Premis literaris de Sant Jordi- Tercer B

Modalitat :La Narració (el conte)

Premi a l’esforç

ELS NENS QUE JUGAVEN MOLT

Hi havia una vegada un nen que jugava a pilota i un altre nen no li deixava jugar a  ningú. Hi havia un nen que jugava i li diu hola i li diu l’altre hola.  I diu l’altre nen: – puc juga amb tu? I diu el altre:
– Val i anava a jugar al parc.

I jugaven fins la nit i han anat a dormir. I dormia, i dormia, i va arribar el matí. I va anar al parc a jugar. Jugava i jugava amb la pilota. I jugaven a tot  i es va fer de nit. I han anat a dormir, dormia i dormia i anava al parc jugava amb el seu amic.

I jugava a tirar pedres  i jugava a pilla-pilla i a pica paret i diu la mare:
– Juguen molt aquets nens!,
I diu la altre mare:
– És veritat!. I el nen es va mudar de casa i  l’altra nen es va anar a casa seva i un li envia cartes al altra nen.

I el conte contat, el conte acabat.

FI

Ismail Oahbi 3rB

Segon Premi

UN POBLE BUIT

Hi havia una vegada un poble on feia molt temps que estava molt buit perquè hi havien molt pocs habitants. I només hi havia una botiga i una escola però la volien tancar perquè només hi havien 3 nens.

Un dia la gent del poble va tenir una idea,  oferir treball i casa per a la gent amb nens. I van anar a dir-li al senyor alcalde i la idea li va semblar molt bé. I es van posar mans a l’obra, a posar anuncis per la televisió,radio,etc…

Un dia va començar a arribar cartes, anaven entrevistant a molta gent i no van tancar la escola. La gent del poble van estar contentíssima perquè hi havia molta gent.

Vet aquí un  gos vet aquí un gat, aquest conte ja s’acaba.

Azahara Peinado Jiménez 3r B

Primer Premi

ELS RATOLINS I LES SALAMANDRES

Hi havia una vegada, fa dos anys en el Zoològic de Barcelona, uns ratolins grisos  eren enemics d’unes salamandres verdes. Un dia el cap ratolí va dir al ratolí delegat que anés a robar a les salamandres.
Era molt difícil anar a la gàbia de les salamandres per què hi havien vigilants que veien si s’escapava algun animal. Quan el ratolí va sortir no li va passar res,es va trobar a la zebra i va dir:
–    On vas?
El ratolí va respondre:
–    A la casa de les salamandres.
–    Jo de tu no aniria.
–    Per què?
–    Per una cosa…I li diu
–    Em dona igual.
L’elefant, l’os i la tortuga li van dir el mateix,  i el ratolí va respondre el mateix. El ratolí sospitava alguna cosa. Quan va arribar totes les salamandres van dir “sorpresa”. El ratolí es va sorprendre, el cap salamandra va dir:
–    Vols ser el nostre amic?
El ratolí s’ho va pensar i va dir:
–    Si,  ho diré als altres ratolins.
Tots els ratolins van dir que si, van jugar molt, i es van anar del Zoològic de Barcelona, al de Madrid i van trigar cinc dies en arribar. Van conèixer més amics.
Colorin, colorat aquet conte s’ acabat.

Christian Eduardo Santos Pinta 3r B