El cicle inicial a Gallecs

p1050857Aquest deu  ser el cinquè any que el cicle inicial planteja aquesta sortida, es tracta d’una sortida guiada pels monitors del SEAM  (Servei d’Educació Ambiental. Mollet del Vallès)
Cal esmentar que és tracta d’un equip molt preparat,  apropa de forma lúdica els nostres infants a l’entorn, oferint eines per a l’observació tot implicant els cinc sentits.

Aquesta  proposta  va més enllà dels objectius didàctics que es plantegen en aquesta sortida, p1050803 a més de donar peu a una unitat de programació  per a cada nivell educatiu del nostre cicle:  Els animals a primer i  les plantes a segon, també ens ofereix la oportunitat a  petits i grans de gaudir d’un espai  paradisíac en constant transformació segons les estacions de l’any. Això ens fa rumiar i fer-nos plantejar si fóra adequat explorar aquest entorn  en moments diferents de l’any per ajudar  a veure els canvis que es produeixen en cada estació i afavorir la millor comprensió dels cicles naturals.

mirant-els-nuvolsL’apropament a la terra i el contacte amb la natura ofereix una manera natural de retrobar l’equilibri interior dels nostres infants,  res millor que poder jugar, córrer, ajeure’s  i observar els núvols fent volar la imaginació, tancar els ulls i escoltar els diferents sons que ens ofereix un espai natural, respirar profundament l’aire net de contaminació. Lluny d’aparells elèctrics, televisió, consoles,  també resulta una bona proposta per poder gaudir un diumenge amb la família, no us deixeu perdre l’experiència!!!