelles persones que per culpa de la situació als seus països han de fugir de les seves llars i emprendre un viatge llarg, penós i mai desitjat.

Hem fet activitats a tots els nivells de l’escola, els més petits han visionat un conte de l’ACNUR “Una nueva casa para Totoy” , amb l’àudio en català dels alumnes de 5è, també han fet unes làmines relacionades amb el conte.

Ja a primària, els nens i nenes de Cicle Inicial han treballat amb un altre conte, en aquest cas de l’ONG Intermon Oxfam “Falta mucho” que narra el viatge d’en Jamil i la seva família fins arribar a un camp de refugiats i com viu el que li passa amb la visió i la imaginació d’un nen, desprès han fet una reflexió i ho han plasmat en un dibuix.

Al Cicle Mitjà, desprès de veure l’especial de l’InfoK del Super3, hem intentat recrear el que passen les famílies refugiades amb un joc de taula ideat i creat a l’escola.

En el Cicle Superior ens ha vingut a visitar en Mamadou, un refugiat de Guinea, que de la ma de l’ACNUR explica la seva experiència per les escoles del país, aquesta agència internacional ha fet un taller de sensibilització al nens i nenes més grans de l’escola.

Tota l’escola ha realitzat una producció plàstica per plasmar  tot el que hem viscut en aquest dia tant intens i emotiu, hem pujat de manera simbòlica amb un nino amb salvavides al vaixell del Papasseit, símbol de l’escola, en un mar embravit per homenatjar a aquelles persones que donen suport i treballen salvant vides posant les seves en perill, l’ONG Proactiva Open Arms, vindrà pròcximament a l’escola a explicar-nos la seva tasca al mar mediterrani.

Volem agrair com sempre la implicació de tots els professionals de l’escola i de les entitats que han col·laborat en aquesta jornada.

Annexos

Especial refugiats de l’InfoK