2ª i 3ª Setmana del 3r trimestre

Primera setmana virtual del 3r trimestre… superada!! Esteu fent grans progressos a nivell competencial, especialment en l’àmbit de les noves tecnologies.

Estem revisant els textos escrits que ens heu enviat, hi ha escrits molt acurats, però d’altres que necessiten que els reviseu bé abans d’enviar-los. Per això us recordem el següent:

  • Revisar i rellegir els textos tantes vegades com faci falta, corregint els errors o millorant la qualitat del text (per exemple millorant la construcció de les frases, la concordança dels verbs…).
  • Utilitzar el corrector ortogràfic de Word; recordeu configurar l’idioma i especificar català. Normalment hi ha una icona de l’idioma a la part inferior esquerra, si no és així busqueu-ho a la barra d’eines de Word.
  • No abusar de la mida de la lletra i dels espais entre línies. Podeu utilitzar la lletra que més us agradi quan escriviu documents a Word, només cal tenir en compte que s’entengui sense problemes, però heu de tenir present:
    • La mida de la lletra ha de ser d’entre 11-12 aproximadament.
    • Us recomanem posar l’interliniat a 1,15, l’escrit ocupará una mica més, amb el que haureu d’escriure una mica menys, i així no abusareu dels espais.

Quan us hi poseu amb ganes, sou capaços de redactar uns textos fantàstics, tenint en compte gran quantitat d’aspectes. Cada vegada que hem treballat l’expressió escrita a l’escola us hem demanat que esdevinguéssiu escriptors durant aquella estona. Per tant, per enfrontar-vos a l’escriptura de textos, heu de fer el que tantes vegades heu fet a classe, però ara des de casa.

A la taula següent teniu un resum de les feines per aquesta setmana i que ens haureu d’enviar com a molt tard el proper dilluns 27.

ACTIVITAT TASCA S’ENVIA PER CORREU

ELECTRÒNIC

A LA MESTRA?

LL. CATALANA

 

Comprensió lectora

 

 

 

 

 

 Comprensió lectora

El drac i Sant Jordi”

No

Autocorrectiu

LL. CATALANA

Reescriure la llegenda de Sant Jordi

+

Rúbrica

Reescriure la llegenda de Sant Jordi introduint algun canvi, per exemple un nou personatge, un gir inesperat…

Comenceu llegint amb atenció la fitxa de Sant Jordi que us enviem per correu.

Abans de començar a escriure el text, planifiqueu la vostra història i llegiu la rúbrica atentament.

Si

Escrit + Rúbrica

MATEMÀTIQUES

Fotogeometria

Fer un muntatge geomètric amb objectes casolans i amb sentit de l’estètica.

Fer un anàlisi de les cossos i figures geomètriques de la vostra composició.

Llegiu atentament la fitxa “Fotogeometria” que us enviem.

 Si

Fotografia del muntatge

+

Full amb l’anàlisi geomètric

LL. CASTELLANA

Comprensió lectora

 Comprensió lectora  Si
ANGLÈS

Comprensió lectora

 Comprensió lectora  Si
MÚSICA

EDUCACIÓ FÍSICA

En aquest enllaç https://padlet.com/musicasensat20/z8fotl277rwr1pel trobareu les propostes d’Educació Física i Música. Podeu penjar allà mateix les fotos/comentaris del que aneu fent o si voleu també ens les podeu fer arribar als nostres correus. Voluntari

Aquest dijous és Sant Jordi, i per aquest motiu us volem fer un regal en forma de liibre. Per celebrar aquesta diada tan especial, us enviem per correu electrònic un exemplar protagonitzat pel popular personatge Geronimo Stilton, que porta per títol ” El meu nom és Stilton, Geronimo Stilton”, en clara al·lusió a la mítica pel·lícula de James Bond. El grup editorial Grup62 ha tingut la gentilesa de crear aquest document única i exclusivament amb l’objectiu d’acompanyar els lectors durant la campanya del #KeepReadingACasa, pel Covid-19, cosa que els agraïm des de l’escola. Així els nois i noies podeu gaudir del regal d’un llibre el dia de Sant Jordi, però en aquest cas, de manera virtual.

 

 

Moure el cos, desvetlla la ment!!

Hola nois i noies del Cicle Superior!!!

