Setmana de Carnestoltes

Aquesta ha estat una setmana molt i molt intensa ja que la nostra escola es vestí amb les millors gales que el Carnaval li permet, la festa es respirava per tot arreu: aules, passadissos, pati…

Cada dia a partir del dimarts, Sa Majestat  va fer saber les seves voluntats i consignes, cada dia  una sorpresa diferent: cabells, sabates, barrets, pentinats, tot capgirat! Es tractava, com cada any,  de trencar les rutines i viure en una dimensió més màgica i eixelebrada.

Dimecres ens visità Sa Majestat amb la carrossa habitual i ens va commoure amb un discurs de Charles Chaplin , el conegut heroi còmic del cinema mut i que més tard sorprengué el món occidental amb la pel·licula “El Gran dictador”, plantant cara al nazisme de Hitler i apostant per la pau, l’amor i la igualtat entre els éssers humans. Mestres i tutors aprofitàrem per treballar el discurs amb els infants i posar-lo en un lloc preferent en el vestíbul de l’escola. Parodià també les retallades del govern, fent broma de tot i de tots.

El Dijous Llarder molts cursos vam fer ús de la tradició, menjant la típica truita tots plegats.

El divendres, la Rua de Carnaval envoltà tot l’edifici, més tard el ball i la xerinola feren les delícies de petits i grans. Una coreografia conjunta en una mena de “flash mov”,  les disfresses dels infants, famílies i mestres, estigueren a l’ordre del dia. Aquest any els mestres van mostrar el seu esperit de lluita, reivindicant L’ Escola Pública i protestar contra les retallades.

El Dimecres de Cendra tancarà com cada any les festes tan esperades, amb el Judici i crema del Rei Carnestoltes, que promet tornar el proper any.

Per veure fotos:

Carnaval 2012