Des de l’inici de curs, cada classe de primària està duent a terme un projecte que relaciona l’educació física i el tema de l’any. L’objectiu és que els nens i nenes de cada classe recorrin “virtualment” l’habitat que estan estudiant. És a dir, ens marquem un objectiu, per exemple, recòrrer la gran barrera de corall australiana (2600 Km). Els nois i noies, fent voltes al pati, i sumant les voltes de tota la classe han d’intentar arribar als 2600 Km.
Com que les distàncies són grans, i molt grans en alguns cassos, en funció de l’objectiu “adaptem les voltes”, si seguim amb l’exemple anterior de la barrera de corall, cada volta sumarà 4 quilòmetres. A continuació expliquem quin objectiu té cada classe:
- PRIMER: recòrrer la gran barrera de corall australiana, en total 2600 km. Cada volta que es faci al pati afegirà 4 km al sumatori.
- SEGON: repetir l’expedició de Roald Admunsen, el primer explorador que va arribar al Pol Sud. Des del punt on va desembarcar fins arribar al Pol Sud va caminar 1500 Km. Cada volta que es faci afegirà 2 km al sumatori.
- TERCER: travessar la Sabana africana, des de Namíbia fina a Moçambic, en total 2600 km. Cada volta que es faci afegirà 2 km.
- QUART: anar des del Cairo fins a la Vall de les Mòmies d’or, uns 420 km. Cada volta que es faci sumarà 1 km al sumatori.
- CINQUÈ: viatjar des d’Esplugues fins a Nova York, travessant l’Oceà Atlàntic, aproximadament 6200 km. Cada volta que es faci afegirà 5 km al sumatori.
- SISÈ: repetir l’expedició de Robert Peary, el primer explorador que va arribar al Pol Nord, una expedició de 1100 km. Cada volta que es faci afegirà 1 km al sumatori.
Esperem que els nostres viatgers/corredors arribin al seu destí.