Espero que tots estigueu bé, i que el fet d’estar a casa no vulgui dir que esteu tot el dia asseguts. Recordeu que és important moure’s, activar el cos ajuda a sentir-se millor i a poder descansar també millor a la nit.

Sabeu que aquest tercer trimestre hauríem preparat la tarda de danses, i que als grans us hagués tocat crear una coreografia amb música moderna.
De moment, us deixo aquest enllaç . Podeu fer els 22′ aprox. que dura la sessió o fer una part. Estic convençuda que us ho passareu molt bé. També podeu compartir-ho amb la família. Què? Ens hi posem?

Expliqueu-me què esteu fent a casa per no deixar de fer esport o si més no, quin tipus de  moviments feu, i m’ho podeu enviar a aquest correu efrosasensat@gmail.com

Seguim en contacte,

Una forta abraçada

Alícia

Per a que tingueu més clar les feines que heu de lliurar dilluns, ho hem resumit en una taula.

ACTIVITAT TASCA S’ENVIA PER CORREU ELECTRÒNIC A LA MESTRA?
LlENGUA CATALANA

Esciure un diari

  • Ha de començar des del principi del confinament fins avui.
  • No ha de ser dia per dia, sinó amb els moments més importants.
  • Incloure pensaments, sentiments, emocions, desitjos… al llarg del text.
  • Llegir primer la rúbrica abans d’escriure el text.
  • Escriure amb l’ordinador a Word.
  • Mínim 1 plana, màxim 2 planes.
Si
LLENGUA CATALANA

Ompllir la rúbrica del Diari

  • Amb l’ordinador i el programa Word, marcar amb color la casella de la rúbrica que correspon a com ho heu fet.
  • Quan obtingueu una puntuació baixa, escriviu a sota de la casella corresponent el vostre comentari, tot indicant què fareu la propera vegada per millorar aquest aspecte.
  • Si considereu que la vostra puntuació no és a la taula, acoloriu la casella que més s’acosti a la puntuació que creieu que mereix el text i escriviu a sota quina és la puntuació que vosaltres li assigneu.
  • Sumeu els punts obtinguts i anoteu la puntuació total del text.
Si
LLENGUA CATALANA

2 Lectures

  • Respondre la comprensió lectora.
No

Autocorrectiu

LLENGUA CASTELLANA

Lectura

 

  • Comprensió lectora
  • Text argumentatiu
Si
ANGLÈS

e-mail

  • Comprensió lectora del mail rebut.
  • Redactar un mail i enviar al mestre, tot seguint les indicaciones donades.
SI
MATEMÀTIQUES

L’Euro

  • Fitxes de l’Euro.
No

Autocorrectiu

MEDI SOCIAL

L’euro. La Unió Europea

  • A les fitxes de l’euro hi ha la proposta de cercar informació a internet sobre la Unió Europea. Per exemple: com es va formar, quins països en formen part, les seves capitals, el Brexit…
No
EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Diari

  • Decorar una libreta vella, bloc… per a utilitzar-lo com a dirari, on escriurem més endavant.
Enviar foto del diari decorat el dijous vinent (23/04/2020)

Comencem el 3r trimestre…

Benvolgudes famílies!! Avui comença el 3r trimestre i malauradament serà un trimestre diferent. Tots i totes ens haurem d’anar adaptant a les noves circumstàncies i entre tots ens farem costat per poder tirar endavant aquest nou projecte.

La principal prioritat al llarg d’aquest trimestre serà treballar les Competències:

  • Aprendre a aprendre
  • Autonomia i iniciativa personal
  • Digital
  • Social, tot desenvolupant habilitats per fer front als canvis i a les dificultats i poder assolir un benestar personal i social en cooperació amb adults i entre iguals.

Atès que les circunstàmcies personals de cadascú seran diferents, durem a terme un seguiment personalitzat.

Les feines que us  enviarem seran setmanals i ho farem per correu electrònic. No totes les feines fetes s’han de retornar. Cada setmana us anirem dient quines són aquestes feines que ens heu d’enviar i quines són les que us heu d’autocorregir. És molt important que els escrits que ens envieu estiguin fets en format word per poder fer les correccions necessàries.

Cada dimarts trobareu un nou article al blog, fent referència a les activitats setmanals de les diferents àrees. Aquestes activitats seran enviades per correu electrònic per part de cadascun dels mestres que formen part del vostre aprenentatge.

