Els nombres i el menjar a l’aula d’anglès.
El projecte va sortir a arrel del viatge a la Lluna, doncs la NASA tenia molta informació sobre el menjar dels astronautes però en anglès, per tant necessitavem saber quin menjar hi havia a la web i les diferents maneres d’envasar-lo que tenen les agències espacials.
Primer vam estar jugant a un joc de la pagina web de la NASA on ens haviem d’imaginar el menjar que hi havia dins un recipients (menjar congelat, envasat al buit, etc.)
Després cada alumne va dissenyar el seu menu durant els quatre dies que durava el vitge fins a la Lluna (breakfast, lunch, dinner) buscant la informació en diferents diccionaris d’imatges o traductors.
Vam posar en comú tota la varietat de fruita, menjars, verdures i postres que teníem entre tots, i ens van sortir unes llistes enormes de vocabulari. Amb aquestes llistes vam redissenyar i acabar els menus de cada dia.
Per introduir els nombres vam pensar que una bona idea era saber els gustos que tenen en comú entre ells, i per tant, vam fer llistes sobre allò que ens agrada i allò que no ens agrada. Ens ho vam anar demanant: Do you like…? i es va crear uns diàlegs reals dins l’aula mentre anotaven amb qui tenien coses en comú. Després vam fer un poster perquè entre ells veiessin també els resultats dels seus companys.
Per últim, a part de diferents jocs: memory, bingo, … per repassar vocabulary, vam fer un poster on hi havia menjar i voliem saber quin tant per cent dels alumnes de la classe li agradava o no aquell aliment. Un cop vam tenir-ho hi van haver diferents teories sobre com es feia el percentatge, fins que algú va veure clar que cada alumne representava el 5 % del total ( 17 nens i 3 adults= 20).