HAN SORTIT LES PAPALLONES!!!
A la classe dels Peixos ja han sortit les papallones dels nostres cucs de seda!
Des del mes de març hem estat observant i tenint cura dels ous de cucs de seda . Aquests ous van eclosionar molt aviat.
D’aquells ous, van nèixer els cucs de seda. Aquests eren tan petits … que només els podiem veure si miravem molt atentament amb la lupa.
Sabiem que els cucs menjaven fulles de morera, però teniem un problema!!!! Les fulles del les moreres encara no havien nascut i no teniem res per a donar-los als cucs… Finalment els vàrem donar fulles d’enciam i alguns van sobreviure.
Poc a poc els anavem observant , tocant i dibuixant!
S’anaven fent grans i molt suaus!!!
Molts nens i nenes s’enrecordaven cada dia de portar-los fulles de morera per a que tinguessin sempre menjar.
Un dia, en arribar a la classe , ens vàrem trobar que havien fabricat la primera crisàlide! Ens va fer molta il.lusió.
Poc a poc tots van anar amagant-se dins els seus sacs. Els hem pogut veure construint-los!
I ara ja han sortit les papallones d’aquestes crisàlides. Son blanques, de tòrax i abdomen ample i ales petites.
Les papallones han posat ous i ….. d’aquests ous sortiran……………..cucs que es faran grans, construiran crisàlides, sortiran les papallones, pondran ous i dels ous sortiran…..