Aquells alumnes que necessiteu algun tipus d’ajuda o suport podeu posar-vos en contacte amb nosaltres i ja establirem un canal de comunicació.

El recull de propostes us el presentem per àmbits:

  1. Àmbit Lingüístic
  • Llengua Catalana: Comprensió lectora i expressió escrita (el diari). El diari que heu de redactar ha de tenir una extensió mínima d’una plana a l’ordinador, a dos planes màxim. El diari no ha de ser per dies, sinó que pot abastar des del dia que vam plegar de l’escola fins ara o pot recollir moments puntuals. El que sí que heu de procurar és que tingui un odre cronològic.

Aquest escrit l’heu d’enviar en format word per a que nosaltres el poguem revisar i corregir. Recordeu que heu de tenir en compte la rúbrica que us hem enviat i un cop fet l’escrit, completeu-la i puntueu-vos per fer l’autoavaluació i que també ens haureu d’enviar.

  • Llengua Castellana: Comprensió lectora (text argumentatiu).
  • Anglès: Comprensió lectora i expressió escrita (correu electrònic).

2. Àmbit Científico-matemàtic

3. Àmbit Artístic

  • Decorar una llibreta vella, bloc o grapar uns quants fulls i decorar la coberta o el primer full per a convertir-lo en un diari, en el que començareu a escriure a partir de la setmana vinent.

4. Àmbit d’Educació en Valors i Salut

  • Comunicació família-escola

El dia de lliurament de les feines serà com a màxim el proper dilluns 20 d’abril, ja que cada dimarts us proposarem noves tasques setmanals. Les feines que no s’han de lliurar, es penjaran les solucions per a que us les autocorregiu. En el cas de que tingueu dubtes, ens ho comenteu.

Esperem que estigueu bé i us enviem una forta abraçada!!!

Dossier d’entreteniments

Al llarg de la Setmana Santa us proposem anar fent un dossier d’entreteniments matemàtics, com un joc que us ajudarà a treballar la lògica i la geometria. Porta per títol “Sant Jordi”, que és molt adíent pel mes que acabem de començar.

Podeu fer dos coses, anar calcant cada joc de la pantalla de l’ordinador a mesura que els aneu fent o bé, imprimir el dossier. Per tant, no és imprescindible imprimir-lo, així tots/es el podreu fer.

Us hem enviat l’esmentat dossier per correu electrònic a cada una de les famílies. En el cas de que no l’hagueu rebut, escriviu-nos un mail i us el tornarem a enviar.

Correu de 5è: csrosasensat5@gmail.com

Correu de 6è: csrosasensat1@gmail.com

A causa de problemes informàtics amb el blog, a partir d’ara us farem arribar les activitats i tasques a fer a través del correu electrònic.

 

Ens comuniquem?

Hola nois, noies i famílies.

Aquí teniu el meu correu per si algú de vosaltres vol parlar amb mi i mantenir-nos en contacte en aquests moments tant complicats.

mireia.castellano.primaria@gmail.com

De moment no serà per donar tasques a fer, sinó de converses, inquietuds o senzillament salutacions.

Una abraçada i fins molt aviat.
Mireia

Bon dia famílíes de cicle superior!!

Què tal com esteu? Esperem que tots seguiu bé i que l’ànim no decaigui!!!

A partir d’aquesta setmana, i tal i com us vam dir, l’agenda digital s’anirà actualizant per cadascuna de les classes.

A banda d’això, les tutores de cicle superior us proposem unes activitats comunes al cicle que podeu anar fent i presentar-les la setmana del 14 al 17 d’abril.

A  l’article “Per primavera… flors” del 21 de març trobareu les activitats que heu de fer.

Es tracta de:

  • MANUALITAT: Fer una flor/flors/ram seguint alguna técnica artística. Si cliqueu sobre la imatge de la flor, teniu una sèrie de propostes plàstiques, però podeu fer-les com vosaltres volgueu i en funció dels materials que tingueu.

 

  • EXPRESSIÓ ESCRITA: Un cop feta la manualitat, redacteu un text instructiu (reviseu l’enllaç sobre el “Text instructiu”) amb el material i les passes que heu seguit. Si podeu fer-lo a l’ordinador, ens el feu arribar per correu electrònic i si no, ens ho feu saber.

Qui vulgui, pot fer una fotografia de la seva obra d’art floral!! Les que ens envieu les penjarem al blog del cicle superior.

