Hem fet un mapa conceptual.
Volíem posar juntes totes les coses importants que hem treballat aquest curs, i veure quina relació tenen entre elles. Tal com vam fer l’any passat, però aquesta vegada que en sabem més ho voliem fer millor….
Primer van fer petits mapes de cada apartat recordant el que haviem fet i apres i que tenia a veure una cosa amb l’altra
Necessitàvem una llista amb tots els conceptes. Vam fer una pluja d’idees i van sortir un munt de paraules. Ens vam asseure a l’ordinador i vam mirar fotos i treballs per refrescar la nostra memòria. Ens van sortir un munt de paraules
Com que eren massa paraules vam pensar d’ordenar-les. Vam separar-les en tres categories, de més a menys importants. I encara ens en van sobrar unes quantes, que les vam llençar.
Llavors vam decidir que les escriuríem de tres mides diferents, d’aquesta manera amb un cop d’ull podríem distingir quines són més importants, i les podriem posar totes juntes. Vam haver de provar diferents lletres i mides.
Les vam imprimir i plastificar per no fer-les malbé, i tot seguit, a fer el mapa conceptual.
Primer vam col.locar només les més importants, vam pensar d’entre aquestes quines tenien relació, i les vam posar més aprop. La paraula temps va anar al mig perquè vam pensar que tenia relació amb totes les altres.
Després vam col.locar les no tant importants i després les menys importants. Cada nen tenia una paraula i ens havia d’explicar amb quina altra del mapa tenia mes relació i el perquè. Si tots hi estàvem d’acord l’enganxavem sobre el paper i l’ uniem a l’altra amb cinta de paper. Sino hi estàvem d’acord, els altres pensàvem amb quina altra paraula tenia més relació fins que ho decidiem entre tots.
Moltes paraules tenien relació amb varies de les altres, algunes, per tant, els hi vam afegir més tires de paper per unir-les. Amb d’altres vam pensar que no calia perquè normalment estaven unides indirectament a través d’una altra paraula i vam pensar que ja era suficient.
Després de posar totes les paraules, que ens va quedar molt bé, vam pensar que no totes les relacions entre elles eren iguals i vam resaltar les més importants amb colors.
Al final hi hem posat alguna imatge que ajudi a reforçar algunes de les idees més importants.
Fent aquest mapa hem repassat el que hem fet durant el curs. Fer-ho ens ha servit per a veure quines coses considerem més importants dins de tot el que hem estudiat. I sobretot quina relació tenen entre elles. Mirant el mapa veiem que al final tot està relacionat de més o menys aprop.
Aquest mapa és el “petit” món que hem construit els mitjans durant aquest curs.
Classe dels MITJANS
Col.laboració especial del Roger Cadevall
Juny del 2009