Des de mitjans de curs, hem començat a treballar per racons de manera diferent. Tres dies a la setmana comencem el dia triant el racó on volem anar i ens posem a treballar fins les 10 h.
Tenim 8 racons de treball a l’aula, així que a cada racó hi van 3 nens i nenes. Ara tothom ja sap on s’ubica cada un, on és el material necessari i quina és la proposta de treball que hem de realitzar.
Amb el treball per racons podem millorar l’autonomia personal, respectar els diversos ritmes de treball i ser més responsables davant de la pròpia feina.
La valoració és molt positiva, tots i totes n’estem molt contents: ens agrada començar el matí triant l’activitat que volem fer, a més, les propostes acostumen a ser manipulatives i això també ens agrada molt. Si poguéssím ho faríem cada dia.
Gràcies pel vídeo!! Aclareix moltes coses del treball per racons.
No obstant, tinc un parell de dubtes considere que importants a l’hora de treballar amb racons, doncs vull començar a treballar així i vull fer-ho bé.
D’una banda, com trien el racó? De manera aleatória? O qui comença a triar? Amb quin ordre?
I l’altre dubté és saber en quin moment es decideix canviar de racó. Imagine que en alguns racons, quan la tasca del dia està acabada. Per exemple si tenen que fer un arbre amb tampons, doncs quan el tinguen acabat. Però en racons per exemple de lectura, o de fer algún tipus de construccions, quan es decideix quan canvien?
I a més, voldria saber les tasques que es fan a cada racó, com es decideixen, si varíen, si les trien ells, etc.
Com vegeu, tinc molts dubtes, i m’agradaria saber si m’ajudarieu o em podrieu facilitar on acudir per tal de conèixer amb profunditat la metodologia dels racons a l’educació infantil. Moltísimes gràcies.