Des del cicle superior us proposem la possiblitat de poder llegir i treballar la comprensió lectora des de la plataforma Legiland. Qui estigui interesat/da, que ens ho faci saber i li facilitarem l’accés.

 

Anglès

Hola famílies, nois i noies, com esteu? Espero que estigueu tots bé i que el confinament no se us estigui fent massa feixuc.
Aquests dies he estat mirant coses perquè els alumnes puguin anar fent durant aquests dies de quarentena, per donar-li una mica de continuitat a l’anglès i no se’ls rovelli en excès.
Com que la cosa va per llarg, segur que trobeu un moment o altre per fer una mica de repàs. Sense cap ànim de carregar amb més tasques de les que ja suposa el mateix confinament a les famílies, el que us proposo són recursos perquè tingueu a l’abast i els pogueu fer servir quan ho cregueu convenient. Són pàgines web on podeu trobar activitats de comprensió oral, lectura, escriptura, gramàtica, vocabulari, jocs, cançons… Són pàgines on els alumnes podeu treballar autònomament.
Una altra cosa que està bé fer és mirar els dibuixos animats en versió original.
Vinga, doncs aquí us deixo els links:

http://www.edu365.cat/primaria/angles/index.html
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es
http://xtec.gencat.cat/ca/recursos/lestrangeres/angles/
https://www.gamestolearnenglish.com/

Llibres de text

Bon dia famílies!!

Esperem que tots us trobeu perfectament!!! Des de l’editorial Santillana ens volen facilitar que puguem continuar aprenent des de casa, per això han habilitat la seva plataforma digital per a que hi pugueu accedir a la Biblioteca de l’editorial, on trobareu les cobertes dels llibres de text que fem servir a l’escola. Cliqueu i podreu entrar al llibre en concret. Dins del llibre , a dalt a la dreta, trobareu un calaix de color blau (si feu clic allà trobareu recursos multimèdia i activitats interactives i autocorrectives).

Heu d’accedir a l’aula virtual de l’editorial clicant sobre la següent imatge. Quan us demani l’usuari i contrasenya, heu d’introduir la que correspon a cada curs.

CURS USUARI CONTRASENYA
8038031-0044-0001 a2VzWrn3
8038031-0049-0001 CH9pW5Ea

 

Dia Mundial de la Poesia

Avui és el Dia Mundial de la Poesia, tal i com l’ha declarat la UNESCO. Des del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya es vol retre homenatge al poeta català Josep Carner.

EL CARGOL

Tinc banyes que no fereixen,
menjo tant de verd com puc
i, com una joia viva,
porto un estoig al damunt.

Temo sabates distretes
i peus feixucs o ferrats
que sabrien esclafar-me
damunt la pols o l’herbam.

I quan sento criatures
que a la voreta o de lluny
canten un: -Cargol, treu banya!-
mig em moro de poruc.

                         Josep Carner

Us animem a escriure un poema sobre el tema que més us inspiri. Ens encantarà que els pugueu compartir amb tots nosaltres a la tornada!

Per primavera… flors!!

Ahir va començar la primavera, i com deia el poema de l’article anterior, amb ella arriben les flors. Per això us proposem fer flors de paper amb diferents tècniques. Feu servir el material que tingueu per casa, amb fulls de diari, acolorint fulls blancs… En els tutorials hi ha un vídeo que us ensenyarà com podeu fer tiges.

Cliqueu sobre la següent imatge i accedireu al web que conté diversos tutorials sobre com fer flors de paper, podeu provar amb una sola técnica o vàries si us sentiu inspirats i inspirades.

Us animem a fer una foto de les vostres flors i compartir-les a classe a la tornada.

Com a activitat d’ampliació i una vegada hagueu acabat amb la part artística, us proposem fer un text instructiu sobre una de les tècniques que heu seguit en el procés per fer la vostra o les vostres flors.

Per acabar, us fem una altra proposta artística, es tracta d’escoltar alguna peça de música clàssica escrita per compositors que es varen inspirar en la primavera.

Endavant artistes!!!

Benvinguda Primavera

Aquest matí, d’amagat,

ha arribat la primavera.

La duia penjada al bec,

tot xisclant, una oreneta.

L’oreneta ha alçat el vol

i amb un cop d’ala lleugera

ha segat un raig de sol

i ha florit tota la terra.

