LA CASTANYADA

Com cada any vam gaudir de la festa de la Castanyada.

L’animació va começar de bon matí. Els nens i nenes de sisè van ser les nostres castanyeres i castanyers. Mireu, mireu que ben guarnits que anaven…..

castanyeres

Els nostres castanyers i les nostres castanyeres van passar per totes les classes a repartir les castanyes….

Visita a les classes

I a la tarda tots vam cantar les cançons que la Cristina ens havia ensenyat. Ens ho vam passar molt i molt bé!!!

El concert de la Castanyada

Campanya Re-paper

Enguany, la nostra escola, s’ha adherit a la campanya re-paper que porta a Terme el Consell Comarcal de l’Alt Empordà per a totes les escoles d’aquesta comarca. La setmana passada ja ens van portar el contenidor blau de paper i cartró i que es troba al pati nord de l’escola. Per tal d’evitar que es llenci paper, cada aula disposa d’una gaveta a on hi deixa el paper que ha de llençar. Una vegada la gaveta està plena cal buidar-la a un dels dos contenidors de paper que hi ha als passadissos (un al passadís de la part antiga de l’escola, i l’altra al passadís de la part nova). Quan aquests dos contenidors estan plens hi ha uns encarregats de sisè curs que ho van a llençar al contenidor blau que es troba al pati nord.

Plàstica “Projecte Tintín”

Enguany, tota l’escola ha elaborat una projecte comú que gira entorn a en Tintín (en commemoració del centenari del naixament del seu autor Hergé). És per aquest motiu que cada cicle està treballant amb diferents tècniques els personatges del còmic Tintín: així hi trobem en Tintín i en Milú, el capità Haddock, la Castafiore, en Dupont i Dupond, el Doctor Tornasol,… Mireu, mireu quins treballs més bonics!

projectetintin1

La música a l’Educació Infantil

La música a l’educació infantil és una àrea artística  molt important. A través de  l’aplicació del Mètode Dalcroze (o rítmica musical) la música es transformar en eix vertebrador entre l’àrea artística i la psicomotriu. És per aquest motiu que els més petits, que tenen una necessitat de moure’s quan senten la música, es poden expressar artísticament a través del moviment.

Per a més informació us recomano el llibre “El ritmo en la educación y formación general de la infancia ” que va escriure Joan Llongueres importador d’aquest mètode suís cap a Catalunya.

Oh, benvinguts! passeu, passeu…

Benvingudes i benvinguts al bloc del CEIP LLAGUT de Sant Pere Pescador. Aquest pretén ser un espai de trobada entre tota la comunitat educativa.

El nostre poble, una meravella de la Costa Brava de l’Alt Empordà amb el tram final del riu Fluvià que desemboca al Golf de Roses.