El divendres 29 de gener va venir l’Aina Salarich a l’escola.
Ens va explicar moltes coses interessants i aquest és el recull:
- L’Aina és productora. La seva feina és fer anuncis per diferents empreses que li encarreguen.
- L’Aina ha fet anuncis, videoclips, sèries, curtmetratges i programes diversos.
- El TN es va crear el 1983. Té 33 anys d’història.
- Per fer un anunci es gasten 20.000 euros per gravar 38 segons.
- Els conductors/es que fan el TN triguen molt a maquillar.-se. Les noies una hora i mitja i els nois mitja hora. Les noies es maquillen amb un esprai que es diu aerògraf.
- Els que fan el TN als matins han de començar a treballar a les 4h.
- Per pensar i dissenyar l’anunci de publicitat fan l’Storyboard (com un còmic).
- L’Aina és una productora autònoma. Ha treballat 2 anys de productora, 4 mesos a Tv3. Treballa a fora però té un despatx amb 2 ordinadors on fa els muntatges.
- El crom és verd o blau perquè són els únics colors que no tenim a la pell.
- Els anuncis des de les vuit del vespre fins a les 11 són més cars ja que en aquesta hora hi ha més persones que miren la televisió.
- Per fer un anunci necessiten unes 15 persones: qui pensa la idea, els creatius, els de producció que gestionen tota la gent (els càmeres, els responsables de so, de vestuari, de maquillatge, de càtering, de transport), els encarregats de rodatge de muntatge i edició i els actors.
- A la televisió res és el que sembla. La sèrie de la Riera està feta dins d’una fàbrica.
- Fan servir dues càmeres per fer un anunci.
- Porten un “pinganillo” per comunicar-se els de producció amb els conductors.
- Els ENG són persones que ho fan tot, saben fer de conductors, de periodistes i muntatge. Abans de la crisi hi havia més personal i cada persona s’especialitzava en una tasca. Amb la crisi van reduir personal i ara les persones han de saber fer més d’una cosa.
- Els conductors del TN quan arriben al matí primer es pentinen, després es maquillen, en acabar es vesteixen i després tornen a realització per preparar les notícies que han de dir.
- Per fer un anunci fan un pressupost de quan costarà l’anunci. Pot ser que valguin masses diners i llavors han de canviar la idea o utilitzar altres recursos.
- Alguns conductors a l’hora de vestir-se tenen unes marques establertes, és com si fessin propaganda d’aquella marca.
- A Oh happy day tenen diferents “camerinos” ja que hi ha molta gent que hi participa. És un programa semidirecte i es maquillen els actors sols.
- A l’hora de fer els anuncis per poder portar totes les coses que necessiten fan servir camions.
- En els vídeos i anuncis poden canviar el fons i estar gravant en un plató.
- Des de màrqueting diuen quins anuncis s’han de fer.
- Per fer un anunci cal buscar un lloc, el temps, els personatges, els grafistes, els creatius, els actors…
- Els anuncis que surten en els TN són més cars ja que els veu més gent.
L’Aina Salarich (productora) ens ha visitat i hem apres moltes coses!!!
Va ser molt divertit que vingués l’Aina Salarich perquè vam aprendre moltes coses sobre els anuncis!!!