Núria Albó

El Cicle Superior ens quedem a casa #quedatacasa

Com esteu nois i noies de cicle superior? De ben segur que ho esteu fent genial aquests dies i esteu col·laborant molt.

Les tutores de cicle superior, la Rosa i la Mònica pensem en vosaltres i també esperem que aquests dies trobeu estones per poder dedicar diàriament a treballar les feines que us vàrem donar, recollides en el full que us vam repartir.

Donat que teniu ritmes de treball diferents i cadascú acabarà les feines en funció d’això, ens volem avançar i proposar-vos algunes activitats en línia que us ajudaran a repassar continguts o satisfer la vostra curiositat.

Si cliqueu sobre la imatge accedireu al web de “La Motxilla” amb activitats de pràcticament totes les àrees.

Didactalia compta amb infinitat de mapes, tant físics com polítics.

Edu365 és un web del Departament d’Educació amb activitats de totes les àrees.

A continuació teniu un llistat d’iniciatives d’aplicacions que estan oferint gratuïtament els seus continguts Premium per ajudar a que els tots els nois i noies continueu aprenent des de casa. Com hem dit, es tracta d’Apps i per tant, cal descarregar-les i en alguns casos l’accés està limitat a un període de temps.

Academons Primaria – Ofereix 30 dies d’accés gratuït a tot el seu catàleg de jocs de Matemàtiques, Llengua, Anglès, Ciències i Science.

Ta-tum – Del grup editorial Edelvives, ofereix accés gratuit a aquesta plataforma fins el mes de juliol, per tal de fomentar la lectura.

Smartick – Ofereix 15 dies gratis per a repassar Matemàtiques.

Genially – Amb aquesta plataforma pots fer presentacions interactives. Podeu preparar presentacions dels temes de Medi Natural o Social ja traballats a classe, així com de qualsevol tema que us interessi investigar.

AMCO – Accés als jocs matemátics i lingüístics de la seva App Eduzland.

M.A.R.S – Aquesta App del grup editorial SM ofereix codis de descompte per accedir als continguts de 3r a 6è.

Celebriti Edu – Ofereix més de 50.000 jocs de Primària i Secundària de forma gratuit fins a final de curs.

L’editorial Santillana, que és la que utilitzem al cicle superior, ens ajuda a continuar aprenent a distància, ja que ofereix els seus continguts digitals en obert i gratuïtament. Podreu accedir-hi amb l’usuari “santillana” i la contrasenya “santillana”.

Finalment, l’editorial Vicens Vives també ofereix accés gratuït a tots els seus recursos digitals a través de la seva plataforma online Edubook, així com a les seves aplicacions per a dispositius mòvils que permeten el seu ús offline, és a dir, sense connexió a la xarxa. Els continguts d’aquesta editorial estaran disponibles fins a final de curs.

Us podeu distreure fent manualitats, dibuixos… Aprofiteu també per fer tot allò pel que normalment no teniu temps i gaudiu del temps amb la vostra família.

Cicle Superior #quedatacasa i ens veiem aviat!!

 

1- Coneixement del medi social i cultural

Hola  alumn@s de 6è,

Comencem el curs repassant les comunitats autònomes! Per tal que pugueu practicar la seva localització, us deixo alguns jocs interactius que us poden ser d’utilitat.

COMUNITATS AUTÒNOMES

  • Joc 1 “On és?” Joc interactiu on cal localitzar on es troba la comunitat autònoma que et proposen.

 

 

 

 

  • Joc 2 “Com es diu?” Joc interactiu on cal identificar el nom de la comunitat autònoma que s’indica.

  • Joc 3 “On és?” Joc interactiu on cal localitzar on es troben les capitals autonòmiques que es proposen.

 

 

 

 

 

  • Joc 4 “Com es diu”? Joc interactiu on cal identificar el nom de la capital de la comunitat autònoma que s’indica.

 

 

RELLEU

  • Joc 5 “On és?” Joc interactiu on cal localitzar on es troben els sistemes muntanyosos que es proposen.

 

 

 

 

 

 

  • Joc 6 “Com es diu”? Joc interactiu on cal identificar el nom del sistema muntanyós que s’indica.

 

 

 

 

 

 

RIUS

  • Joc 7 “On és?” Joc interactiu on cal localitzar on es troben els rius que es proposen.